A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GLX AT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sokat fogyaszt viszont nem megy

Szöveges ítélet

2001 december elején vettük az autót, azóta csak jómagam használom. Büszkén mondták a szalonba, hogy ez már a 2002 - es modellévü és az új 1.3 - as 16 szelepes motor van benne, ami milyen jó. A motorral nincs is semmi gond, csak egy. Mégpedig az, hogy egy 3 sebességes automata váltó van hozzákapcsolva, ami fatális hiba volt. A váltó szépen végzi a dolgát, bár az öreguras vezetési stílusnál a váltási határon kétszer meggondolja, hogy váltson-e egyáltalán. Viszont lehet vele sportosan is közlekedni, olyankor elég rendesen kihuzatja a "fokozatokat" (90 km/h 2. fokozat és 5000 - es fordulat és még nem váltott). Az igazi probléma véleményem szerint, hogy 3 sebességes a váltó. Még nyugodtan elbírt volna egy fokozatot, jót tett volna a motornak.
Egy személlyel egész jól lehet vele menni, de terhelten lendületbe kell lenni egy el?zéshez. A gyorsulás mint érzés gyakorlatilag hiányzik, csak sivít a motor, er?lködik, de nem megy. A lassulás viszont egész jó, de csak ha egyedül ülök benne v. max. 2 személlyel. A kormányzás jó, a futóm? viszont irtózatosan kemény. Minden apró útegyenetlenségr?l tájékoztat és pattog. Egyetlen jó tulajdonsága, hogy ha megcsúszik, jóindulatúan reagál a korrekcióra.
Városba elég csendes kb. 50 km/h - ig. 80-tól fel kell hangosítani a rádiót - f?leg futóm? zaj miatt - és 100-tól akár mindenféle beszélgetést el lehet felejteni, mert semmit sem lehet érteni - itt már nagyba bekapcsolódik a motorzaj is. Valószín?leg én foghattam ki az egyetlen selejt min?séget, mert amit el?tte hajtottam Suzukit, semmi bajom nem volt vele és nem is volt ilyen hangos. Szóval ebbe ami m?anyag csak van az zörög, id?nként egyéb zajokat is hallani, de az egész autót szét kellene szedni, ahhoz, hogy orvosolható legyen, ha egyáltalán megtalálható a zaj forrása. Eddig kétszer cserélték a hátulját, mert én a kocsim hátulja volt a fékút vége. Egyszer 45000-be (sokat fogott a vonóhorog), másodszor 90000-be került. Szerintem a vételárhoz képest mind az alkatrész mind a szervíz drága.
Ami a fogyasztást illeti az tragikus. Igaz, f?leg városba használom, de 10 liter alá még nyáron se megy le. Hosszú távon talán egyedül, 90-nel 7 liter, de inkább 8. Általában 33-34 litert tankolok és ritkán tudok vele menni 350 km-t. Ha megy is ennyit, akkor abba már beletartozik egy min. 150 km -es út hosszútávon és kímélve. Ami a végsebbességet illeti mentem már vele 170-et is, de ez az autó tényleg csak városra és egészen rövid utakra lett kitalálva.
Az üléspozíció nem túl kényelmes, legalábbis nekem. A 180 cm-nek rövid mind az ül?lap, mind a hosszanti állítási lehet?ség, pedig max-ra hátra van tolva. A hátsó üléssorba ilyenkor nem lehet elférni. A csomagtartó méretéhez képest lehet, hogy ideális, de két rekesznél több nem fér bele.
A GLX felszereltségbe beletartozik az els? elektromos ablak - ami mellesleg télen befagy és amíg be nem melegszik az utastér, addig nem lehet m?k?dtetni, az elektromos tükör és a kp. zár is. Egy szervó kormány még nem lenne rossz, de egy Ladához képest könny? a kormánya, fordulékony.

Hibalista

- Motorikusan még semmi probléma nem volt vele, csak sok apró vacak. A hátsó szélvéd? alján lév? gumi 2x csere, jobb els? ajtón fekete fólia csere, kipufogó hegesztés (majdnem teljesen körbe repedt a dob el?tt). Elszakadt a kalaptartó mindkét zsinórja. Az egyik hangfalat 2 év után cserélni kellet, de most is berezonál ill. érintkezési problémák lehetnek, mert id?nkét olyan a zene, mint a mese: hol volt, hol nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Kubat-Vincz Kft. (Székesfehérvár, Budai út), de csak amíg garanciális volt. Órákat kellett várnom és nem volt túl normális a kiszolgálás. A 45000-es szervíz 38000 Ft lett volna.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

A garancia lejárta után Szakonyi Kft. (Székesfehérvár, Budai út). A szokásos szervízt kb. 20 percig tartott, udvariasak voltak, belepcsetételtek a szervízkönyvbe és fele annyiba volt. Itt csináltattam a 45000-es szervízt, 18300-at fizettem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift 1,3 GL Következő autója? Ford Focus
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)