1. hely nálam továbbra is!
Szöveges ítélet
Türelem! Ebből regény lesz és az hosszú szokott lenni!
2006. december:
Hogyan is kezdjem? Kicsi, piros, aranyos, kedves, sokan megnézik, sokak szerint nőies ( ja, nem annyira, mint egy tűzpiros Ferrari :-)). Igazán eltalált, szolíd optikai tuning, nem hivalkodó mégis más, mint a széria Swift, pedig az sem csúnya! Jó érzés, hogy nem jön velem szembe minden utcasarkon ilyen gép.
Belül nagyobb, mint gondolnánk, bár hátul kicsit meredek (és nem állítható-lásd Yaris) az üléstámla dőlésszöge, emiatt hosszú úton fárasztó. Elől azonban két 180-as felnőttnek is elég a hely és jól tartanak a vörös-fekete sportülések. A csomagtartóról direkt nem írok, mert olyan nincs, csak jelképes "hátsó rakodótér". A korábbi írásokban elemzettek szerint valóban kissé kemény a futómű. De! Az autós újságírók szavait használva: 100% gokart-élmény, sínen futó expressz, 90°-os kanyarba 90-nel, stb... mind igaz és nagy élmény! Aki nem hiszi járjon utána az első márkakereskedőnél :-)) már ha van ilyen tesztautójuk és hagyják nyúzni!
A felszereltsége több, mint kielégítő, az ülésfűtéstől a 8 lufiig sok fontos "hárombetűs", Recaro ülések, precíz kormány, nagyautós gyorsulás (gyári adat: 8,9 sec/100! Viszonyításként pl. 2006-os Volvo S60 2,0T 8,8 sec/100!!!) és kiváló fékek (négy tárcsa).
Az extrák közül háromról:a kulcsnélküli indítás és ajtónyitás, valamint ablakemelők. Kényelmes, ötletes, de némi megszokást igényelnek. A kulcsszerű kallantyú a slusszkulcs helyén azonban elég fantáziátlan és csúnyácska (ellenpélda: Mini!!!). A bal oldali ablakemelő lefelé "auto", felfelé is lehetne az! És azt senki sem tudta megmondani, hogy a központi zár tudná-e vezérelni mindkét ablakemelőt, ha szeretném.
A motorról: Made in Japan. Ennyinek is elégnek kellene lenni a véleményalkotáshoz, de nem árt tudni, hogy ez az alapmotorja a Super 1600-as erőforrásnak! Picit hangos, de nagyon jól húz már 2000 r/min-től, amire még egy lapáttal rádob 4000-nél. "Sorstársaim" tapasztalatában osztozva, valóban megalázó tud lenni egy lámpánál, vagy akár autópályatempóról történő gyorsulásnál is. És nem nekem!
2006. december sokadika:
Az első szervíz: Nem véletlenül adtam 10-est korábban sem. Barátságos, hozzáértő, gyors. Felajánlottak egy 5.000-es soron kívüli olajcserét is, mondván, ne várjunk, amíg a lekopó anyagok 15.000 km-ig csiszolják a motor belsejét. Mégiscsak sport, jó ha megkap mindent a motor. A konkurencia meg csak hirdesse a 30-40.000-es olajcserét. Ők tudják (???). Jól esett és tetszett. Ajánlom mindenkinek, akinek Borsodban, máshol rossz tapasztalatai voltak. Itt örülnek az ügyfélnek.
2007. február:
Túllépve a 3000 km-t, még mindig tetszik. A többi Swift modellnél tapasztalt - és ebben a rovatban taglalt - negatívumok nem érhetők tetten ezen a modellen. Nincs csikorgó fék, beeső pedálok, nincs zörgő műanyagtömeg (a zörgőn van a hangsúly!) az utastérben. Viszont néha nyöszörög az ülésem. Hogy mikor, mitől és miért, arra nem bírtunk rájönni. Aztán abbahagyja és hetekig semmi zaj. Az viszont igaz, hogy néhány helyen finomabb kidolgozásra számít az ember egy 4 milliós autónál (pl.: sorjás öntési hiba a váltógombon, ami kikezdi az ember tenyerét, míg le nem faragja egy éles késsel). A hosszabb használat során veszünk észre egy ergonómiai bakit: nagyon rossz, beszerelt kartámasz esetén, szinte elérhetetlen helyen van az ülésfűtés kapcsolója. Minden más viszont japánosan ("esztergomiasan") precíz, jól eltalált. Ijedtségre adott okot egy mosás után, hogy kb. 80-as tempónál rettenetes csattogás jött valahonnan kívülről. Mindaddig sápadoztam, míg rá nem jöttem, hogy az antenna, a menetszélben elfekve, verte a tetőlemezt.
