Teljesen jó.
Szöveges ítélet
2008 nyár elején valami fiatalos autót szerettem volna venni a következő 4-5 évre, annyi volt a szempont, hogy viszonylag olcsó legyen, könnyen fenntartható, és kényelmes. Mivel a családban már volt Suzuki Swift is, sőt az egyik még meg is van (egy 1.3 sport és egy 1.0 GA), ezért majdnem egyértelművé vált a választás. Bár majdnem Seat Cordoba lett belőle, de végül szerencsére nem. Ha már Suzuki, akkor legyen 3 ajtós, amíg nincs gyerek így sokkal kényelmesebb, könnyebb beszállni a nagy(obb) ajtón.
Egy hölgytől lett megvásárolva az autó, 2000-es évjárat, 800e-ért, szép szürke színben, 1.3-as 8 szelepes, klímás, ABS-es, vezető- és utasoldali légzsákkal. Már a tesztút során is feltűnt, hogy milyen halk az autó (főleg a két előzőhöz képest - azok 1996-os gyártásúak voltak...), de átülve haver ugyanolyan korú swiftjébe, még az is hangosnak tűnt. Utána derült ki: ezt a nyugati piacra szánták. Még 110-nél is lehet emberi hangerővel beszélgetni, ami azért egy Suzukinál nem normális. Egyedül az üléskárpit nem tetszett/tetszik benne, piros-kék-zöld pöttyök egymáson... De mindegy, már megszoktam.
Vásárlás után egyből feltűnt, hogy egy helyzetjelző és a belső világítás nem működik, ezért kicseréltem (2x35 forint), illetve 1 hétre rá ment haverhoz 90.000-s szervízre (bár az még messze volt): minden ki lett cserélve rajta, fékek, vezérműszíj, klímaszíj, ékszíj, légszűrő, olajszűrő, olajak, stb.stb, összesen 45e forintért, reggel vittem, este hoztam. Pluszba még venni kellett 4 nyári gumit, mert téli volt rajta, felnivel együtt volt 65e. A gyári rádiót azonnal lecseréltem valami használhatóra (cd+pendrive), és hátulra vettem két normális hangszórót, ide nem sajnáltam a pénzt. Már a megvételkor el volt törve a kalaptartó két patentja (van olyan Swift, amelyiknél ez még ép???), de még mindig nem csináltam meg, mert annyira nem zavar, nem nagyon használom a csomagtartót, inkább csak zörög, de odatettem két gumit, aztán már azt se csinálja, de azért valahogyan meg kéne szerelni rendesen. A gyári izzókat én elég gyengének találtam, ezért vettem bele Tungsram Megalight Plust, ami valóban erősebben/jobban világít. Befejezésképpen pedig belekerült egy sportlégszűrő, amit még most sem tudom, hogy megérte-e (nem hajtom, a kis fogyasztásra próbálok rámenni), de azért biztos: rugalmasabb lett, sokkal!!! élénkebben reagál a hirtelen gázadásra, kis fordulatszámon is hirtelen gyorsít, nyomatékosabb, azt nem tudom, hogy jobban gyorsul-e (biztos), nem mértem. Utoljára pedig lecseréltem az első irányjelzőbúrákat a gyári sárgáról átlátszóra, nekem így sokkal jobban tetszik (mivel nincs rajta E jelzés, ezért műszakira megy vissza a régi...). Majd elfelejtettem, bele került egy riasztó is, mert csak központi zár volt benne, illetve el voltak kupva a (z indításgátlós...) kulcsok, ezért egy Mister Minitben lemásoltattam őket.
A mindennapokban: városban/városon kívül normális embernek szerintem bőven elég, a kényelemmel vannak bajok (a 7 pont, amit adtam kategórián belül számít), az ülések alacsonyan vannak, mélyre kell ülni, hasonlóan mint a Honda Civicben, ami táplálja a Suzukisoknál alapvetően is tapasztalható kisebbségi komplexust. A hátsó sor fejtámaszai egyszerűen viccek, mintha nem is lennének, az én apró termetemmel (169 cm) is a tarkómig ér, de a térdhely meglepően nagy. Négy felnőtt embernek teljesen jó akár még hosszútávon is, na persze ez egy kisautó, nem kell csodákat várni tőle. 5-en beülni már mazochizmusnak számít, csak végső esetben és csak rövidtávra.
