A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,25 DDIS GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Diesel Clio vagy Swift? - kicsi gyenge de fogyaszt

Szöveges ítélet

Ez az auto nagyon jol meg van epitve kar hogy nehezen indul a moci meg melegen is elotte Cliom volt 1,5 dCI (68 LE) az mindig -20 fokban is pocre indult 200 000 km utan is. Ez a kis fiat motort azert kerregtetni kell hogy beinduljon de eddig mindig elsore ment.
Gyenge GYENGE inditasi nyomatek a Cilo alazza nyomatekban neki nem kellett gazt nyomni viszont swiftem lefulladt meg sik uton is indulaskor.
Nagyon jo a turboja bar kisse magason fog csak 1700 tol kb.
Sokat fogyaszt!!! Bar 100 kg-al nehezebb es tempomattal vezetem de ez 4,3 ala csak egyszer ment. Varosban Tiroli hegyes videken hideg motorral jarva szinte mindig 5,5 re is felmegy a fogyasztasa gond nelkul.
Utalom hogy 800 km-nel tobbet menni egy tankkal nem lehet csak rizikosan. A Clioval telen 1100 km-t nyaron siman 1300-1400 km-t mehettel egy tankal ami 48 liter korul volt. Ott a fogyasztas nagyon ritkan csak autopalya hasznalat mellett erte el a 4 l/100 km-t de alapbol 3,8 L volt a fogyasztasa telen (3,9) nyaron. (3,6-3,8)
Szerintem ennek a motornak sem kellene tobbet fogyasztania mint a clionak bar ez a kaszni nagyobb nehezebb is de ez nem szabadna 0,5-1 l fogyasztas novekedest eredmenyezni. Az tudom mondani hogy nagyon jo a futomuve kerekei is jok bar vekonyak igy az ront a kulson.
Szertem es ha igaz hogy 500 000 km-t elmegy akkor soha nem adom el.
Klima gyengus de folyamatos hasznalat mellett fazni is tudsz a kocsiban. (legkisebb ventilator fokozat mellett is) hasznalatara foleg orszaguton nem erzel fogyasztasnovekedest!!!
Magyar gazolajbol jobban kajan 4,6-4,8 autopalyan (110-130 km/ora) tempomattal Osztrak gazolajbol 4,3 al megelegszik ugyan ilyen viszonyok mellett.
Ha jo lenne a fogyasztasa amit megszoktam a Cliotol (4 l/100 km ) nagyon naygon szeretnem es ha kapott volna egy olyan tankot amivel el tudsz menni legalabb 1000 km-t.

Ahogy igertem egy ev tapasztalat utan megteve tobb mint 25000 km-rt irok par sort piros kis suzimrol. Tul vagyunk a 30 000 km-es szervizen mivel em voltak tul jo tapasztalataim es draganak iteltem a szervizet magam inteztem egy megbizhato szerelomnel a csereket. ime a lista akit erdekel friss 2009 januari arakkal: Olajszuro: 1870 HUF
Nipparts Belgium LANG kft
J1318013
(NV)16511-85E00
Olaj: 7000 HUF
Castrol Magnetic Diesel
10W-40 4Liter
Levegoszuro: 1300 HUF
P-244/120/48
Mahle Lx1576
13780-62J50
Bp. XIII HUBA 22
pollenszuro nem volt cserelve mert azt nyaron csereltem mikor nagyon gyengen muzsikalt a klima. 1300 HUF volt az ara de ez sem segitett a kliman osszehasonlitva mas swiftekkel a markaszervizben hasonloan mukodott is meg kellett elegednem azzal hogy ez ennyit tud csak.
Szelvedom meg nem lett cserelve jo hir nem is haladt tovabb meg nem erte el a keretet igy csak nyaron cserelem ki kb 30000 HUF az ara 1 ev garival Salgotarjani uveg akit erdekel.
Hiba nincs szepen megy. Indul is hidegben melegben. NO elektromos mehanikai hiba. nem nyikorog de 2000 fordulat korul a turbo miatt a kaszni berezonal fokent emelkedon ahol jobban terhelve van es ez kellemetlen hangokat tud okozni az utasterben ha nem megy a radio vagy ha ezen a rezonancia fordulaton hagyod egy kicsit a motort jarni. 2200 fordulatnal mar teljesen eltunik a rezonancia.
Fogyasztas rekordokat dontoget atlagban 5,3 telen meg autopalyan 100 km/h temponal is tempomattal. nelkule sem megy sokkal ala. :( persze ebben azert sok a hideg motoros kozlekedes mivel csak 2,5 km-ert vezetek vele a munkahely es a lakasom kozt. Autopalyan 120 km/h folyamatos tempomattal 5,2-5,3 ez ala nem megy .. talan nyaron akkor mertem vele 4,8 at is.