Kellemes meglepetés volt a digit klíma egyik megoldása. Azért csak most vettem észre, mert télen ritkán használja az ember, már csak azért is, mert a párátlanítás kitűnően működik a sima szellőztetéssel is. Szóval "full auto" funkcióban kikapcsolható a légkondi úgy, hogy a többi funkció (ventillátorsebesség, hőmérséklet, levegő befúvási irány) beállítása megmarad. A Vectrámnál ezt mindig újra kellett programozni.
Még egy pozitívum: Zömében városban használva, 8,5-ről 7 körülire (7,1-7,3) ment le a fogyasztás. Lehet persze, hogy a lábam is ráállt egy nyugodtabb stílusra :-)
2007. március:
Elértem az 5.000-es szervízt. Mint mondtam, nem előírás, viszont bejegyzik a szervízkönyvbe és 4,3 liter full szintetikus olajjal töltik fel a gépet. Korrekt áron, munkadíjjal, szűrővel 15.000,- Ft-ért 5 perc alatt végeztünk. Hogy miért kellett? A szervízben elmondták, hogy gyárilag nagyon híg, viszonylag csekély viszkozitású olajat kap a motor, amivel nem lehet terhelni sem sebesség, sem hegymenet, sem gyorsítás tekintetében. Mivel a kenőhatás alacsony, minden súrlódó alkatrész erősebben is kopik a nagy igénybevételnél! Ajánlom szíves figyelmébe minden új Suzuki tulajnak a "nemlétező" bejáratást!
Az autó menettulajdonságaihoz egy gondolat: most először "lett megküldve" a kicsi. A gyári adatok kissé szerényen 200 km/h-ban adják meg a végsebességet, de elmondhatom, hogy (külföldi) autópályán, viszonylag forgalommentes helyen 6300-as fordulaton 210-et tudott a pici (csak hozzáteszem, hogy a max fordulat 8000 lehetne, max sebesség 210+...!). És szemtelenül stabil! A gyorsulás is finomodott, bár igyekszem jó minőségü és minimum 98-as üzemanyaggal tankolni. A gyári 8,9 helyett két személlyel mértünk 8,5-öt. Ja, ez secundum, nem liter! Szerintem....
Mindent egybevetve imádom!
2007. június:
Túlléptem a 10.000-et. Mondhatnám egyszerűen, hogy semmi változás! Továbbra is imádom, továbbra is majdnem minden tökéletes. Azért pár apróság előfordult és néhány dolog nem tetszik, de ezek komolyan csak kényelmi, érzelmi benyomások. Vagy én vagyok nagyigényű? Nem tudom, de a következő facelift előtt, valaki fordítsa le japánra, amit a hozzászólók a Népítélet rovatban leírnak. Csak mondom, én "Suzuki San" helyében meggondolnám... :-)
A bajaim:
1. Zörgött a dönthető hátsó üléstámla. Ok: A támla tengelye rázkódásra fémes hangokat adott a fészekben. Mindkettő -mármint a tengely és a fészek is- acél (+), bevonat nélkül (-) de egy kis gumiágyazás csodákra volt képes (szervíz: 0,- Ft, 5 perc).
2. Miért nem hallgathatom a kedvenc CD-met úgy, ahogy szeretném, akár az autó mellett, a füvön heverészve??? Ugyanis, ha a gyújtáskapcsoló alapállásban (azaz lezárt állapotban) van, nem lehet bekapcsolni a hifit, ha pedig félig elfordítom a kapcsolót, nyitott ajtónál állandóan és idegesítően sípol a jelzőjhang. (Tudom, köztes megoldás: csak a kocsiban "zenéljek", és zárt ajtóknál, vagy nyitott ablakoknál, vagy otthon....na de akkor is!)
3. További kényelmetlen és talán túlbiztosított (védelmi?) funkció, hogy a csomagtér nem nyitható, ha
a./ eredetileg, beszállásnál, a távirányítóval csak a vezetőoldali ajtót nyitottam (és a kulcs az utastérben van, nem a zsebemben)
b./ a gyújtáskapcsoló el van fordítva az alapálláshoz képest (mindegy, hogy a távirányító hol van -zseb, utastér-)
c./ a bal első ajtó nincs rendesen bezárva
Tanács: Mindig oldjuk ki a központi zár dupla reteszelését mielőtt beszállunk, majd aki szokta, inkább beszállás után, a rablásgátlóval zárja az ajtókat.
4. Az autó 4 személyes. (Szerintem az 5 személyes is 4 személyes!) Elől kiváló sportülések vannak. Hátulra meg nem jutott egy vacak kartámasz. Csináltattam, de egyébként tényleg kényelmesebb lett. Csak mondom, "Suzuki San"...
Szóval, (a feleségem szerint már unalmas ez a rajongás) tényleg piti dolgok, piszkálódás, szőrszálhasogatás...
