Zsebkamikáze
Szöveges ítélet
Zsír verda! Nagyon betyár, ezerszer királyabbul néz ki, mint a fapados swiftek. ráadásul a kaktuszommal többet kell tör?dni. benzin k? belé, oszt mék!
Évekig mondogattam haver srácnak, hogy mekkora gyíkság a swift (neki is volt). erre tessék. 3 ajtós jappán verdát akartam 90 környékér?l. gondoltam civic lesz bel?le, meg is néztem néhányat. erre szól a haver srác, szivat, küldi a linket a használtautóról.
valahogy már a képeken masszív kis dögnek t?nt, nem papírautónak. 420KHUF-ért elhoztam. megjegyzem: a japán stimmel, ezt még ott gyártották, 1990-ben. érezni, hogy ebben még van anyag. els? hátsó spoiler, gyári alufelni egységes fehérben (már ha néha lemosnám ugye...) zsebkamikáze.
Élete els? felét egy osztrák tanár-házaspárnál raboskodhadta le. a hátsó ablakon a "Suzuki was sonst?" felirat azért egy kicsit vicces :)) hátulról nagyon vagány, igaz, egy harmadik féklámpa még jobban feldobná (nem a magyar gagyi kocka, hanem a csíklámpa, amivel japánban árulták)
a legkirályabb a tet?ablak. bár lehet, hogy utólag esztergálták bele (erre utal, hogy így 15 év után bizony be-be ázik napokig tartó es?zés alatt). mindegy, tet?ablakot szuznyákon nemigen láttam. kerályos!
hajtottam a gépet vagy 4 hónapig, miel?tt átnézettem. semmi baja nem volt. 1,3-as japán motor, 75 lóval. szerel? haver szerint még mindig megvan benne az összes paci. tulajdonképpen ezért zsebkamikáze. a gáz iszonyat fent kezd?dik, alig érek a pedálhoz, nagyon megindul. 100-on kb 12 mp alatt fent van, ami ahhoz képest, hogy ez egy szuznyák, szerintem nem gyík. kuplug oké, a váltó meg egyértelm?en zsír. a fizetésemet utalnák ilyen pontosan... 30 km/h-nál is simán hagy visszaváltani egybe. fordulat ilyenkor felugrik 3000-re és megindul. a játék vége kb 4000-nél van (igaz, a fordulatszám mér? csak 6000-t?l van pirosban, de annak még a közelében sem volt. 130km/h 3000-es fordulat (haver fiatján ez 100 körül van)
csak a fék gáz. vadiúj az egész fékrendszer, de így is úgy lassul, mint tetü a taknyon. a vége 165km/h-nál van, oszt csak pislogtam, mikor a szlovén autópályán el?ször próbáltam megálni innen a fizet?kapuknál. városban teljesen jó, de autópályán jó el?re nézni...
ett?l eltekintve csak apróságokat változtatnék az autón. a jobb visszapillantó törött volt, most mindenesetre nem lehet behaljítani, különben a kezemben marad. (érdekes, hogy ennek ellenére az elektromos tükörállítás m?ködik) az els? ablakmosó nem spriccel (a hátsó igen) Szóval az els?nak cserélni kéne a motorját, bontóból 10KHUF. igaz, onnan kéne még pár dolog. a csomagtartó teleszkópjai eléggé megfáradtak, úgyhogy a ki-be pakolás kétszemélyes társasjátékká b?vül, amelyben az egyik játszó tartja az ajtót és a kalaptartót, a másik meg pakol. ja, a csomitartó 2 személyes 3 utazótáskás méret, a többi a hátsó ülésen végzi.
belül passzentos. 190 centivel, 120 kilóval sehol sem maradtam el a fejl?désben, de pont zsírul beférek. anyósülésre hasonló haver passzol, hátra pedig két kisebb termet? leányzó. (az els? ülés nem hogy nem jegyzi meg a pozíciót el?re döntés után, de még el?re dönteni is csak 2 menetben lehet: támla dönt, ülés el?re húz. ennyi baj legyen.)
az els? ülések egyébként gyári sportos kinézet? sámlik, oldaltartás nélkül, de jól néz ki. autópályán meg ezer kilóméter utás sem gáz. inkább a fülzúgás. az utólagos tuning kipufogó piszok jól szól, de tartós 150-es tempónál néhány óra után uncsi tud lenni. városban zsivány. simán 2 literes motorhangja van. csak városban a beltér zörög. hiába, a m?nyagok megunták az életüket. a leggázabb a kalaptartó, amibe egy elmés tulaj behegesztett egy két számmal nagyobb hangszórópárt, ami kezdi kivégezni a m?anyag tartólapokat. a m?szerfal nem zörög, csak néha találok fantom m?anyag csavarokat, fogalmam sincs, honnan esnek ki. (eddig csak egy darab eredetére jöttem rá: a hátsó ülés jobb oldaláról jött ki, szóval az már nem lehet dönteni, csak a bal oldalit (osztottan dönthet? hátsó ülés, nem tudom, a magyar szuznyákokban volt-e ilyen).
mondjuk nem érdemes a magyarokhoz hasonlítani. a m?szerfal pl full nem ugyanaz, mint a magyarokban, és a motor sem. 15 évesen is simán tartja a 150-es utazót. megjárta prágát, amsterdamot, brüsszelt, triesztet, egyetlen szó nélkül. városban is kap napi 40 kilométert, ennek a felét dugóban. fogyasztás így vegyesben 6 és fél, autópályán padlógázzal 7 és fél. ha nagyon odafigyelek, akkor le tudom vinni vegyesben 5 és félre, de azt meg minek, ha egyszer királyul gyorsul és sirály hangja van?!
kis killer fehér szamuráj inkább, ami nagyon megindul, aztán meg csak pörög. én meg pörgetem persze:)) a motornak szava sincs, nem melegszik, igaz, 20 ezer km után benyelt egy liter olajat, de nem tudom, hogy hova kerül, mert nem füstöl, és pöccre indul mínusz 20-ban is.
Zsír A-ból B-be autó, akkor is, ha a b kaszásd?l?n van, akkor is, ha Amsterdamban.
Hibalista
- igazából nem elromlottak, csak megérettek a cserére: sz?r?k, olajak, fékek, gyertyák, aksi (össz 50KHUF-ot költöttem rá, plusz téli gumi)
Ide hordtam szervizbe
szerel? haver az autóklubnál.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio II RT (1998) | Következő autója? | Toyota Celica |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