8 szelepessége ellenére (ez lehet, hogy csak a sportlégszűrőnek köszönhető) elég nyomatékos, 1500-tól felfele már dolgoztatható, persze leginkább jóval e fölött érzi jól magát. A váltó áttételezése elég hosszú, 90 körül forog 2500-at 5-ben, de dinamikus gyorsításhoz azért vissza kell kapcsolni. Az én Suzukimba nem került szervó, aminek én nem látom hátrányát, parkoláskor kicsit kell erőlködni, de ennyi edzés belefér. A ködlámpa-hátsó ablakfűtés-hátsó ablaktörlő-spricni kapcsolók helyét meg kell szokni, elég rossz helyen vannak, mert csak lehajolnva láthatóak, takarja őket a kormány, de egy idő után fejből tudja őket az ember.
Az összes eddigi tankolást feljegyeztem, mikor mennyit, hol, hány kilométer megtétele után, milyen körülmények között, milyen átlaggal... lehet hülyeségnek tűnik, de engem érdekel. Az eddigi átlag 5.81 liter/100 km. Ebben benne vannak a nyári klímás utazások és a téli városi közlekedések. Nyáron még klímával együtt is könnyen 5.5 körül tartható, városban is. A legjobb átlagokat 90-110-el, klímával Balaton oda-vissza távon produkálta, többször is volt 4.9, de általában 5.2 körül alakultak. Télen pedig fordult a kocka: szinte nem lehet 6 liter alatt tartani a fogyasztást, a legrosszabb átlag eddig 7.38, igaz ez 1.5 hónap alatt 300km-t megtéve, városban csak rövidtávon. A nagy változás annak is köszönhető, hogy a tél beálltával megváltozott az autó felhasználásának módja, szinte scak hidegen és rövidtávon használtam néhány kilométerre, és úgy látszik ezt az autó nagyon nem szereti, ami a fogyasztáson kívül abban is megmutatkozik, hogy hidegindítás után 2-3 percig 1500-1600 alatt nem szívesen dolgozik. Ezekből is látszik, hogy sokszor "nyomatékból" szoktam autózni városban, ami szintén nem tesz jót a fogyasztásnak. De mostantól nagyon jól fog fogasztani, mert kb. 3 perc sétányira kaptam állást, úgyhogy egy jó ideig a garázsban fog vesztegelni, nem is tudom mikor lesz használva.
A klíma hatásos, a 2008-as nyáron egyes fokozaton illetve Eco módban használtam. Lehet jövőre lefóliáztatom, hogy ne kelljen annyit hűteni, meg a szemem se bírja az erős fényt.
A szaki azt mondja, hogy 1-2 év múlva cserélni kell a kipuffogót, mert egy utángyártott van benne. Zöldkártya: simán átment, a vizsgáztató a lambdához írt egy 1,01-et, hogy nehogy minden 0 legyen, pedig annyit mutatott. A kilóméteróra icipicit csal, amikor pontosan 100-at mutat, gps szerint 97-98-al megyünk.
Én nagyon megszerettem a kis Suzukit, hatalmas érzelmeket nem vált ki belőlem, de törődök vele, ha lehet akkor garázsban áll.
Ha valaki használt Suzuki vásárlásán töri a fejét: ne sajnálja a pénzt, lehet, hogy egy kicsit drágább, de tuti jó. Oda kell figyelni a vezetésre, remek átlagok hozhatóak ki, a hideget és nyomatékból autózást nem szereti, de megfelelően vezetve télen-nyáron 6 liter alatt tartható.
Hibalista
- Vásárláskor egy helyzetjelző és a belső világítás izzója
- Jobb oldali kilincs
Ide hordtam szervizbe
Szakszervízben melózó ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GA | Következő autója? | Valami nagy szedán. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