2007. szeptember
Elértem a 15.000 km-es szervízt is. Csak azt kellett megcsinálni, amit a szervízkönyv ír. Semmi baj, semmi hiba, semmi gond. Egy valami örömöm volt azért azon kívül is, hogy olcsón megvolt a szervíz. Rájöttek, hogy miért nyöszörög az ülésem. (Lásd lent)
Valahol olvastam, lehet, hogy itt a "totalcar"-on, hogy egy autó megbízhatóságát az is mutajta, mennyit kell várni egy garanciális szervízre, vagy javítás miatt a szerelőre a szalonban. Minél hosszabb a várakozás, annál sz...bb a típus. Engem most is AZONNAL fogadtak, amikor bejelentkeztem, mert több üres állás is volt a műhelyben.
2007. december
Egy éves lett a lelkem! Most már lehet néhanapján egy "picit" noszogatni is, de ez nagy élmény mindkettőnknek! Ő is, én is élvezem! Nemrég jöttem haza külföldről, ott volt lehetőségem próbára tenni néhány hasonló motorizáltságú autó tudását. Hát, mit mondhatnék? A3, Golf, Corolla, Octavia (1,6-1,8-1,9, néhány 2,0-es benzines és diesel) stb., stb. azt hitte ez a kis piros japán vacak nem ellenfél (hihihi...) . Aztán jobb esetben 200-nál leszabályozva, rosszabb esetben végkimerülve elhúztak jobbra (mármint külső sáv)! Aztán még 225-ig mertem neki (bocs NEKI!) nyomni. Ez azért nagyon jó, mert elég, ha én (és most már Ti is) tudom mit bír a kicsi, nem akarok mindenkivel versenyre kelni. Ez egy sportos, fantasztikus gép, de nem versenyautó!!! Azt szoktam mondani, hogy gyorsan menni minden barom tud és én csak néha szeretek baromkodni. Ekkora teljesítményt, hasonló motorból, a nagy többség csak turbófeltöltővel tud kihozni! A dolod nyitja a precíz összeszerelés, a kiváló minőségű olaj és üzemanyag, a rendszeres gondozás (az nem egyenlő a rendszeres szervízzel!!!), és a kíméletes használat, még ha ez ellentétesnek látszik is a fentiekkel! Szóval amiért kiegészítettem a naplómat az, hogy ismét megállapíthattam a Suzukiról: 1. megbízhatóság, 2.vezetési élmény, 3.minőség, (3 és fél. a Lajtán túl különlegesség).
2008. május
Még mindig semmi hiba, még mindig imádom. Aki teheti, inkább ezt vegye, mint az 1,5-ös Swiftet. Árban majdnem ugyanaz, élvezeti, kényelmi, felszereltségi és használati értékben ég és föld!
(U.i.: persze nem kell komolyan venni a javaslatom, mert akkor másnak is lesz ilyen gépe és én nagyon irigy vagyok :-( )
2009. március 27.
50000 km!
Csak az illendőség kedvéért írok, mert új dolgokról nem tudok beszámolni. Hibák nincsenek, a gyári visszarendelések is -ahogy elnéztem az autó állapotát - inkább csak a lelkiismeret megnyugtatását szolgálják, mint hibák kijavítását. Valós hiba ugyanis nem volt tapasztalható a három visszarendelés egyikében sem. Azért ahogy múlnak a hónapok, úgy mocorog az agyamban kompresszor, vagy turbó beszerelésének kérdése. Kicsit húzós, de mások, más márkák típusaival ugyanannyit kifizetnek a gyakori szervízlátogatások díjaként, mint én egy turbóért. És a kettő nem ugyanaz! A neten, japán oladalakon, több ilyen tuningra is ráleltem. Így is vadóc, de ha már 2,0 l-es motorral nem gyártják, valamit ki kell találni :-)
Szóval az ember ilyeneken töpreng, mert egyszerűen nincs más dolgom és gondom az autóval, mint hajtani, mosni, tankolni és élvezni a hibátlanságát.
"Shai (köszönöm!) Suzuki!"
Hibalista
- Vezető ülés nyikorgott (javítás: 0,- Ft, garanciában és gyorsan, mivel csak az ülőlap alatti ülésmagasság állítás tengelyét kellet beolajozni)
- Ablaktörlő gumilapja beszakadt. Csere. Ennyi. :-)
- Belső világítás izzója kiégett
- Visszarendelés: csomagtér burkolatcsere, utasoldali légzsák-kábel, vezetői övcsere-továbbra is 0,- Ft
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Diósgyőr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra 1,8 CD Caravan | Következő autója? | Ha lesz, Suzuki Swift Sport 2,0 vvt, vagy 1,6 turbo, vagy kompresszor!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
