A fenekébe harapnánk!
Szöveges ítélet
2007 Augusztusában ültünk át a kicsikébe egy 1.0 Gl WagonR+-ból, az autók alapjának alapjából. Sokáig azt hittük - már a megrendelést követően-, hogy rosszul döntöttünk, vettünk egy autót az uborkaszezon végén, a szeptemberi akciódömping előtt, de szerencsére tévedtünk. Most, szeptember végén sincsenek jobb ajánlatok a Suzuki háza táján.
A vásárlás előtt beültünk néhány autóba, elhihetik. Két komoly esélyes volt a Swift mellett -illetve ellen. Az egyik az új Skoda Fabia, a másik a Fiat Grande Puntoja volt.
Valójában mindkettő jó autó, mindkettő nagyobb is, mint a Swift, viszont ár-érték arányát tekintve a kis "magyar" autócska messze a legjobb választás volt. Jogosan kérdezhetik, hogy miért?
A válasz nagyon egyszerű. Hiteles vásárlásról lévén szó, kalkuláljunk a fix, forgalmazó által ajánlott árakkal:
- Fabiát, 1.4-es motorral (ami ugye nem 92, csak 86 LE), klímával és néhány, a Swiftben is meglévő extrával 3.42 millió forint körül kaphatunk. (http://cc.porscheinformatik.at/nwapp/nws_hu;jsessionid=8274B3CEA875C7408ACAD56354DC67EC?SVC=CC&ENV=SKODA!hu!!!C!!!&cc.MID=1191096377175&FRAME=cc_ergebnis4.htm)
- Puntot 1.4-es motorral, szintén klímával kicsit alacsonyabb, 3.3 millió forintos áron tudhatunk magunkénak. A relatíve nagy tömeghez, klímás használathoz viszont biztosan kevés lenne a 77 apró itáliai paci.
- A Swiftet, 1.3-as, 92 lovas motorral, GLX felszereltségben, klímával, metál felárral 3 millió forintért vásároltuk meg.
Teljesítményben, menetkényelemben olyat kaptunk tőle, amiről -a billegős, instabil, de nagyon szeretett- WagonR+ után nem is vártunk volna.
Ültünk már régi Swiftben, jómagam Ignisen tanultam vezetni és sokat jártam Wagonr+-szal és SX4-gyel is, de ehhez foghatót még nem készített a Suzuki. Remek kisautó, gyorsan a szívünkhöz nőtt, bátran ajánljuk mindenkinek.
Hibalista
- A tengelykapcsoló egy bizonyos alkatrészének nem volt megfelelő a kenése, ezt a szerviz egy ötperces zsírspray-s művelettel elhárította az 1000-es revízión. Talán itt érdemes leírni, hogy 2000 km-nél szükséges megejteni egy olajcserét. A gyárban a kocsiba töltött motorolaj ugyanis sokszor alacsonyabb minőségű, mint amilyet egy ilyen új erőforrás igényelne a tökéletes működéshez.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barta Autóház Mosonmagyaróvár
http://suzukibartamovar.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | WagonR+ 1.0 GL 2003 | Következő autója? | remélhetőleg Swift III. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
