Alacsonyfogyasztású versenyautó - Update: 2007.08.09
Szöveges ítélet
Tulajdonképen ez a kocsi nem okoz nekem nagy meglepetéseket mivel ilyenen tanultam. Gondoltam én. De nem így volt. Az első dolog ami szembetűnt nekem az, hogy a kuplung sokkal könnyebb mint azon az autón amin én tanultam. Ennek következtében könnyebb vele elindulni, nem kell nagyon odafigyelni, nehogy lefulladjak. Gondoltam oktató kocsi, dupla pedálrendszer biztos emiatt van a különbség. A másik ami feltűnt a motornak mélyebb, brummogósabb a hangja. Ezt annak tudtam be, hogy a kocsi új, biztos majd ha vége a bejáratási időszaknak változni fog, de nem. A harmadik sokk akkor ért amikor felnyitottam, a motorháztetőt és láttam, hogy a nivópálca máshol van a motoron, és egy két dolog nem ugyanott található! Emberek nem tudom mi van, ezt a kocsit áttervezték vagy nem csak itthon gyártanak és az oktatóm kocsija nem hazai volt (ez tuti) de ebben pár dolog (pl a motor) MÁS! Viszont ezek a dolgok csak előnyére változtak a kocsinak. Azt is szerettem vezetni de ezt nagyon élvezetes és könnyű.
Azokat akik 8-9-10 literes fogyasztást írnak nem értem meg. Mi a fenét csináltok ezzel a kocsival emberek? A legutolsó tankolásomkor 5,8-as átlagfogyi jött ki. És városban is használtam. 6 literes átlafogyasztás 2x 2 óra dugóban araszolgatás, normális városi használat (Budapesten ahol azért van 1-2 lámpa), meg 120-130-as országúti használattal jött ki. Szóval akinek 8-10 litert eszik a gép valamit vagy nagyon rosszul csinál, vagy az autóval van valami baj.
És emellett a fogyi mellett megy a gép mint a rakéta. Igaz, ahoz hogy nagyon beinduljon kicsit pörgetni kell, de nem nagyon!
Amúgy a kocsi szerintem nagyon rendben van mindenkinek csak ajánlani tudom. Feltéve ha nem nagycsaládos:)
2006.01.03: Nos sajnos megvolt a törésteszt. Pesten, lámpánál állva, hátulról 50 km/h sebességgel, fékezés nélkül belémjött egy 1600 kg-os opel zafira. Előttem meg állt egy 1500 kg-os volvo S60-as. Nem volt jó érzés:) 4 autó tört össze a balesetben. Mindensetre elsőkézből tudom, hogy ez a kocsi valóban masszív! Mikor kiszálltam a kocsiból meglepődve láttam, hogy szinte csak a műanyagok törtek le róla (lökhárítók stb). Még a lámpák is megmaradtak. Igaz, hogy a hűtöm megrepedt és elfolyt a hűtővíz, de ezen szerintem nem kell csodálkozni egy ilyen erejű ütközésnél. Főleg ha azt is figyelembe veszem, hogy átalakítottam az opel elejét és a volvo hátulját. A szervízben viszont kiderült, nagyobb a baj mint hittem mert a padlólemezt meggyűrte a Zafira így csak egy hajszál választott el a gazdasági totálkártól. Ellenben egy karcolás nélkül úsztam meg a balesetet. Viszont mikor eljátszottam a gondolattal mi lesz ha totálkárra minősítik, már azon gondolkodtam legközelebb milyen felszereltséggel vegyem meg a Swiftet. Szerintem ez sokat elárul arról mi a véleményem a kocsiról.
A baleset után szerencsém volt egy 1,6-os citroen C4-hez. Hát valóban csili-vili, csodálatosan szép autó. Csak a problémája az, hogy szarabbul gyorsul mint az én 1,3-as Swiftem! Mindíg kicsit kétkedve olvastam azokat a hozzászólásokat, hogy nyugodtan lehet versenyezni az 1,6-os autókkal. Én lepődtem meg a legjobban, hogy ez tényleg igaz. Emelett még egyébként fel tudnék sorolni egy halom dolgott miért szarabb a C4, a fele annyiba kerülő Swift-nél de ez most nem a c4-es foruma.
Az autóm 1 hét múlva készül el, már nagyon várom vissza szegényt mert nagyon hiányzik:) Ja igen, így a tél beköszöntével kicsit emelkedett a fogyasztás (updateltem azt az adatot is), de szerintem még így is nagyon jó.
2007.08.09: Lassan egy éves a kicsike kicsit bővitem a leírást. A törés után a kocsit a Suzuki Plusznál nagyon jól összerakták. Annak ellenére, hogy mennyire széttörték mai napig nincs semmi baja. Egyedül a kürt romlott el rajta de erőssen gyanítom, hogy az még az ütközésnél kapott egy ütést (a lökhárító mögött van) és most adta be az unalmast.
Azóta megjártam vele Lengyelországot, 4-en csináltunk vele egy körutazást (egészen a balti tengerig elmentünk vele). Meglepően tapasztaltam, hogy bár valóban kicsi a csomagtartó 4 ember cucca is elfért benne persze okosan pakolva. A fogyasztása nagyon jó, kipróbáltam öregurasan vezetve mit tud. Nem gyorsultam nagyokat és lakott területen kívül max 100-al mentem így 5.5-ös átlagfogyi jött ki vegyesben! Szóval akinek 8-10-et fogyaszt még mindíg azt tudom mondani tanuljon meg vezetni. Lengyelországban, 4 fővel, megpakolva csak országúton használva (nem épen kímélő módon vezetve és hegyvidéki terepen) 5,1-es átlag jött ki!
Sajnos nekem is előjött a sokak által emlegetett kuplung nyikorgás, amit kenéssel nem lehet teljesen orvosolni. A köv. szevíznél megnézetem. Mindezt leszámítva még mindíg nagyon szeretem és ha ma vennék autót mai is ezt választanám.
Hibalista
- Elromlott a kürt, nyikorog a kuplung
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Plusz
Nagyon korrektek, készségesek és profi módon állnak a dolgokhoz, mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ez az első | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
