A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift Swift sedan 1.3 glx /Swift sedan GTI 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Suzuki swift, ahogy mi látjuk!

Szöveges ítélet

Ezt a cikket azért írtuk mert nem értünk egyet a következő cikk írójával (Ezt a cikket 2 autóról és 2 személyről irjuk, mert nem akartunk 2 külön cikket írni):
http://nepitelet.hu/autok/suzuki/swift_1989/ne_hazudj_suzukis_tudom_hogy_hazudsz/

Swift Sedan GLX:
9 évvel ezelőtt vettem egy swift sedant 100ezer km el első tulajdonostól (családi ismerőstől). Azért vettem mert olcsón kellett egy megbízható autó. Sok érdeklődés és utánajárás után maradt a Suzuki. Megvétel után megcsináltattam a kötelező szervizelést, majd használtam. Az autót mindennapi használatra vettem, külföldre jártam vele dolgozni (4-500 km). 250ezer km t tettem meg vele 1.3 as motorral majd rakattam bele 1.6 os motort, de nem azért mert tönkrement, hanem mert sokat használtam pályán és az 1.6 os hosszútávon jobbnak bizonyult, mert erősebb, nyomatékosabb, hosszabb a váltója és hosszutávon jobb a fogyasztása. Azért döntöttem a motorcsere mellett, mert nagyon sok élmény fűződik hozzá (ezt jobban nem szeretném részletezni) Az elején, mint minden fiatal Én is rugattam, téli csúszkálások, utcai gyorsulás, vagánykodás, stb... és az autó birta és birja a mai napig!! Sosem hagyott cserben!!
Az autóról:
Ez az autó nem egy felső kategóriás kocsi illetve nem mai darab (1993.03.30). Ezt mindenképp tudni kell róla.
Kasztni:
Nem erős anyagokból csinálták ez tény és való. Rohad mint minden hasonló évjáratú autó, megvannak a gyerek betegségei, de mindennel együtt nagyon kezes és szerethető. A kasztni alkatrészek viszonylag olcsók, bontottan rengeteg van és az még olcsóbb.
Futómű:
Első mondatként idézném a fentebb említett 3 szerelőnktől származó mondatot:
"Ha suzuki futómű javításból kellene megélnünk éhen halnánk!"
Az Én autóm futóművét 9 év alatt alig kellett javítani. Amit kellett cseréltetnem az a hátsó kerékcsapágy mindkét oldalon egyszer, a kormányösszekötő gömbcsuklók mindkét oldalon kétszer, ami többek között a 7.5*16 os felni és 195/40 R16 os kerekeknek köszönhető illetve a jó magyar utaknak. Egyéb futómű problémám nem volt, pedig nem kevés kilométert tettem meg vele.
Féltengely csuklót sosem cseréltem és nem kerreg nem kattog.
Motor:
Az autót 1.3as motorral vettem (G13BA). Az 68 Le és 99 Nm nyomaték teljesen tökéletes a hétköznapi autókázáshoz. Bár az igaz, hogy 4-5 személlyel már nem olyan fürge, de ez a paramétereit ismerve azt hiszem érthető is.Ezt a motort hosszú éveken át gyártották (1983-2003 Ez intervallumban a motor csak kisebb módisításokat kapott /gyújtás, hengerfej, de a motortömb ugyan az volt/), ez egy kiforrott motor volt apróbb elhanyagolható hibákkal.
A motor nálam nem ette az olajat és nem is eszi, olajcserétől olajcseréig a szint mindig ugyan ott volt. Folyamatosan 10w40 es olajat használtam.

Hibái közé sorolható:
-gyújtás beázás motormosásnál (esős, havas időnél sosem fordult elő ez a jelenség)
-gyújtás O gyűrűt gyakran kellett cserélnem, ez sajnos hamar elfárad. gyári alkatrészként kb 4000 Ft de egy síma csapágyboltban 100 Ft os tétel. Csapágyboltban persze nem suzuki O gyűrűként kell venni hanem beviszi az ember az elhasználódott darabot és ugyan olyan méretűt kér.
-nálam gyakori probléma a szelepdekni tömítés, ami gyárilag egy parafa tömítés. Szerintem nem ez a legjobb megoldás amit használhattak volna.
-kartertömítés is hasonló a szelepdekni tömítéséhez.

