Válságkezelő 993ccm
Szöveges ítélet
Válságautónak lett véve.Feleségem gyesen volt a 2. gyerkőccel, és a családi kassza kezdett vészesen apadni, lévén az én fizum ill. a havi 25e.ft vajmi kevés volt.Akkor egy 140LE-s Astra F 2.0 16V CDX teljesítette a családi autó funkciót.Mondani sem kell, imádtam.
De apadt a számla, így egyrei nkább gyülekeztek a viharfelhők.Én a kedvenc autókámat láttam alattuk.Tudtam, hogy arra amire használjuk, teljességgel luxus egy főként városban használt, 9L-es fogyasztással, magas kötelező biztosítással, és még magasabb súlyadóval terhelt autót tartani.
Az autós fórumon amin mozgok éppen csak megemlítettem, hogy el kellene adni, máris jött a jelentkező.Megegyeztük, én elbúcsúztam tőle, és elvitték.Terveim szerint az eladási ár felét szántam autóra, de komplett mindennel.Mivel nem akartam problémás darabot amin újra a hibakódokat villogtatom hobbyból, csak a Suzuki jöhetett szóba.Korábban 3.5 évig volt egy 1.3 ami még japán öszerakás volt, így meghibásodásról nem beszélhettünk.ment, fékezett, tette a dolgát........de nem fért bele a babakocsi.
Mit volt mit tenni, elkezdtem nézegetni az 1.0-ás verziókat.Ha már húzni kell azon a nadrágszíjon, húzzunk.
Egy isminél éppen volt egy valószínűleg fillérekért beszámított egyed.Elmentem, megnéztem, szép a színe, anyuka is rábólintott, így pici alkudozás után friss műszakival megvettem, és átírattam.
Aztán kiderült, hogy ez a kisautó mindent kapott előző tulajaitól, csak törődést nem.Hát én elkezdetem a törődést.
Kicseréltem minden lógó alkatrészt a futóműben, cserés lett a vezérlés, mind2 oldali féltengelygumiporvédő, ill. jobb oldalon az egyik féltengelycsukló.
Mivel eléggé leharcolt volt a beltér, így kapott egy 2002-es borult modell komplett belsejét 15e.ft-ért.(ajtókárpitokkal), ford.számmérős műszeregységet 3500ft-ért, a magnó alatti kis polc helyét az Opelnél ismert T.I.D. vette át, és kapott még egy hallgatható CD-s fejegységet.
Mivel kopottak voltak a gumik is, azok is cserések lettek.
1-2 kilincs, és még pár apró csacskaság amire már nem emléxem.
Összeségében sztem még min. 100e.ft ráment arra, hogy használható legyen.
A motorhoz/váltóhoz érdemileg nem kellett hozzányúlni, mert örök életű darabok.Számomra szokatlan volt az erőtlen motor, de párezer kilóméter után kiismertem, összebarátkoztunk.Ezzel nem kell gyorshajtani, és 142km/h-nál többet nem tudtam kihozni belőle.De ugye manapság elég költséges dolog az előírt sebességnél gyorsabban menni, így ezt nagyon nem bántam.
Persze fapados, picit dülöngél, de utóbbin sokat segített egy Swift GTi-alól beaplikált első és hátsó kanyarstabilizátor.Azóta élvezhető a dolog.
Zömében, vagyis 90%-ban városban használom, ide pedig a legideálisabb választás.A fogyasztása 6L, de akkor már nagyon tapostam neki.Befér mindenhova, kijön mindenhonnan.A könnyű súlyának, és magas hasmagasságának köszönhetően nehezebb terepen is jól boldogul, ezt horgászni menvén mindig megtapasztalom.
Amivel igazán nem tudok megbarátkozni, az a nemSuzukis autóstársak lekezelő viselkedése.Nem értem ezt, ez is csak egy autó, és akármilyen hihetetlen, nincs a fejemen kalap.Szal a rövid váltójának köszönhetően pár okost sikerült már rondán pofára ejteni lámpás indulásoknál.Kis blokkosok öröme rulez... :D
De hasznos lenne, ha az emberek megszabadulnának ettől a tévképzettől, mert pont ugyanannyi béna Suzukis van, mint Opeles, hondás, BMW-s, Mercis, és még sorolhatnám.A típus megbízhatósága pedig a fentebb soroltakat messze fölözi.
Fillérekből fentartható igazi kis igásló a maga kategóriájában, valamint van még egy nagyon nagy előnye.Az ember nem sajnálja otthagyni a parkolóban, ahol mások ráb@sszák az ajtót, esetleg meghúzzák, miegymás.Úgy magyarosan.Mer´ ez csak egy xar szutyuki.....Muhahahaha...
Öszeségében egy kitűnő városi kisautó, alacsony fogyasztással, botrányosan alacsony fenntartási költségekkel.Így jó eséllyel megmarad addig amíg nem lesz pénz egy nagyobb, kimondott családi autóra.Ez pedig megmarad második autónak.legalább is a tervek ezek.
Akinek pedig nincs sok pénze, nyugodtan vegyen ilyet, csalódni nem fog benne.Pontosan azt kapja az ember a pénzéért amit el lehet várni egy ilyen kategóriás autótól.
Hibalista
- Megvételkor komplett első+hátsó futómű, féltengelygumiharangok, jobb oldali féltengelycsukló, első főtengely+vezérműtengely szimering, utóbbi a gyújtás felé is.
Ide hordtam szervizbe
Jómagam, ill. hozzáértő barátaim.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Japánt, mimást. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)