unalmas hétköznapi futóbolond
Szöveges ítélet
Négy éve szinte véletlenül lettünk suzuki tulajdonosok, egy kihagyhatatlan ajánlat okán. Az még japánban gyártott 91-es 1,3 swift gs volt. Kb másfél éve elkezdtem keresgetni, ideje lenne cserélni. Sokat nem szántunk a dologra, kb 1,5 mill a fels? limit volt. Nem akartam feltétlen swiftet ismét. A sok keresgélés és egy kishijján megvett Lancia Y 1,4 12V ékszerdoboz után ismét gy?zött az ésszer?ség. A lanciának 84e km után fel volt újítva a hengerfeje, nno, gondoltam nekem olyan autó nem kell, amivel ilyen gondok adódnak ennyi futásteljesítmény után. -El?z? swiftünk 240.000 km-ig csak szokásos karbantartást igényelt, semmi hiba nem volt vele-
Sokadik kereskedésbe betérve, egyszercsak ott állt velem szemben az az 1,6-os SWIFTFULL -ABS sedan, amit már hónapok óta nézegettem a hasznaltauto.hu-n. Lassan esett az ára is lefele, az eredeti 1.550.000-r?l, már 1.390.000-re (ma már nevetségesen sok, de egy éve még normálisnak t?nt)
A keresked?höz pont akkor hoztak be egy 1 éves 1,3 16V szintén jól felszerelt 5ajtós darabot is, 8000 km-rel. Jó áron megváltak volna t?le, lehetett választani. Mindkett?vel mehettem nyugodtan jó nagy próbakört, nagyon készséges volt a keresked?, (ismert régebbr?l) de már az elején mondta : Neked az 1,6-os fog tetszeni!
IGAZA lett. Az 1,3 16v csak akkor volt er?s, ha nagyon pörgettem, normál használatban nekem még az 1,3 8v-s öregemnél is gyengébbnek t?nt.
Az 1,6-os ellenben nagyon megtetszett. alacsony fordulaton is megfelel? nyomaték, a klímát könnyen veszi, nem kell el?zés el?tt kikapcsolni :-) Nno, sikerült 1.300.000-ben kiegyezni, ebben friss m?szaki és névre írás volt. A kocsi vezetett szervízkönyves, egygazdás volt.
A motorja a legjobb része. Hihetetlenül egyenletesen pörög fel, nem ellenkedik a leggaládabb kínzás ellen sem. Kíváncsi voltam hol szabályoz le, hát kipróbáltam. Kettesben padlógáz, a kocsi csak megy-megy-megy majd 7000 1/min és 118km/h-nál leoltja a villanyt a kímél?rendszer. Nagyon szép hangja volt a motornak, meg sem kottyant neki a hülyeség. Azóta általában harmadikban el?zök, nagyon szépen megjön az er? 5000-t?l, de tényleg nyugisan megy kis fordulaton is.
Hát ennyi ami igazán tetszik, nomeg a 5,7-7,5 L/100 km-es fogyi, és a hibamentes kilóméterek.
Nekem nem valami kényelmes (192cm-130kg)
Nem szeretem, hogy az üvegek minden szinezést?l mentesek, a klíma fagyasztó hideget is tud csinálni, de nagyon kellemetlen az üvegen át perzsel? nap. Már találtam Zalaegerszegen fóliázó céget, aki szinte teljesen világos fóliát is tud feltenni (75%-os fényátereszt?képesség, ezt minden ablakra fel lehet tenni) ami az UV sugarakat 99,9%-ban kisz?ri, így már remélem kellemesebb lesz az idei nyár.
Feln?ttek hátra azért ne üljenek, mert nem lehet kinyitni normálisan a hétsó ajtót. Így természetesen jól összerugdossák, mikor kiszállnak, nem az ? hibájuk.
A hátsó rugók elég lágyak, két termetesebb hátsó utassal nagyon megül.
A csomagtartó fedele hülye megoldás, nagyon könnyen lebillen-becsukódik.
Ezekben az egyhatosokban elég igényes bels? van, a szürke m?anyagokat feketékkel váltották fel, sok helyen puha, s nem kopogós. Nyöszörgés-zörgés egyáltalán nincs, pedíg lassan 7 éves. Az elmúlt 80000 km egyáltalán nem viselte meg, kimondottan szép állapotú kívül-belül.
A futóm?ve is sokkal jobb, mint a réginknek volt, azzal halálfélelmem volt a 170km/h-ás végsebesség kipróbálásakor, ezzel már töbször mentem (óra szerint) 190km/h-val, de nem izzadt a tenyerem. A 14-es kerekek jót tesznek a kényelemnek, és szinte hihetetlen de még az eredeti gumik vannak rajt -igaz idén mindenképp le lesznek cserélve-
Utálom, hogy sok astrás-golfos-passatos ha meglátja a tükrében felbukkanó swift orrot, autómatikusan elkezd gyorsítani. Többször mentett meg az er?s motor, mert félkegyelm?eket annyira tudja irritálni egy el?z? Swift, hogy akár vissza is váltanak, csak visszaverjék a támadást (általában sikertelenül) nem tudom miért, hiszen ha utolértem, akkor bizonyosan én tempósabban megyek.
Valszeg sokáig megmarad családtagnak, nem érdemes eladni, annál a pénznél nekünk többet ér, mint amit kapni lehet még érte. (szerintem valahol 800e körül lehet most az értéke) Ha hasonló tudású kicsit modernebb autóba akrnánk ülni, az plusz 2.000.000 Ft, ezt inkább valami szép Youngtimerre tervezzük kiadni, s akkor meglehet a kényelem és a luxus, valamint a mindennapok megbízható bár unalmas társa is.
Hibalista
- kipufogódob nyakban elvállt (tört) a cs?t?l, 5000 Ft javítás.
- más nem volt még.
Ide hordtam szervizbe
Vadlek László, Zalakomár. Eddíg csak pozitív tapasztalat, olyan szerel? aki még tud JAVÍTANI, nem csak csereberélni ötletszer?en.
Olajcserét magam csinálom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1,3 GS 91´ | Következő autója? | Mercedes W116, v. W108 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)