A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GS Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az Imádnivaló. 2006 - Swift 1.3 (Automata)

Szöveges ítélet

Azt hiszem, hogy a menetteljesítmények, felszereltség stb. mellett érdemes és kell is azzal foglalkozni, hogy mi van akkor, ha balesetezik az ember...egy Suzuki Swifttel... Én ezzel kezdem.

Nos, én 1,5 évig hajtottam a kis drágámat, majd totálkárosra törtem. Félfrontálba belecsapódtam egy szembejövő autóba(nem kevéssel) Az eredmény: mindkét autó totálkár, viszont (!) a Suzuki olyan hihetetlen módon megfogta az ütközést, hogy az "ellenfelet" nem engedte be az utastérbe rám, ellenben a másiknak a motorja az becsúszott az utasok térdéig.... Az ütközés erejéről annyit, hogy a kiérkező helyszínelők annyit tudtak mondani, hogy nem hiszik el, hogy egy ekkora ütközés után így megvédett az autó. Második szülnapom ennek a kis drágának köszönhetem. Az ütközés erejéről annyit még, hogy közel 100 métert pörögtem folyamatosan 360 fokokat fordulva, és sérülés nélkül kiszálltam a kocsiból. 5 csillagot érdemel, nálam legalábbis.

Imádtam. Az automata váltó nem mindennapos hozzá, véleményem szerint megbízható, kényelmes. Tény, hogy trip-tronic módban sokkal gyorsabb a váltás, viszont ami nagyon nagy élményt nyújtott, amikor kikapcsolva az economy üzemmódot, odaléptem neki, 90-110 km/h sebességig 4. fokozatba a váltó nem váltott, viszont 3. fokozatban úgy megy, mint a golyó. Nem szabad elfelejteni, hogy ekkor literekben szólva többet evett az autó, de hát valamit valamiért.

Sokan megjegyezték, hogy kívülről kisebbnek látszik a gép, mint amikor beül az ember a jobb elsőre, vagy a volánhoz. Ez így igaz. Ha két ember kényelmesen elterpeszkedik az első üléseken, még akkor is elfér 2 ember a hátsó üléseken, kicsit talán szorongva, de elfér (nem nagyon tudok erről nyilatkozni, mivel én mindig csak vezettem:-) )

A motor kellőképpen csendes, pörgős. Amit észrevettem még, hogy szervíz után kellett pár száz kilométer, mire a fogyasztása megint beállt. Megmondom őszintén gyakran oktánszámnövelő tablettával illetve folyadékkal etettem a tankot, én azt hiszem érezhető a javulás menetteljesítményben.

98 vagy egyéb jobb üzemanyagot nem kell sajnálni a géptől, én tapasztaltam, hogy jobb, simább a motor járása, érezni azt, hogy "jól érzi magát" az autó tőle.

A csomagtere kicsi, ezt nem lehet vitatni.

Én azt hiszem elsősorban fiataloknak, max 3 embernek tökéletes az autó (nagyságra), úgy kényelmesen el lehet vele indulni sok csomaggal is.

Úttartás, télen: maximálisan elégedett voltam vele. Előfordult, hogy több méteres jégpáncélra futottam: az elektronika (abs, eps meg anyámkínja) rögtön dolgozott. Meglepődtem nagyon, mivel nem mindennap találkoztam azzal, hogy a nyilvánvaló ösztönös reflextől vezérelve azonnal a fékre léptem, a fék erre meg mintha átvette volna az irányítást, szabályosan visszalökte a lábam, nehogy megpróbáljam állóra blokkolni a kereket a jégen... érdekes volt, és nem pördült meg a kocsi, szóval biztonságos.

195 km/h volt a legtöbb, ameddig elmentem vele, azt hiszem ez egy 1,3-s autótól jó teljesítmény. Fogyasztása autópályán kb 160-170 es tempónál 10-11 liter volt, normális tempónál, vegyesben kb 7 liter a fogyasztás. Az automata váltó ezt nem befolyásolta.

Külön dicséretet érdemel a cd játszó fejegysége, azt hiszem nagyon jó minőségű darabokat pakolnak bele, mivel igen szépen szól a cucc, és ha normális minőségű cd-t hallgat az ember, úgy nem lehet oka panaszra.

Hallottam panaszt arra, hogy a belső műanyag borítás egy két éven belül elkezd zörögni. Én ilyet nem tapasztaltam.

Egy negatívum. A vezetőülés felőli olalon, bal könyöknél a textil hamar koszolódott. Le kell bőröztetni fekete bőrrel, azt a pár ezer forintot megéri.

Egy jó tanács: az automata váltó programja igényli azt, hogy használattól függően időnként elvigye az ember a szervizbe, s újrafrissítsék az automata programját. Én egyszer vittem el, mivel ezt nem tudtam, s a gyakori használat, és hozzáteszem egy időben kemény használat miatt elkezdett ugrálni egyesben a fordulatszám és dugóban rángatott néha a kocsi. Ekkor mondták a szervizben, hogy érdemes 3-4-5 havonta elvinni egy szoftverfrissítésre.

Fentebb írtam, hogy imádtam. Még most is imádom. Következő autóm: természetesen Suzuki. Meggyőzött. :-)

Hibalista

- Az automata váltó szenzorát kellett egyetlen egy alkalommal cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 2000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Suzuki Swift Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)