Csödtömeg...egy összehányt Géess
Szöveges ítélet
Nos, a legjobb amit írhatok, az az, hogy ugy néz ki, sikerült eladnom az autót ! Hurrá-hurrá !!!
Sajnos azt kell mondjam életem legnagyobb tévedése volt az, hogy beleugrottam ebbe a csapdába, azaz megvettem.
Opel Astra "F"-em volt ´98-as, 1.4-es, 16 V-es, amit beszámítattam a Stift-be akkor... Nem lehet összehasonlítani a két autót, de most nem is kell, nem erröl szól most a dal... szal, ott vették be legjobb áron a kOpel-t, ami hiteles volt. Naná, ezen is kemény 15% öneröm lett... Ha-ha..., így lett szutyuki... Szóval... Objektíven, reálisan...
Az autó külsöre nagyon bejött, tetszett, vagány volt, sportos, fiatalos, kevés volt még akkor belöle, sokan megnézték, rászántam magam -megvettem. 1,3 GS-t, gondolván, ha már lúd, legyen full... (könnyebb lesz majd eladni), meg aztán kinek nem tetszik (2005-ben járunk, kisautóban ülünk), az ülésfűtés, kulcsnélküli indítás, gyári 6 hangszórós, kormányról vezérelhető Hi-fi,a 15"-os könnyüfém kerék ? Neeeeekem teccccik... :)
Nos, a lényegre térve...megvettem, használtam. Jöttek a kötelező visszahívásos javítások (tortyogó-szörcsögő autó), rejtélyes rezonancia 2000 f/p. környékén, esö motorfordulatnál, egyre több helyröl hallható zörgések, cicergések. Fél év után csak ugy lehetett megmaradni az autóban, ha min. közép hangerön szólt a CD.
Karosszéria: elnyíló illesztések (lökhárító-sárvédö találkozásnál), fakuló gumikáderek, elöl leszakadó gumivédöcsík a lökhárító alatt, 1 év alatt, kb. 10-12 mosás után matt fényezés, tükröknél hatalmas szélzaj, bal elsö ajtó lóg, 2x állítottak utána, ablakok lehúzva zörögnek...
A kuplung rettenetes. ´94-óta van jogsim, 8 éve vezetek napi 200-250 km-ket, de az utolsó váltásig nem tudtam kitapasztalni a Swift-kuplungot: holl felbögettem, hol lefullasztottam a motort ! Egyesbe, hátramenetbe csak véletlenül lehetett, sokszor csak 3.-4. -re kapcsolni !!! Made in JAPPANIZE !!! A váltófokozatok kiosztása jó, az autó megfelelöen gyorsul 3500-tól húz 5500-ig. Hangos rettenetese, kerékjárat dübörög, zajszigetelés semmi. 110 km/h felett a RÁDIO 30-ason szólva érthetö, hallható... Motor zabál, átl. használat mellett (60-40 % országút-város) 7 l. Klíma gyenge, 2-es fokozatban alig érezhetöen hüt, motorerö kb. negyedével esik klímázásnál... ! Balesetveszély!
Futómü retteneteseket üt fel, csillapítás semmi, egyenesfutás jó, kormány direkt, kissé alulkormányzott az autó, szervo eltalált, rásegítése elég.
Komfort -katasztrófa: zajos, pattogós, libegös, kissé szükös, lámpánál kormányráfekvés aztán kuplung-izgalmak-, de hurrá tán nem fulladunk le-gooo !(Ez azért lehet, mert nem lehet csúsztatni, 2 mm a holtjáték). Ülés túl széles, kényelmetlen, gerinc-, oldaltámasztása nulla, csúszkálok az ülésben...
Hátul hely nuku, tán egy 10 éves gyerek férne be mögém, 181 cm langalétaságom ...okozza azt is, hogy türhetö vezetési helyzet sem állítható be-hosszú távon kegyetlen kínzás a bal első.
Szervízek csapnivalóak, az ember csak addig számít és fontos, amíg odakanyarítja a nevét és adóssá válik az értékesítönél.
Idöpontért könyörögni kell (kissé nagy a forgalom a szervizekben tán), szakik tudása minimális, hozzáállásuk katasztrófa- ´hál Istennek akadt egy ismerös, igy nem vesztem el teljesen.
Summa: az autó totális csalódás minden téren.
Egy csapda, amiböl kilépni alig lehet, de ugy is csak hatalmas bukással, veszteséggel.
Az autó élményt alig kínál, rengeteg a bosszantó kisebb-nagyobb hiba, baj, probléma. Az akciók, a mesterségesen lenyomott árak rendkívül nehéz helyzetbe hozza az összes Szutyuki tulajt, hiszen ezáltal autójuk a normál értékvesztés 2-3 szorosát kénytelen elviselni, benyelni.
Vagy én nyultan bele és kaptam ki egy hétfö délelött összegányolt Stiftet, vagy csak jobb a fülem, élesebb a szemem, igényesebb vagyok mint az átlag... !!! Pasz !
Soha többet S U Z U K I ! ! !
Hibalista
- Kuplung, kézifék-bowden, benzincsö tortyogás- ezek mind központi visszahívásos- garis javítások voltak. Fényszoró-mag. állító szervó kaput-garis csere.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barta Szfvár. 1-szer, utána soha többet. 2005.07.-én köt. 1000 km-es szervízt a szaki gépkönyvböl, pontonként olvasva csinálta, reszketö kézzel, mondván a kolléga aki "kint" volt Esztergomban..., már hazament... NO COMMENT !!!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Suzuki Kubat-Vincz Szfvár, ill. Suzuki König Szfvár.
Gyors, tré munka, autót elszeparálják, nem lehet mellette lenni, (König-nél igen), Ügyfélszolgálat Kubat-nál nagyképü, lassú, drága, nem korrekt !!!
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 52800 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra "F" 1,4 16V | Következő autója? | Seat Ibiza 1,4 PDTDI |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
