városi vadász
Szöveges ítélet
Nagyon szerettem, jó kis gép volt. Jól gyorsult, pályán is meg állta a helyét, 170-et simán kihoztam belőle két személlyel, bőrönddel. 170 fölött, már remegett a kicsike, így az már erősen a NEM javasolt sebessége. Általában pályán a 110 - 130 közöttit szerette, akkor a fogyasztása is elfogadható volt. Őszintén szólva, nagyon szerettem. Sport ülések, elektromos ablakok, elektromos tükrök, dupla lufi, szóval sok kényelmi felszereltség volt benne. Ami gyengéje, az a karosszéria. Én emiatt váltam meg tőle, több, mint 5 év után, mert már kompletten el rohadt az alja. Belül recsegett a sok műanyag, na de ez egy suzuki, nem pedig egy merga :) Gyorsult, mozgott, fürge kis autó volt. A 8 szelepes verzió volt, iszonyatos 68 lóerővel. Télen az első kerekes megoldás miatt, egyszer ott ragadtam a hegy aljában vele, mert nem tudott a havas úton fel kapaszkodni, de mentségére szólva az ott lakók is 4x4-ekkel járkálnak. :) Ja és ami nagyon fontos, hogy mi Suzy helyett Zsuzsának hívtuk, kivéve amikor valamiért morcos voltam, mert akkor Zsuzsanna!
Hibalista
- A magyar utaknak köszönhetően a kormány összekötő rudakat 2 évente cseréltük, a közép kategóriásokat vettük bele, 3-4 ezer/db áron, szóval nem volt drága. Egy alkalommal kellett a bal első féltengelyt cserélni és a két lengőkart, valamint az első kerékcsapágyakat. Ezekből is a középkategória lett kiválasztva, ami a lengőkarok esetében 7-8 ezer/db, a féltengely esetében már nem emlékszem az árra. A kerékcsapágy SKF volt, 8 ezerért / db. Egy alkalommal hagyott az út szélén az autó, ennek az oka, az injektor meghibásodása volt. Kapott egy tisztítást, akkor 3-4 napig működött, de azután megint odalett. A Bárdinál, a gyári bosch injektor 55 ezerért volt a polcon, így után gyártott került bele 26 ezerért, amivel tökéletesen működött. Még amikor hozzám került, kapott új vezérműszíjat, csapágyat és vízpumpát, ez mindennel együtt meg volt 30 ezer körül. Kapott új kipufogót is, a tűzkarikától a hátuljáig, egy unixos után gyártottat 15 ezerért plusz szerelési díj. Egyszer kellett fékeket cserélni, a 4 betét és a két tárcsa (első fékek) bosch került 8 ezerbe újonnan.
Ide hordtam szervizbe
Sógorom szerelte, így a szervízdíj általában cigi és házi pálinka volt. :) Csak az alkatrészt fizettem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 186000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | Ibiza |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
