Az olcsó, kispénzű, ezüst szerető
Szöveges ítélet
2 hete van meg, 1200 kilóméter, 2 tank benzin. Igaz, először szívinfarktust kaptam, hogy 46(!!!!) liter ment bele, és már 600 km körül kivillant a szintjelző, de megnyugvásomra 35 liter kellett csak neki... :)
Egy kényelmes, szívdöglesztő EZÜST DÖG!
Ha nő lenne, esküszöm elvenném feleségül... :)
Vegyes használatban 5,8-6,3/100 km, szerintem ez korrekt. Budapestről beszélek.
Az ülést eléggé szokni kell, a szokásos elfekvő beállítással itt csak a derekam fájdult meg, rákényszerít a helyes tartásra.
A 4. Suzukim, előtte 2 régi Swift és köztük egy WagonR+ kopott el, de szerintem ezzel is kb. annyi bajom lesz. Semmi. :) Imádom.
Nem kopog, nem zörög, pedig Kőbánya macskakövein sűrűn terelgetem.Bírja.
Biztos van jobb autó 3.070.000-ért, de ennyire szeretnivaló a kategóriában ilyen felszereltséggel nincs. Clio Campus 1.5 dCi lett volna, na de a cimborámék havonta vitték szervizbe, és én ezt nem szeretném eljátszani egy új autóval! :)
1 éves korában dobták, nagy nehezen...
Ennyi.
Na, picit pontositok.
A csomagtartó igen pici, de ezt némileg ellensúlyozza a kivehető alsó lap, amivel nyerünk még némi helyet, viszont mélyebbre is hajolhatunk, de ötletes!
A fogyasztása maradt 6,2 körül, legalábbis a fogyasztásmérő szerint,amit azért nem árt nullázni is néha. :)
A műanyagok sokkal igényesebbek, mint egyes más márkákban, és nem zörögnek.Eddig.Később biztos engednek majd, de egyenlőre birják.Az üléshuzat nem rosszabb vagy jobb, mint az Opel,Renault,Ford, Honda tipusaiban...Hogy hosszúéletű lesz-e a kárpitozás, nem tudom, a tesóméké még mindig gyári, pedig ülnek benne eleget.
Na. :)
2008.06.07.
Közel 4000 kilóméter, és néhány újabb tapasztalat.
A műanyagok valóban könnyebben karcolódnak össze, nekem személy szerint a vezetőoldali B oszlopnál történt mindez, mert az ülésem annyira el van fektetve, hogy kiszállásnál törvényszerűen végig karcoltam a műanyag borítást...
A fogyasztás klímával 6.2, Budapesten használom,a 7.3-as fogyasztás 2-3-ban leforgatva, 170-es utazót jelent, veszett előzésekkel kombinálva.Egyébként normálban 6 liter alatt van.És igen, uraim, hölgyeim, meg kell tanulni a gurulós, lendületes autózást, és akkor sikerül önöknek is.
De mindez nem jelent öreganyás stílust!!!!
Gondoltam, kipróbálom a "3000 felett forgatva zabál" stílust, nem hiszem, hogy ez vészes lenne.
A nyikorgó kuplung persze nálam is előbukkant, de inkább kellemetlen volt, mint baj.3 perc a szakszervizben, állítólag nem jön elő többet, és persze pont akkor nem nyöszörgött, mikor a szervizbe indultam. A szemét. :)
A zörgő ablak (?) nálam sehol, semmilyen állásban, semmilyen sebességnél nem fordult elő.
A váltó elég darabosan, de precízen járt, de mára maradt a precizítás.És szinte magától kattan a helyére. A régi Swift tré 2-es szinkronja a múlté, itt maradt a ritkábban kapcsolt hátramenet. :)
A klíma nagyon jól működik.
Valóban hihetetlen szélzaja van a visszapillantó tükörnek, na de könyörgöm, hidegben fűt, melegben meg ott a klíma, nem...? :)
Még mindig szeretem, júliusban megyek Horvátba, az lesz az első 500 km feletti útja, majd megírom.
Pá.
2008.07.21.
Szóval Horvátország után.
:)
Az első nap, a kiúton, már a horvát határ után 20 kilóméterrel BUMM, k..basz..tt kő a kocsi orrára 140-nél.
Anyázás, de sebaj, és ha ez reklám is, de mindenképpen leírom, a keletkezett 2 horpadás, ami ráadásul a jobb oldali sárvédő elem élén keletkezett, nagyon szar helyen volt, és szakszervizben azt mondták, ha javíttatom, telibe fújás, akkor viszont gari ugrik a kaszniról...Na meg persze 60.000.
Szomorúság az arcon, pláne mikor mondták az árat, de korrektek voltak (Suzuki Tafák, szerintem nagyon becsületes a szerviz vezetője, 10 pont neki, hozzáértésből pláne), és pici polír részükről, ingyen, de a horpadás maradt.
És ekkor!
www.horpadas.hu.
A google dobta ki, mindenki megnézheti, és 20 (!!!!!) perc alatt TOTÁL eltüntették, persze nem nézhettem, 20.000 forint volt, de SEMMI nem látszik!!!!Próbáljátok ki.Nem fogjátok elhinni, én sem hittem...
Na de az autó.
1600 kilóméterrel megint gazdagabb lett, a fogyasztás autópályán és KRK szigetén vegyesen 6,6.Utazó 140-150, 2 fő plussz cuccok.Korrekt.
A kuplung nyekergése maradt, gariban cserélik jövő héten.
A klíma végig ment, kivéve egy napot, szerintem ezzel együtt nagyon jó a fogyasztása.A kényelem nagyon jó, 600 kilóméter után sem fájt a hátam, pedig hátfájós vagyok ám! A csomagtér kicsi, de ezt már tudjátok... :)
A pénzét megérte továbbra is, a fék iszonyúan fog, továbbra is meg vagyok elégedve vele, a kanyargós szerpentineken nagyon jól jött 1-2 helyzetben!Ja, a menetstabilizátor határa nagyon kint van, én, mint mezei sofőr, jó 100-as tempónál, leejtőn, húzós jobbos kanyarban elértem a végét, a gyári 165-ös Bridgestone-k finoman engedve a "csábításnak", :) , előbb hátul, majd elől is keresztbe sodródva engedtek a fizika törvényeinek, de sima ellenkormányzással sikerült egyenesbe hozni!
Tutis. :)
Megérte.
És még mindig imádom! :)
Ja, a szerelők szerint egy "betonpattanás". :)
Kis kiegészítés:
2008.07.28.
A kuplungpedál tengelye belül egy kis WD-40-et kívánt, semmi baja a munkahengereknek... :)
2008.11.27.
Semmi baja. A telet szereti, téligumit én nem veszek rá, vegyenek a balek pestiek, bár itt élek, én vidéki gyerek vagyok! :)
Jól és gyorsan fűt fel.
Az ablakokat nehezen páramentesíti, de ha egyszer sikerült onnan nem tejesedik újra el!
Hibalista
- Anyám a második nap feltépte a jobb hátsó küszöbkárpitot, egy egész kárpitbolha bánta... :)
-
- A nyikorgó kuplungot, ami a motortérben található munkahenger váltó felőli végét felemelve és kis szilikont aláfújva megszűnik, magam szervizeltem, illetve először az apósnak való!
-
- Apropó, a mostani szar fékbetétek érdekes hangokat hallatnak 1-2 fékezés alkalmával, mintha megette volna a betétet, és vas vasat fogna... Hm...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák
Szabó Tamás szervízvezető, ő adja a 10 pont nagyobbik részét!!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11758 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift I. | Következő autója? | Swift III. :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
