A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GLX CD AC 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

40 ezer kilométer után még mindig szeretek beleülni

Szöveges ítélet

Alapjában véve még mindig meg vagyok elégedve vele, továbbra is szeretem, hogy ha akarom, akkor jól megy, ha viszont nem nyomom neki, akkor jól fogyaszt: városban jellemzően 7-7.5 liter, országúton 5 litertől 8,5 literig bármi (előbbi 100, utóbbi 160 esetén). A kilencven lóerő megfelelően mozgatja az egytonnás kocsit, de ahhoz, hogy jól menjen, pörgetni kell a motort. Nyomatéka szinte nincs, csak visszakapcsolgatva lehet vele előzni.

A váltójával alapjában véve meg vagyok elégedve, bár közel 20 ezer kilométer városi használat után már érezni, hogy nem úgy veszi a sebességeket, mint kellene. Recsegés, akadás, beeső kuplung nekem nem volt, ráadásul - a váltó kimélése miatt - szinte mindig kétszer kuplungolok. Meglátjuk, hogy számít-e valamit is.

Továbbra is nagyon szeretem a futóművét, szerintem nagyon jól fordul, és a ballonos gumik jól jönnek a borzasztó budapesti utakon. A futóműve inkább komfortos, mint sportos. A rövid túlnyúlások miatt nem kell félni fekvőrendőrön áthajtáskor, hogy leér az autó eleje vagy hátulja. Gyors kanyarokban az autó nagyon dől (amit tetéz a 165/70-es gumik magas oldalfala), az üléseknek pedig nincs oldaltartása, ezért kapaszkodni kell.

A futómű nálam kap rendesen (naponta áthajtok legalább 10 fekvőrendőrön, meg megyek egy keveset földúton is), de eddig zokszó nélkül bírja a kiképzést. Ha az ember nem fékez bele kanyarban egy nagy kátyúba, akkor nem szabad tönkremennie.

Az utastér nekem továbbra is tetszik, bár a felhasznált anyagok minősége nem a legjobb. A műanyagok felülete könnyen karcolódik, és ugyanez igaz kijelzőkre illetve a műszerfal mutatói előtti plexire. Utcán állok vele, így előfordul, hogy reggel mínusz 15 fokban ülök bele, máskor meg plusz 45 fokban...ilyen hőingadozás mellett szerintem elfogadható, hogy a műszerfal néhány helyen nyikorog.

Kevésbé elfogadható azonban a kuplung folyamatos nyikorgása, amit a szervízek nem tudnak/akarnak orvosolni. Valami spray-vel minden egyes alkalommal befújják, de az kb. egy óráig biztosítja csak a kenést. Felhívtam a gyárat, ott azt mondták, hogy ki kell cserélni a munkahengert. Jeleztem ezt a szervízben, ahol csak erőszakoskodásom után voltak hajlandóak megrendelni. Eddig már háromszor telefonáltam rájuk, lassan másfél hónapja várok rájuk.

Az autó zajszigetelése elég gyenge, városban, normál tempóval megfelelő, de 120 fölött elkezd hangosodni, így aztán hiába lehet vele menni tartósan 160-nal, akkor már olyan hangos, hogy a gyári zene se hallatszik. A menetzajt egyszerre okozza a kerekek gördülése, a menetszél és 3500 fölött már üvöltő motor.

Az ülés nekem nem elég kényelmes, és ha sokat ülök benne egyhuzamban, akkor elkezd nyekeregni a vezetőülés-lap, ami ráadásul egy másfél-két centis úton mozog is. A kuplung-munkahengerrel egyszerre ezt is megrendelték garanciális javításra, várom, hogy jelenkezzenek.

A csomagtartó kicsi, de az autó ereje elegendő ahhoz, hogy egy tetőcsomagtartót is elvigyen. Aki napi szinten akar vele árut szállítani, az úgysem Swiftet vesz, aki évente néhány alkalommal megy hosszú útra, az vegyen vagy béreljen tetőboxot arra a néhány alkalomra.

Összességében a fent leírt néhány bosszantó apróságtól eltekintve szeretem a kocsit, és talán irreálisak azok az elvárások, amiket néhányan az autóval kapcsolatban támasztanak. Aki jól összerakott kiskocsit szeretne nagy csomagtartóval, az vegyen Honda Jazz-t, aki pedig kevesebbet ül a kocsiban, de szeret néha sportosan közlekedni, az elégedett lesz a Swifttel.

************************

Újabb 10 ezer kilométer ment bele szinte hiba nélkül.

Sikerült kicserélni a kuplung munkahengert garanciában, de az új ugyanúgy nyikorog. Talán mikorra másfél éves lesz, ez is elhallgat.

A vezetőülés lapját nem cserélik ki, mert mindegyik ugyanúgy lötyög.

A hátsó kipufogódob felső részén a hegesztés eltört, ezért a kipufogó kb. 1 centire lelógott. A szervíz 6000 forintért visszahegesztette.

Sokat csal a kilométerórája. Megnéztem GPS-szel és amikor az ember óra szerint 120-szal megy, akkor az valójában csak 112, padlógáznál - óra szerint 180 - pedig csak 169-cel. Lehet, hogy ezzel is visszaviszem, mert a gyár 175-öt ígért végsebességre.

A fogyasztása - 75% város és 25% autópálya - fixen 6,5 és 7,5 között van. Tegnap este megnéztem, és először láttam, hogy egy kis olajat is megevett, de nem vészes.

Továbbra is megbízható társ.

Hibalista

- AC pumpa - garanciában cserélték
- kuplungcső - visszahívási akcióban cserélték
- ajtókárpitok zörgése - garanciában orvosolták
- kuplung nyikorog - garanciában cserélték, de megint nyikorog
-
- lötyögő vezetőülés - mindegyik ilyen, nem cserélik
- kipufogó bilincset kellett hegeszteni

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Center

Náluk vettem a kocsit de otthagytam őket, miután hónapokig csak hitegettek, hogy a nyikorgó kuplungot megcsinálják.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Suzuki Pest

Bementem hozzájuk és 10 perc alatt kicserélték garanciában a kuplung munkahengert. Más kérdés, hogy az új ugyanúgy nyikorog, de legalább megpróbáltuk.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1,0 GLX Következő autója? Mazda5 110 TX
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)