Szívem csücske, megtanított ésszel vezetni
Szöveges ítélet
2002. szeptemberében vettem újonnan, életem első új autója. Igazából 1.3 16V-t szerettem volna, de csak alapot tudtam volna venni, így maradt az 1 literes GLX kivitel. Az ék alakú kasznija a választott színnel (spéci metálzöld) nekem nagyon bejön.
Megbízhatóság: kiváló
A 6 év alatt kétszer nem indult: rajtahagytam a gyújtást, lemerült az akksi, rajtahagytam a teljesen lehalkított rádiót, akksi lemerült. Egyértelmű, hogy nem a kocsi hibája! Pöcc-röff, bármikor megy-visz-hoz!
Kivitelezés:
A fényezés (metál) és a beltér műanyagjai rosszabb-sérülékenyebb anyagból nem is lehetnének, a fényezést a fa levelének széle is megkarcolja -röhejes, de igaz-, sajnos. A belső műanyagok táskával, cipőorral való első találkozás nyomát örökre megőrzik pl kesztyűtartó. Eltüntetni lehetetlen...
A műanyagok zörögnek, ropognak.
A MAGYAR összeszerelés kritikán aluli, újonnan festékhiányos hátsó ajtó, ferdén beerőltetett, lenyalt csavarok, letörném a kezét annak, aki ilyen munkát ad ki a kezéből, és azét is, aki ezt "megfelelőnek" minősíti. Suzuki úr meg sírhatna egyet szégyenében! (Az is hibás, aki teljesíthetetlen darabszámok elérését zsarolja ki az összeszerelő melósból!)
Tapasztalt hibák:
újonnan: Ajtó kédergumi már újonnan ráncos, hiába a glicerin.A benzinpumpa hangosan sípol, inkább hallgatom, de ne bontsák meg a kocsit. Bal ajtó illesztése rossz volt. Hátső ablak tömítő-dísz műanyagja levált. Idegesítően alacsony alapjárat, rázza a váltót, a motort, engem... Alapjárati motoros kivitel, így emelni lehetetlen.
Ablakmosó spriccelő ereje 90km/h fölött nevetséges, (2 prosztatával is erősebben vizelek)
A hátsó ajtók alig nyílnak, egy japán is csak élével fér be. A hátsó (5.) ajtó nyílásának érthetetlen kicsi mérete a költségcsökkentés áldozata???? Bent elférne a cucc, csak nem lehet betenni...
Az eredeti dísztárcsák (spanyol) szépek, de anyagra rosszabbak, mint a tescosak.- átlátszó műanyag kábelkötözővel a felnire szorítható.
használat közbeni:
Ablaktörlő gumi hamarabb szétszakadt, hogy elkopott volna. Műszerfal világítás egyik izzóját kellett cserélni, hát nem semmi meló! Kalaptartó madzag szakadása (rövidáru boltban vettem kicsit vastagabbat, megvarrtam pasi létemre, 15 perc)
A hátsó kipufogó dob burkoló lemez hegesztése elengedett,zörög, állítólag csak a hátsó felfüggesztés megbontásával lehet kiforgatni, miután a középső összekötésig minden leoldott az ember. Na, ne már! :(
Menetteljesítmény:
1 liter, 3 henger, 53 lóerő. Jól húz, 3000 fölött indul meg, pár autóst már meglepett. Vége 160km/h fölött Pest felé M7-esen, egyenesben. Nagyon terhelésérzékeny, de a kicsi motortól érthető. Jobb lenne nagyobb motor, 1.3 16 szelep 85 lóerő.
Új Denso gyújtógyertyát keresek!!!NGK felejtős!
Ha lehet, motorfék, 60000km még eredeti fékbetétek...
Karbantartás:
csak Shell Helix Ultra 5w-40 olaj, hidegen finom motorkezelés;
csak esőben mosom a kasznit, viaszos sampon, amikor lehet mindig garázsban áll, nyáron árnyékban parkolok
normális ablakmosó folyadék -talán nem marja a festéket;
első utas beszállása táska nélkül, táska -> hátsó ülésre;
minőségi üléshuzat, szőnyegek
Összefoglalás:
Megbízható, jó motor, jó sebességváltó, alacsony fogyasztás, kiforrott konstrukció (geo név ismerős?), strapabíró járgány, gyenge kaszni, gyenge fényezés, ócska műanyag.
De:
A Suzuki 10 év múlva is ott vár, ahova letetted, és ha nem lopták szét, akkor be is indul, és megy!
Ne hasonlítgassuk más kategóriájú kocsikkal, ez alsó kategória. Aki sír, hogy fapados, az miért azt a kivitelt választotta???
Nem bántam meg, hogy őt választottam, de a köv. autóm egy kombi vagy egyterű lesz!
Hibalista
- A gyári akkumulátort kellett garanciában cseréltetni.
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Mészáros
(Misi bácsi, csak ő, más nem nyúlhat(ott) hozzá) A 10-es értékelés Misi bácsinak szól!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 S | Következő autója? | Suzi marad, amúgy japán kombi/egyterű pl Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
