STIFT, az örökmozgó
Szöveges ítélet
Az igazság az, hogy kényszerból vettem swift-et. De ez volt eddig a leggazdaságosabb választásom. Volt Renault megane Coupe-m(96), utána VI-es Golfom is. A golfot azért adtam el mert építkezni kezdtem és kellett a pénz. Elsősorban. Másodsorban mert minden másodok gödörben felakadt a telekhez vezető úton és egy vagyonba került a fenntartása.
Olcsó megbízható kocsi kellett ami birja a strapát és mivel Suzuki már volt a családban én is azt vettem. Ez volt eddigi legkifizetódőbb dőntésem. Az alkat részek szó szerint filléresek az előző autójaimhoz képest. Csak az előírt szervizeket csinálom, vagy csináltatom meg rajta mint olajcsere, no meg 100000nél volt vezérműszíj a biztonság kedvéért. De soha nem romlik el. 1,5 év alatt mentem vele 58000km-ert sokszor utámfutóval (600-700Kg ot húzva)de soha semmilyen motorikus baja nem volt. A futóműve mint valami rally autóé. Kemény meg néha már kényelmetlenül ráz is de földúton 70-80nal menve sincs semmi baja.
Az egyetlen baja eddig az utólag beszerelt riasztó ablakfelhúzó modulja romlott el mert nehezen viseli, hogy az el.ablak nehezen jár.De egykis silikon csodát tesz az ablakkal.
Népautó az tény, a GS sport ülése kényelmes de a kocsi rugózása így is fapados, viszont az 1.3 motor a 800kg-s 3 ajtós kasznival szinte repül.
Tavaj jártam vele néha gyorsulgatni és állandóan kinyittaták a motorháztetőt. Nem akarta senki elhinni, hogy tök gyári az autó.
Fenntartása: Kötelező A0 9000-től, Casco 6000-től.
Vezérműszíj csere kompletten 20000ft, 4db NGK gyertya 3600, olajszűrő légszűrő 1000ft os tételek .
Olajat érdemes szintetikusat rakni bele mert majd 7000 forog.
Futoműhöz fogalmam sincs , mert soha nem megy tönkre
Az enyém klímás is úgyhogy nem sülök meg nyáron , voszont azt tudni kell hogy swift klímával nagyon nem megy .
Komolyan ha emelkedőn előzni akarsz kikell kapcsolni mert nagyon vissza fogja. De mék klímával is csak 7 litert fogyaszt.
Én Pesten járok vele 99% város 6.5 átlag. De a Balcsira le és fel 120-130-cal kereken 5.0 liter.
Öszegezve fapados egyszerű autó, de kurva olcsó és soha nem megy tönkre. Jól megy , keveset eszik, és gs felszereltségel még kényelmes is.
Hibalista
- Ablak fekhúzó modulja a riasztónak nehezen viseli a suzuki nehezen járó elektromos ablakait.
-
Ide hordtam szervizbe
Bonnyai autójavító műhely Bp. XVII.ker.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Suzuki |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