Fogyasztas elteres adodhata kovetkezokbol: Clio 8,7 cm-rel alacsonyabb es kb ugyanennyivel vekonyabb is. No DATA a renaultnal. 100 kg-al nehezebb a suzi. melle altam egy Clionak a front meredekebb a suzinal. ha lesznek pontos geomteriai adataim kiszamolom a legellenallasi ertekuket es ez talan valaszt ad a tobblet fogyasztasra illetve az is lehet hogy a Fiat-GM diesel Opel valtoval ennyit tud csak :( Amit tudni kell a Suzi fut mint az alat telen is -15 C-nel sem kell maxra tekerni a futest a clio -10 C nal mar vissza tudott hulni ha nem tudtad vele tartani a 80 km/h-as tempot. - ebbol kijohet az hogy a fiat diesel motor hatasfoka rosszabb es tobb hot general ahelyett hogy azt mehanikai munkavegzesre forditana a draga gazolajbol :(
osszessegeben a fogyasztast leszamitva meg vagyok elegedve lecserelve nem lesz egyenlore tuti mert nagyon megbizhatonak velem.

Kesobb visszaterek a szervizekkel meghibasodasokkal kapcsolatban ha lesznek kb fel evente.

Hibalista

- - Szelvedo telen vegigrepedt a meleg levego rafuvastol egy kis kavics utan( Renulat Clional ez soha nem tortent meg pedig ott volt vagy 20 felverodesem)
- - CDs radio nem jatssza le az ujrairhato CD-ket. (haverome aki egy evvel korabban vett neki alapbol nyomja, csereautom egy Ignis volt az is tudta) Ez a CDs radio egy kalap szar hogy ugyan az a tipus nem kepes ugya arra a funkciora kulonbozo autokban. !!
- - Nyikorgo ajtok
- 2008 evben:
- - kiegett a belso vilagitas izzoja 27000 km allas utan

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Gero (Pesti ut) 2007 dec.
10000 km es szerviz 18500 Ft (csak olaj es olajszuro csere volt) OMV 10w-40 BIXXOL
Korrekt banda ott lehet lenni a kocsi mellett. Tempomatot is kapott a kocsi ami 110 000 Ft volt de megerte mert kulfodre jarok vele es nagyon kenyelmes a 10 oras uton hogy nem kell nyomni a pedalt. Mindenkinek ajanlom oket.
Kocsit nem mossak meg szervizkor. rezsioradij 10500 Ft

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Suzuki Soos (jaszbereny) 2008-aprilis-30
Nagyon draga banda 20000 km szerviz csak olajat es olajszurot csereltek megint de 28500 Ft-ert(igaz most full szinetikus olajat kapott). Atneztek a kocsit minden rendbe volt. Nyikorgo ajtot megjavitottak ami nagy melegben par nap mulva ujra elojott igy most magam bezsiroztam a kitamasztokat azota nuku nyikorgas.
Az egyik disztarcam padka miatt Tirolban maradt igy 4000 HUF-ert szamla nelkul adtak egyet. gyari ar 6200 HUF.
Nagyon lassuak egy olajcsere 1,5-3 orat is eltart igy ott kell hagyni a kocsit. kozel az Aldi es aTesco :) Nem lehetsz a kocsid mellett viszont lemossak kivul belul a kocsit ingyert!!
Nem vagjak at az embert csak fogadd el a videki extra arakat.
rezsioradij 10500 Ft+AFA

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25700
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Clio 1,5 dCI expression Következő autója? Kis fogyasztasu diesel talan Clio ujra
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)