A váltónál az fent említett cikkben olvasott problémákkal nem találkoztunk.
A suzuki váltójáról egyet tudni kell, a hátramenetet néha nem akarja venni de ez egy dupla kuplunggal vagy berakom egyesbe mozdítok kicsit majd mehet a hátra teljesen jól orvosolható.
A váltónak állítólag probléma szokott lenni a 2-3 as fokozat szinkrongyűrű kopása, de ezzel nem találkoztam még.
Kuplungot még cserélnem nem kellett.
Központi befecskendezőt sem kellett még cserélnem.
Az akkumulátort 7 év után cseréltem mert tönkre ment, de azt hiszem 7 év egy akksinak jónak mondható.
A motorról még egy apró szösszenet: Az 1.3 as motornak nagy erőtartaléka nincsen, de sokan ismerik az előzésnél: vissza 3 és go.

1.3 motor adatok:
Hengerek száma: 4
motorbeépítés: orrmotor keresztbe
lökettérfogat: 1298 ccm
furat x löket, mm: 74,0x75,5
sűrítési viszony: 1:9,5
szelepek száma, szelepvezérlés: 8 Ohc
befecskendezés: központi injektor
Teljesítmény: 50kW 68LE (6000rpm)
Nyomaték: 99Nm (3500rpm)

Aki azt mondja erre, hogy nem pörgetős motor azzal nem értek egyet!

Összehasonlítás képpen:

Suzuki swift 1.3: 68Le 6000rmp , 99Nm 3500rmp
Suzuki swift 1.6: 95Le 6000rpm , 133Nm 3500rpm
Suzuki swift 1.3 Gti:101Le 6450rpm, 113Nm 4950rpm
Honda Civic 1,6 Vti: 160Le 7600rmp , 150Nm 7000rmp
Renault Clio 1.4: 75Le 5750rmp , 107Nm 3500rmp

Azt hiszem ez a kis táblázat bemutatja , hogy a suzuki motor pörgős...


Mint említettem volt egy motorcserém. 1.3 ról cseréltem 1.6 ra, de nem azért mert tönkrement az 1.3 hanem mert hosszútávon és pályán az 1.6 sokkal jobban teljesít. (nem pörög annyit a hosszabb váltó miatt, több az erőtartalék, és nem utolsó sorban jobb a fogyasztása. hozzáteszem ez hosszú távon autópályán!) Az 1.6 os motorral eddig még semmi problémám nemvolt csak a kötelező szervizeket kellett megcsinálni.

A kipufogó rendszert 20 év alatt egyszer kellett cserélni, de azt is csak a leömlőtől, de a katalizátornak semmi baja nem volt igy az maradt.

Belsőtér:
Röviden tömören. végtelenségig egyszerű. Azt hiszem ezt nem kell tovább ragozni.
A Glx nek és a Gti nek az űlése kényelmesnek mondható (rövid távon), a kormány ezen modelleknek teljesen jó, vastag és jó tapintású. Az alacsonyabb modelleknek ennél sokkal rosszabb.
A kilátás jó, a holt terek minimálisak.
A szélzaj és motorzaj hangos de elviselhető (de ez nem egy audi vagy mazda...)
Elektromos problémákat nem tapasztaltunk és a műszerfal világításom 20 éve megbízhatóan működik csere nélkül.Az meg hogy hol vannak bizonyos kapcsolók (elektromos ablak, ködlámpa kapcsoló, stb...) nem csak a suzukiba vannak hülye és kényelmetlen helyen.

Hibák amiket észrevettünk:
Télen a zár és gyújtáskapcsoló hajlamos a befagyásra ezért mindenkinél legyen zárol ajzó és ha lehet akkor ne az autóban tárolja :)
A szélvédő is gyakran lefagy de sajnos belülről.

Zárómondatnak annyit írnék, hogy az autó nem volt elhanyagolva amióta nálam van!

