Többet hozott a konyhára, mint a munkám
Szöveges ítélet
Én úgy voltam a Suzukival anno, hogy ilyenbe még utasként se. Soha! Aztán egyik els? munkahelyemen 99ben alámtoltak egy 1.0-s fapados, fehér szépséget. 3 hónap alatt 15.000 km, M1 lejt?n 167km/h. Akkor kicsit átértékeltem a dolgot, de azt elképzelni sem mertem volna, hogy valaha saját magam is pénzt adok ilyenre.
Aztán 2000-ben elkövettem a legnagyobb hibát, és elmentem a Suzuki ÁSZhoz, mert azt igérték, hogy 2 hét és meg lesz az autó, szemben az Opel Schiller 4 hetével. Ebb?l lett 7 hét es sok-sok anyázás. Ma is azt mondom, hogy Suzukit ne a Suzuki ÁSZtól!!
A jószág 1.3-as, 5ajtós, légzsákos csótány volt. Ahol lakom, általános ismerettségnek örvendtünk, mint az "?rült Suzukis és a Csótány". A max amit kipréseltem bel?le az 185 volt 3, együtt legalább 250kilót nyomó kollégan?mmel az M1-n. Biztos földöntúli élmény volt a 170-180-as tempót autózó német és osztrák autósoknak, mikor elsuhantunk mellettük :). De Kisduna-parton, murván is volt hajtva 120-szal rendszeresen, és a városi normál tempóm is a 100-150 köze esett többnyire. Igazi ´hülyegyerek autó´, bár sajnos a fékek nem erre a tempóra vannak tervezve. Ami a törésbiztonságot illeti: 140-el Üll?i úton a felüljáróról lefelé, tök üres küls? sávban kijött elém egy Punto. Kocc, repülés, SOTE el?tti 30 centis padka leborotválta a verda alját, szélvéd? kifejel, de semmi komolyabb baj. Kapott új váltót, új futóm?vet és még maradt is 300.000Ft.
3x vagy 4x próbálták ellopni. Ebb?l egyszer teljesen kibelezték, egyszer ´csak´ az immo modult és a komputert sikerült szétbarmolniuk a kedves tolvajoknak. 2x volt komplett zárcsere+programozás, amit márkaszervizben csináltak, hogy hivatalos legyen, és lehessen rá ismét cascot kötni. Zárgarnitúra: 90.000Ft!! Az új immo modult és komputert már kénytelen voltam ismer?s által beszerezni, mert a szervizben túl drága lett volna. Ezeken kívül márkaszervizt soha sem látott.
Els? motorolajcsere 39000 Km után, légsz?r? valamikor 60000Km után a 4 év alatt egyszer, valamint 1,5 évig motorolaj volt a váltóban, amir?l én nem is tudtam, csak amikor rosszalkodni kezdett elvittem szakemberhez. Mikor leeresztették, akkor nézte a szerel?, hogy mi ez a fekete lé és az öklömnyi váltósár? Persze az olajcserét?l egyb?l meggyógyult a váltó, bár 5-ösben megmaradt a sípoló hangja.
Ezek ellenére soha nem hagyott ott sehol m?szaki hiba miatt!
Ebb?l látható, ez az igazi igénytelen autó.
1 éve 2 hét különbséggel összetörték a jobb és a baloldalát is, pont mikor vizsgáztatni akartam, így inkább az eladás mellett döntöttem. A hátsó futóm?, a motor és a hátsó lökhárító kivételével minden elem cserélve volt már rajta.
Kényelem? Az nincs. Az ülést aki tervezte, halálra kéne ítélni emberiség ellen elkövetett b?ntettekért. 10 perc után nyak és hátfájás, félóra után térd kikészül. 1 év után visszafordíthatatlan egészségkárosodás mindkét testrészben.
Alkatrészt viszont majdnem bármelyik kukában találni hozzá.
4 év alatt 3millió Ft-t fizettek a biztosítók az autóra, aminek a töredékét költöttem helyreállításra.
Hibalista
- Az extrém igénybevételnek köszönhet?en - féktárcsák, betétek, féltengelyek. Más semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki ÁSZ - IDE NE!!!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Haverok, ismer?sök
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Tredia 1.8 GLS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
