A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,5 GS VVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Apróságoktól eltekintve jó

Szöveges ítélet

Régi 1,3 68LE Swiftből ültem át, és nagyon érezhető az erőkülönbség. Viszonylag jól gyorsul, de el lehet vele járkálni nagyon nyugisan is. Nem érzem, hogy erőtlen lenne, persze pörgetni kell, hogy menjen, de városban minek. Kényelmes a magas üléspozíció, csendes utastér, viszonylag sok rakodóhely. Zavaró, bosszantó apróságok vannak (kis csomagtér, kalaptartó madzag nélkül, meg a kulcs nélküli indítás hülyeségei) de ezeket meg lehet szokni, alapvetően precíz kis gép. A váltó is nagyon precíz, pontos, sokkal jobb, mint a régi Swifté.

Frissítés 35000 km Az eltelt 7 hónap alatt jöttek ki kisebb hibák, amelyek nem befolyásolják az üzemeltetést, de bosszantók. A karosszériára a gyár jobban odafigyelhetne, (rozsdásodás a csomagtartóban), javíthatnák az összeszerelési minőséget is. Az autóval egyébként elégedett vagyok, a fogyasztás 5,5-9,2 l/100km, jobb lábtól függően, átlagban 7-7,5 l/100km körül van. A pillanatnyi fogyimérő nem hülyeség, kifejezetten jó, mivel vezetés közben meg lehet találni a takarékos fogyasztást. A CD-s rádió tényleg nagyon karcolódik, de nem rossz a vétele, nekem megfelel. A kocsi gyári emelője nagyon gagyi, a régi trapéz emelő sokkal jobb, beszereztem egy trapéz emelőt (Hondáét) amivel stabilabban lehet emelni. (a faceliftesekben talán már trapéz van.) A kulcs nélküli indítást megszoktam, praktikus, mivel nem kell keresgetni a kulcsot, különösen akkor jó, ha csomagokkal van az ember. (Viszont van vele bosszúság is néha.) Tetszik a magas vezetési pozíció, finom a váltó (nem akad), motor csendes és jól húz. Az ülések kárpitozása gagyi, és bolyhosodik. A műszerfal világítása legsötétebb állásban is vakít. Jól használható remek kis gép, de lehetne jobb is, ha a gyár odafigyelne jobban a minőségre.

Frissítés 46000 km: Kijavították szépen a csomagtartóban a rögzítő patentek körüli rozsdát, korrekten csereautó is volt. A géppel semmi baj, de az ülések kárpitja bosszantóan amortizálódik le, bolyhosodik és fakul, valahol még a cérnaszál is kijön. Zörög a kalaptartó, a műszerfalban még mindig valami, a kesztyűtartó fedele, újabban a vezetőülés felőli ajtóból is jön zörgés. A kuplung nem tetszik, nem a legjobb a hidraulikus megoldás, a váltó viszont jó. Tavaly ősszel megvolt a 45000km/3 éves szerviz, összes folyadék és olaj cserélve, a fékbetétek és a féktárcsák cseréje is majd szükséges, mivel vállasak, most a hidegben nyikorognak is. Nem volt túl nagy összeg a 3. éves szerviz, mindent korrektül megcsináltak, a váltón érződik az olajcsere, nagyon finom lett. Ősszel levédtem a csomagtér fenéklemezt és a motortértetőt meg az ajtók üreges belsejét viaszos üregvédővel, ajánlom mindenkinek, mert tényleg hatékony. (márkatárs ajánlotta.) A távirányítóban lemerült az elem, cseréltem, azóta rendben van. A pollenszűrőt megéri félévente cserélni, nem túl nagy tétel az 1200 Ft, de gyári is 1400 körül van. Összességében hiba nélkül dolgozik az autó.

Frissítés 2009.06.23. 50000 km Megvolt a műszaki vizsga, hiba nélkül teljesítette. Tavasszal a fékeket átnézettem szakműhelyben, betétcsere volt, tárcsaszabályozás, hátsó dobfékek pucolása, állítása, így nagyon jók lettek a fékek, a gyári tárcsák még bőven határértéken belül vannak. (Márkaszerviz cserélni akarta azt is.)Megéri a gyári betéteknél puhább betétekre cserélni, mert így a féktárcsa is tovább bírja, jobb lesz a fékhatás is, és megszűnik a tipikus féknyikorgás, ami a Swiftekre jellemző. Mivel lejárt a garancia, a motorolaj, hűtőfolyadék és a szűrők cseréjét a továbbiakban magam végzem, a többihez szakszervizbe megyek, ahol mellette is lehetek az autónak.A szokásos kuplung nyikorgást teflonos zsírspray használatával lehet orvosolni, a zárakkal is csodát tesz. A fogyasztás 6-6,5 liter körül van, igaz inkább országúton megyek vele, 90-110 km/h körül. A legjobban az ÖMV 95 Carrera benzinjétől megy és fogyaszt. Mint minden Suzuki ez is cicereg, meg zörög, főleg rossz úton, de ez ilyen. A biztonsági övek nekem is lassan mennek vissza a helyükre, ezt több ítéletben olvastam. Remélem, a következő 50000 km-et is hiba nélkül teljesíti.

Hibalista

- Kipufogó leszakadt (garanciába javították)
- Újabb probléma: csomagtartó belülről rozsdás a kárpitrögzítő patenteknél. Azért 2,5 évesen...(kijavítva garanciában)
- Vezetőülés lötyög kissé (csak egy pozícióban, ezért nem zavar)
- Műszerfalból zörgés hallatszik (ha meleg van)
- Hátulról valami koppan (nem biztos, lehet motortartó bak is, majd megnézem.)
-
-

Ide hordtam szervizbe

Limuzin Autóház Debrecen

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Fékcentrum Debrecen, Sámsoni út
Magam (Olajcsere)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift Következő autója? egyelőre marad ez
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)