versenytárs... :o)
Szöveges ítélet
Egy Trabant után vásároltam,és versenyezni szerettem volna az autóval,az akkori Suzuki Swift Kupában.
Pénzszűkében ebből "csak" négy éves szlalomversenyzés lett,és 3 alkalommal járt a Swift a Hungaroringen is,autós nyílt napon.Elég sok drága és tuningolt autót láttunk ott szétesni,de a Suzuki jól tűrte a megpróbáltatásokat.Sőt! :o)
Jártunk Horvátországban,Németországban is,ráadásul néhány alkalommal megpakolva szervizeltünk is az autóval rally versenyeken."Tuningként" kapott egy "ezres" váltót,amitől még jobban kihasználható az a pár lóerő,amit "belezsúfoltak",valamint két évig egy 50-es sportkipufogó rendszer is fokozta a teljesítményt... :o)
(Ez valós dolog,mivel fékpadon meg is mérettem,hány lóerős lett és a nyomaték mennyit változott.)
Az évek alatt kialakult hibák valószínűleg a "nem rendeltetés szerű használatnak" köszönhetőek,de ettől függetlenül is jól vizsgázott nálam a "jó öreg" Swift... :o)
A legérdekesebb,hogy egy parádsasvári "kirándulás" után félig leszakadt dugattyúval sikerült hazajönni vele és két nap múlva már újra üzemképesen közlekedtem vele,és azóta is,mivel mindennap (8 éve) ezzel is dolgozom!!!
A motorgenerál is "filléres" volt más autókhoz képest.
Azt a minimális "állandó" szervizt persze mindig megkapta az autó,ami jár (olaj,olajszűrő,levegőszűrő,stb),talán ez is közrejátszik abban,hogy MŰKÖDIK!!!
Eddig sok autóhoz és típushoz volt szerencsém (Ford,Honda,Opel,Peugeot,Lada,Toyota),mivel autószerelőként dolgoztam évekig és rendszeresen jártam autóversenyekre is,így döntöttem annak idején a "mi autónk" mellett,mert szükségem volt olyan olcsó autóra,amivel kevés anyagi ráfordítással,megbízhatóan tudok dolgozni.
Összegzés:
olcsó hozzá minden alkatrész,nálam kicsit sokat fogyaszt (ez az "ezres" váltó miatt és a városi munka miatt lehet),a "kényelem" megszokható :o) (mivel munkaautó),és a teljesítménye jónak mondható,mivel könnyű a kaszni,jó a váltóáttétel és elég "forgós" a motor (szinte minden ford.sz. tartományban).
Hibalista
- - az első tulaj miatt kuplungcsere szinte rögtön a megvétel után
- - vízpumpa
- - féltengelyek
- - lengéscsillapító (hátsó)
- - féktárcsa (2x)
- - önindító szénkefe (napi kb 50 indítás,8 éven át)
- - és bevallom,sikerült szinte "szétrúgni" a motort,de... (lényeg a szövegben lesz!)
Ide hordtam szervizbe
ismerős,de márkaszervízben és autóversenyeken edződött szerelő :o)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ez még kérdőjeles... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
