White Shadow
Szöveges ítélet
WS az én első saját autóm. Korábban apám verdáit hajtottam: az öreg Wartburg Touriston tanultam meg vezetni, a 20 éves Ford Fiestát pedig lehetett gyilkolni keményen - de megbízhatóságból mindkettő elégtelenre vizsgázott nálam - hétvégenként fater a többi lakótelepi szakihoz hasonlóan órákig szerelte az éppen aktuális csotrogányt. Szóval megfogadtam, nekem olyan autóm lesz, ami nem fog otthagyni úton-útfélen. Aztán szegény Fiesta elmúlásával - 40.000 Ft-ot adott érte valami balfácán - beköszöntött nálunk az 1.0-ás Suzuki GA korszak. 20-on éves fejjel az igénytelenség csúcsának éreztem, hogy ilyen autónk legyen, de a fater hajthatatlan volt, szokásos módon olcsóért jót akart - és hát végülis bejött neki. Sokat haszáltam én is az új jövevényt, barangoltunk együtt Erdélyben, le egészen a román tengerpartig, megkedvelni nem tudtam, de a megszokás is nagy úr... Végül eljött a várva várt pillanat, a holtponton a sokadik, téli, fűtetlen peronon végigácsorgott Szolnok-Pest vonat tortúra után lendültem át. Saját autóra van szükségem!!!! Tervek szintjén remekül álltam, csak a pénzmag nem volt ojjan sok... Valami 8-10 éves használt japánban gondolkodtam (Colt, Civic, ilyesmi), de végül a szülői érvek győztek, és megvásárolódott végül: "The White Shadow". Megkímélt, kevesett futott (3 év,40e km - és szerintem tényleg csak ennyi ment bele), gyönyörű állapotban lévő fehér Swift 1.3 GC. (A "tucatautó" asszem még egy enyhe kifejezés rá) De azért juppijjé! Az 1.3-as motor ereje, a fordulatszámmérő, a központi zár, a plüss ülés, mind mind a luxust jelentik az 1.0-ás GA után:) Autópályán a 140-et simán viszi, pörgősen lehet hajtani. Ezért is hívom "fehér árnyéknak", mert ugye a pályán a sok lelazult vasárnapi autós nem igen szeret lehúzódni előle, minden bizonnyal nem is látnak mást a tükörből csak valami bizonytalan árnyat, ami reflektorozik ezerrel ugyan, de biztosan nem autó, nem kell utat nyitni neki. Persze a motorhang ekkora sebességnél már iszonyat, a váltó - főleg hátramenetben - igencsak kelletlen, nyáron megpusztul az ember a hőségtől (de legalább télen jól fűt), a fékek és a gumitapadás néha a frászt hozza rám, de mivel huzamosabb ideig soha nem ültem ennél jobb autóban, nem tudok mihez hasonlítani;) így hiányérzetem sincs. Elszaladgálni ide-oda, bevásárolni a hiperekben tökéletes. Most már persze, így három év haszálat után azért lassan lejár az ő ideje is. Hamarosan talán bővül a család, és a gyerekem életét már nem szívesen bíznám rá... meg öregszem azért én is, és ugyi a prestige sem mindegy. Ha lefut a kőccsön, WS-nek új gazdát kell keresnem. De csak valahol bent, egészen mélyen, mindenki előtt rejtve fog fájni.
Hibalista
- 1. 50000 km-nél kilyukadt, majd eltört a kipufogó - állítólag típushiba.
- 2. 60000-nél féltengely gumiharang kilyukadt, szervizben kicserélték, utána két nappal kopogni kezdett a féltengelycsukló, oszt ezt is jól ki kellett cserélni - szerintem a szervizben valamit nagyon elizéltek...
- 3. begyűrődött a bal első ablak gumi szigetelése, és nem lehetett letekerni az ablakot
- 4. elszakadt a kürt vezetéke (gyanítom, az előző hibához lehetett némi köze, mert a javítás után egy-két héttel halgatott el)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós, Háros utca
Ők cserélték a kipufogót meg a kürtöt. Korrekt, udvarias kiszolgálás, gyorsan dolgoztak, persze többe kerül mint haverokkal csináltatni, de ennyit megért, hogy egy nap alatt túl voltam a dolgon. osztályzat: 9
Suzuki Hollós telephely, Sztregova utca.
sufni tuning érzés, flegmaság, és szerintem ők baltázták el a féltengelycsuklómat. oszályzat: 2
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Haversrácok Pesten és vidéken:
az igazi "ócsóért jót" érzés, csak annyira be vannak havazva melóval, hogy akár hetekig lehet várni mire valamit megcsinálnak. Persze kis kitartással el lehet érni azt is, hogy az utcán a ház előtt befeküdjenek az autó alá olajat cserélni:)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus régebbi verzió, 1.6 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)