Többet ér bármely nőnél
Szöveges ítélet
Nos!
Ez az autó ugyan nem egy betonszaggató versenygép, de ebben a kategóriában a legjobb. A karosszéria ugyan -3 csillagot kapna a törésteszten, de nem kell vele karambolozni. Épp ez teszi lehetővé a relatíve nagy teljesítményt és kis fogyasztást. Pörgősnek pörgős, de nyomatékban egy kicsit lehetne több is. 3000-5500 között él igazán a motor. Az 1300-as 68 LE-s gép 12,5 s alatt gyorsítja 100-ra az autót, a végsebessége pedig 165 km/h, bár egyszer autópályán ekúszott a mutató 170-ig is. A fékek nagyon jók, sokszor mentettek már meg balesettől. Az úttartás és a vezethetőség alapjába véve jó, de a kerekek lehetnének nagyobbak is. Az első ülések ugyan nem túl közkedvelt módon elég alacsony építésüek, de mivel én több, mint 2 m vagyok, ez teszi lehetővé a fejteret számomra, amúgy meglepően kényelmes az ülés. (Hátra viszont már senki se öljön be mögém:)) Max két emberrel jól megy, de teljes terhelésen romlik az irányíthatósága, kicsit alulkormányzottá válik. Az autónak egyáltalán nincs gyenge pontja!
Az én verdám műszerfala mégcsak hírből sem zörög! Az olaj, légszűrő, fékolaj és fékbetétcseréken kívül semmi komolyabb munkálatot nem végeztek rajta sose. A legkomolyabb szervízmunka eddig egy vezérműszíjcsere volt mostanság. Az aksi még gyári, közel 8 éves!!! És még a feszültségérték rendben, pöccre indítja fagypont alatt is, de az autó szinte minden éjszakát garázsban töltött.
Ami viszont nem tetszik, az a váltó. Nem a minőségével van bajom, hanem azzal, hogy néha könnyű mellékapcsolni és hátramenetbe elég nehéz berakni néha (dupla kuplung megoldja a gondot). A zajszint relatíve magas, de én jobb szeretem, ha mesél a motor, minthogy csendben üljek egy bőrfotelben. És mégegy dolog, ami magától értetődik: érzékeny az oldalszélre.
Összességében véve az én kocsimra nem érvényesek az állítólagos negatív tapasztalatok. Sőt egy ismerősöm már feni rá a fogát, pedig mégcsak el se akarom adni:D
Hibalista
- Első helyzetjelző lámpák
- Bal hátsó féklámpa
Ide hordtam szervizbe
Józsi
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Calibra C20XE, esetleg Honda NSX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)