Terepjáró-sportkombi
Szöveges ítélet
2008-ban vettem a kis retket kerek 1M forintért. Igazi luxusverda, az utolsó széria ebből a kiadásból. Klíma, elektromos első ablakok, elektromos külső tükrök, plüss ülés. Egy ködlámpa azért jól jött volna, szervókormány meg ebbe tök fölösleges. Ja, nem ártott volna az ABS sem. A fék az gyalázatos...
Maximálisan megbízható jószág. Az együtt töltött 11 év és 340e Km alatt egyszer sem hagyott ott sehol. Még akkor sem amikor beletoltak a pirosnál az előttem állóba. Akkor sem, amikor egyszer belecsúsztam az előttem állóba és a hűtőventillátort le kellett kötni a kinyithatatlanná deformálódott motorháztető alatt, mert beleért a hűtőbe és kerepelt menet közben.
Igazi mindenesként használtuk. A városban lámpánál kilőni sportkocsi (86 Le, 841 kg), virágpiacon kombi (bár csak két személyes), dunaparti erdőnkben, holtágban terepjáró. Részt vett a családi házunk átalakításában, hordtam vele utánfutóval fát, földet, téglát, cementet, meszet, sódert, vasat, bútort, koszorúkat, mindent (is). 2009-ben átalakítottam E85 üzemre, így ment egy évig. Kb 1.5 literrel megnőtt a fogyasztás de még megérte az olcsó üzemanyagár miatt. Aztán pártunk és kormányunk felemelte az E85 jövedéki adóját, úgyhogy Jánoshalmán átalakíttattam LPG üzemre 210e Ft-ért (Zavoli). Ekkor durrant ki egyszer a benzincső és tönkrement az üzemanyagpumpa, de gázzal hazamentem vele. Valószínűleg nem bírta az E85-öt, elmarta az alkohol... A fogyasztás maradt a 7.5 l, de így már még olcsóbb volt az üzemanyag. Mivel 30-35e Km-t megyek évente, így minden évben "visszahozta" az árát a gázszett. Egyébként nem szoktam nagyon hajtani, az M6-oson ráteszem 3000-es fordulatszámra (ekkor megy kb 115-tel). Közúton 100, lakott területen 60. Ha valamikor siettem, akkor is simán bírta 150-nel, megpakolva virággal, Érdtől Paksig.
A kényelemről annyit, hogy én még csak egy kényelmetlen autóban ültem, a VW Transporterben (elég sokat). 165 cm vagyok, 67 kg. Nekem minden kényelmes :).
Presztizse biztos nincs sok, de én nem éreztem azt, hogy mindenki le akarna nyomni. A Hungárián a lámpánál indulás után általában úgyis mögöttem voltak, 80-nál meg úgyis elvettem. Nem hiányzik a csekk :). Egyetlen egyszer volt, hogy egy sietős napomon az M6-oson egy hondás boyracer nem hagyta hogy megelőzzem. 150-nel utolértem, ekkor ő is rágyorsított, majd jól elhúzott. Kb 5-10 Km után megint utolértem. Megint elhúzott, majd megint utolértem. Ezt játszottuk Dunaföldvárig, ahol lekanyarodtam. De amúgy nem éreztem hogy vadásznának rám,csak mert suzukis vagyok.
Fenntartási költségek: ennél olcsóbban szerintem nem nagyon lehet autózni. Nem kellenek hozzá alkatrészek, ha mégis az nagyon olcsó. 45000-ért komplett Continental gumiszett van hozzá. Évente kétszer 3.3 l 5W40 Total Quartz9000 (7700Ft az 5 l-es kanna), olajszűrő kb 1200 Ft. Kipufogót kétszer cseréltem, kb 130000 Ft. Egyszer nyelestengely csapágy, és ha már szétszedték, kicserélték a komplett kuplungot is. 2017-ben egyszer elszakadt a kuplungbowden, és egyszer tönkrement egy gyújtótrafó (mindet kicseréltük). Ez kb 60000-be fájt sürgősségiben, mert tele volt virággal a kocsi. A hiba jelentkezése után kb másfél óra múlva kész volt a kocsi.
Aztán idén győzött a rozsda. Mivel csak ez az egy kocsim volt, szinte minden nap kellett. Soha nem tudtam elvinni úgy szerelőhöz, hogy ott is hagyjam napokra, hogy rendesen megcsinálják. 3-4 éve el kellett volna vinni egy lakatoshoz. 2018 tavasszal vettem egy Ignist, ezt meg 2019 februárban bejelentettem egy lakatoshoz. Augusztusra kaptam időpontot... Aztán áprilisban leszakadt a jobb hátsó lengőkar. Szerencsére kb 20-al zötyögtem Csepelen a dugóban. Tréleren hazavitettük Tolna megyébe 40e Ft-ért. Az újabb fejlemények után azt mondta a lakatos, hogy ha ennyire el van rohadva az alja, akkor kb 250-300 lenne a lakatolás. Ja, februárban fogtam egy őzet, összetört az első lökhárító, bal oldali lámpa, motorháztető, egy kavics miatt elrepedt az első szélvédő. Ez így már bőven gazdasági totálkár. Aztán júniusban lejárt a műszakija, úgyhogy most a bontó vár a kis retekre. Azért, hogy az Ignis ne járjon így, és rendesen el tudjam vinni szervizbe, vettem mellé egy Ford Connectet.
Úgyhogy most annyi lett a kis reteknek. Kár érte, nagyon jó társam volt. Szerencsém volt, hogy komolyabban soha nem törtem össze, nem biztos hogy megúsztam volna élve...
Hibalista
- Nyelestengely csapágy, hátsó ajtó teleszkópok, üzemanyag pumpa, klímacső kidurrant, hátsó kerék csapágyak, első szilentek
Ide hordtam szervizbe
Falusi szerviz :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 340000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ignis 1.5 GS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)