A szubjektívan objektív vélemény :)
Szöveges ítélet
Egy 3 ajtós modellről van szó vonóhoroggal, mp3usb lejátszós magnóval, 4 hangfallal, erősítővel és mélynyomóval, közpöntizárral, riasztóval, ködlámpával, csomagtér világítással. A vonóhorgot a márkakereskedés szereltette be, a többit én, így 2.3nál nem került eddig többe. Ennyiért megérte az árát, viszont 3+ misiért biztos nem vennék jobban felszerelt suzukit.
Elolvastam pár ítéletet, hát fínoman szólva sem találtam meg a várt objektivitást. Megpróbálom hátha majd én, kezdjük az elején:
Már az első útnál furcsa volt, hogy nem bírok vele normálisan elindulni, ez annyit jelent nálam, hogy az istenért sem tudtam belőni a kuplung holtjátékát az is előfordult, hogy le is fulladtam.
Azt mondták a kereskedésben ezek a szerkezetek már be vannak járatva, úgyhogy nem kell őket, én azért nem bíztam a véletlenre, úgyhogy az első 1000 kilómétert óvatosban toltam. Már akkor észrevettem, hogy miután leállítom a verdát, a kuplungot ha benyomom, elkezd kerregni(csak meleg állapotban), úgyhogy az első szervíznél egyből cseréltek is egy alsó munkahengert, aztán tovább kerregett, úgyhogy egy felsőt is. Utána ég és föld volt a váltás/kuplungolás, rájöttem hogy nem én voltam annyira balfasz, hanem csak a kuplung volt fos, ez kicsit helyrebillentette a lefulladások okozta sértett önérzetem:)
Az autóval alapvetően meg vagyok elégedve, persze lehet csak azért mert nem várok el tőle többet mint ami valójában, sok óberokos azt nehezményezi, hogy igénytelenek a műanyagok belül. Ez tény ezzel nem is vitatkozom. Gondolom ők sem interneten rendelték az autót, szóval a felháborodásukat kicsit sem értem. Najó nekem is zörgött hátul valami, de a hangfal beszerelése után megszünt. Nos az valóban idegesítő.
A fogyasztásról: Nem tudom hogy sikerült egyeseknek 9-10 litert kihozni(100km 190el?), én 7.2nél nem tudtam többet nyomni. Vegyes használatban ez volt a max, országúton 140-170 között klímával(belső forgatás), városban meg csak simán haladtam a ritmussal. Egyébként átlagosan 6.5-7 között eszik alattam, nagypapa tempóban 6 litert is sikerült abszolválni.
Futómű: Meglepően jó, már-már bolondbiztos. Normális tempóban elég kezes. Nagyobb sebességnél kanyarban kicsit billeg, meg lehet szokni, de nem ad biztonságérzetet akkor sem:) Nekem puha.
Motor: Alacsony fordulaton valóban elég halvány a teljesítmény, de azt, hogy nem lehet vele normálisan városban eljárkálni emiatt, azt kicsit sarkos véleménynek tartom. Országúton 80-100 km-el haladó járműveket 3asban előzök, 4esben ez csak lendületből vagy hosszan belátott úton kivitelezhető.
Váltó: Ahogy olvasom a kuplung nem az erőssége ennek a modellnek. Lehet tényleg járatni kell a fokozatokat, mert az egyest, hátramenetet nekem is néha csak dupla kuplinggal veszi, 4ből,5ből 3ba néha nehézkes, de csak ritkán.
Fékek: Alapvetően jól adagolhatóak, és viszonylag jól is fognak, bár személyszerint kicsivel több fékerőnek jobban örülnék. Jobb elsőm néha nyüszít, aztán van amikor abbahagyja:S Ez mondjuk lehet valami korábbi ámokfutásom miatt, hogy esetleg kicsit megégett a betét.
Belső: Hát igen, azok a fránya kopogós műanyagok. Szerintem nem dobott volna sokat az autó árán, ha egy árnyalattal finomabb anyagot választanak, no mind1. Üléssel nincsen gondom, bár ültem már jobban is, a hátradöntő mechanizmust egy szóval tudnám igazán jellemezni: ÓTVAR! Komolyan mondom. A 3 ajtós kivitel 4 személyes, az 5 ajtós 5 személyes, miért? Elől normálisan el lehet férni, hátul már kevésbé... Kissebb embereknek ideális, viszont nekik vágja a biztonsági öv a nyakukat...
A költői kérdéseim, amik bosszantanak: Azokat az elbaszott nagy tükröket minek kellett rátenni (a tükör persze ami figyel benne, az feleakkora mint a burkolat... ilyet másik autón nem látni)!? A gyári tükrökkel szélesebb egy swift mint egy toyota supra. A többi csak a GC felszereltségre vonatkozik: fordulatszám mérő a XXI. században luxus termék? Kapaszkodó? Hamutartó, szivargyujtó? Csomagtér bowden (vicc, hogy csak kulccsal nyílik a csomagtartó)? Csomagtér világítás is? Az már csak a humor kategória, hogy a vezető oldalán a napellenzőre ráírták, hogy arra az ülésre ne szereljek hátrafelé néző gyerekülést... mondjuk jogos, hogy vezetne háttal a 6 hónapos csecsemő?
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ahogy én látom: ha van 2 milliód és új autót szeretnél akkor megéri, ha több pénzed van rá, akkor el lehet egy másik gyártmányon is gondolkozni.
Hibalista
- Kuplung munkahenger alsó, felső. Más nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Kalocsa. Csak 1 van:) Címet nem tudok. Normálisak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