Most jöjjön a Swift sedan Gti:

Az autót első tulajdonostól vettem 9 éve. Az autó 1.3 8V (G13BA) 1993.10.21.
A suzuki előtti autóm egy Golf1 1.1 benzines (1977) teljesen felújított Gti futóműves volt. Nekem az az autó nem jött be, nagyon sokszor cserbenhagyott sokat kellett rá költeni ezért megváltam tőle (bitos nagyon jó autó csak Én pont egy rossz darabot fogtam ki belőle) és akkor vettem egy suzukit, de sokat gondolkoztam , hogy suzuki vagy opel astra legyen-e. A döntést egy ismerősöm suzukija miatt hoztam meg, amit nagyon sokat használtam és beleszerettem. Kezdetben hétköznapi célokra használtam az autót, munkába járás stb. Nagyon megvoltam vele elégedve, semmi problémám nem volt vele, kivéve, hogy a padló lemezen lévő 4 db gumidugó nem volt a helyén és esős időben állt az autóban a víz, de visszavittem a szalonba és ingyen megjavították. Következett az első műszakim ahol az autó gond nélkül átment ekkor már több mint 100ezer km volt benne és semmit nem kellett cserélni vagy javítani. Mint minden fiatal Én is rúgattam és hajtottam nem emberbarát módon (pl: egy tuning találkozón csak a show kedvéért durranásig füstöltettem a gumikat, kipufogó lángoltatás fél éjszakán át, még sokáig tudnám sorolni hogy miket követtem még el vele, de az a cikk most nem erről szól.), de ez a kis autó bírta!! Idővel elkezdtem járni gyorsulási versenyekre a gyári motorral, meglepő eredményeket produkált, jól bírta, a kategóriájában nagyon sok autót megalázott és sok ember érdekes arcot vágott. Ezt nem muszáj elhinni de Én átéltem!! majd jött a döntés, hogy tuningoljuk az 1.3as motort. Első lépésben kapott egy nagy szelepes bővített síkolt mart hengerfejet, módosított vezérlést és gyújtást és egy 50es nyitott rendszert hátsó ajtók alá kivezetve mindkét oldalra.Ezután az autó sokkal jobban ment, dinamikusabb volt csak a hangja volt túl nagy (egy minidob ahhoz képest vicc) majd bizonyos szervek hatására az autó hangját meg kellett változtatni.Az autó ugyanolyan üzembiztos és megbízható volt mint gyári motorral. Katalizátor nélkül is a gyári értékeket adta a motor.Eljött az idő egy újabb fejlesztésre. "Nekem Gti kell!!!" Így jött az ötlet hogy csináljunk egy swift sedan Gti-t amiből nem sok van. Hosszas utánajárás és érdeklődés után kezdett összeállni a dolog. Már csak cselekedni kellett.(Suzukit tuningolni nem egyszerű dolog, mert mindent úgy kell legyártani vagy legyárttatni. nem egy VW amihez azért elég sok dolgot lehet kapni.)
A végeredmény nem egy átlagos swift Gti lett!

A következők lettek beépítve:

Motor:
-Swift Gti 1.3 Mk2 (G13B)
-Nagyszelepes, bővített, mart hengerfej
-Erősített hajtókar
-Magyar swift főtengely (könnyebb mint a gyári Gti)
-Mk1 es benzinhíd, nagyobb injektorok (4db)
-Módosított gyújtás és vezérlés
-Módosított vezérmű tengelyek
-Könnyített Alu lendkerék
-Stage 3 carbonkevlar kuplung erősített szerkezettel
-Stage 2 motorvezérlő elektronika (gyári 7500rmp helyett 9500rmp)

Ezen módosításokkal ez a motor nem 101 Le mint a gyári Gti

Váltó:
-rövidített torsenspeer-es

Futómű:
-csonkállvány csere
-Gti fékrendszer előre
-Brembo Max tárcsák
-erősített Gti féltengelyek
-Összkerekes swift sedan keményített gátlók
-Merved -8 cm ültető rugó

A futómű többi részét nem kellett átalakítani, mert a sedan-nak nagyjából ugyanolyan futóműve van mint a gyári Gti nek, ezért a sedan sokkal stabilabb. Mindenkinek sedan-t ajánlok.

Az egész Gti átépítéshez nem kellett a kasztnit szét faragni és hegeszteni mert egy az egyben belement minden a gyári helyekre. Egyedül a kábeleket kellett kicserélni mert a Gti nek mások a csatlakozói.

Beltér:
-kilométeróra lett benne cserélve, megkapta a gyári Gti órát (tovább van fokolva a számlap) az egyik órát kiveszed a másikat berakod a helyére és tökéletesen működik!
-Sportűlések, sportkormány és 5.1es biztonsági öv került bele

Összességében ezzel a motorral nagyon jó lett, hétköznapi használatban is megállja a helyét, de oda azért egy picit sok.
Gyorsulási versenyeken nagyon jól szerepelt bár ott egy picit sokat fogyasztott. Normál használatban a fogyasztása 7.5 liter ami egy közel 140Le-s autónál nem rossz. Kifejezetten jó érzés amikor leakarnak tolni az útról mert csak egy maszat suzukival vagy és ezt látva elkezded nyomni neki.Sokan néztek már Rám bután ilyen helyzetek után. Az autó sosem hagyott cserben gyári motorral sem és Gti motorral sem, Nagyon megbízható Én mindenkinek csak ajánlani tudom!

Negatívumok:
-A gti motorhoz jóval drágábbak az alkatrészek
-Első kerékcsapágyak évenkénti cseréje
-A kemény futómű miatt gyakrabban kell gátlókat cserélni
-Küszöbök, sárvédőívek, taposó rozsdásodása (20 éves autó)
-Szelepdekni tömítés csere


Féltengelycsuklókat nem kellett még cserélni!

Nekem a Gti sokkal jobban tetszik mint a sima 1.3, de ez szerintem érthető is.Mondjon valaki a kategóriájában egy olyan autót a suzuki, ami ugyan ennyit elmegy ugyanennyit kibír. Hosszú éveken át megbízható társa lehet egy embernek ez a kis suzuki ha odafigyel rá. Az alkatrész ellátás nagyon jó és az árak sincsenek a felhők fölött. A gti persze egy kicsit másabb kategória. A suzuki nem nagy családi autó és nem is hosszú távokra való, de helyben eljárkálni bőségesen elég és jó.



Mi nem isteníteni akarjuk a suzukit, csupán jó ideje használjuk őket és maximálisan meg vagyunk vele elégedve. Megpróbáltunk minél több dolgot leírni ide, mindent azonban nem írtunk le mert erről könyvet tudnánk írni. Reméljük tudtunk vele segíteni. Nem erről a 2 suzukiról alkottuk meg a véleményünket. Sok suzukihoz volt közünk baráti körben, cégesautóként, családban, stb... Ez kizárólag a mi saját véleményünk!


Köszönjük azoknak akik ezt végig olvasták!


Hibalista

- Swift Sedan 1.3 GLX: - -Külső, belső küszöb rohadás - -Szelepdekni, kartertömítés, gyújtás O gyűrű csere - -Fogasléc megkopás (350000km után) - -Hátsó kerékcsapágy - -Általános dolgok cseréje (fék, vezérlés, olajak, gyújtáskábel, gyújtógyertya) - -kormányösszekötő gömbcsukló csere - - Swift Sedan GTI (épített autó): - -Külső, belső küszöb, plusz taposó rohadás - -Szelepdekni, O gyűrű csere - -Első kerékcsapágy évente (nagy alufelni és keményített, ültetett futómű miatt) - - 1es henger dugattyú palást repedés (csak azért mert a motor felújítás után a régi dugók lettek visszarakva) - -Általános dolgok cseréje (vezérlés, olaj, fék, gyújtáskábel, gyújtógyertya ) - -kerék tőcsavarok (elől az összes)

Ide hordtam szervizbe

Keszthely, KrisztiánBadacsonytomaj, TomiSzolnok, Dani

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (4) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 350000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)