Soha a büdös életben nem vennék ilyet
Szöveges ítélet
utálom,mert borzasztó fapados, a fék állandóan csikorog menet közben, fékhatás 0, búg, sok személlyel 0 gyorsulás, 0 erő, megrakva a lámpák a csókafészket világítják a fa tetején, állandóan levillognak miatta.Legszörnyűségesebb élmény vele, amikor 3 kollégámmal és 4-ünk 3 heti munkás és civil ruhájával, kb 200 kg szerszámmal és alkatrésszel indultunk neki vele horvátországnak, hogy megjavítsunk egy úszódarut.A hegyeken a hóban, és általában az egész út alatt halálfélelmünk volt, ki kellett szállni félóránként, mert nem lehetett elviselni a szűk, kényelmetlen helyet, az ülések széttörték a derekunkat, a lábunk lezsibbadt, a nagyítós fehér üvegen keresztül elviselhetetlenül süt be a nap, ha kint 35°C van, akkor bent 60, ha az ember leereszti az ablakot ( és az üveg éppen nem esik le, nagy nyikorgások közepette letekerhető, közben hallani a bovdenek és fogaskerekek recsegését ) akkor az elviselhetetlen zajos bummogást kell hallgatnia, ahogy bejön a huzat, de a helyzet nem javul, ugyan olyan hőség marad bent, mint volt, csak huzatot kap az ember szeme, és füle, és mehet vele a doktorhoz. A szellőzés ugyan olyan sz@r, melegben forróságot nyom be a géptérből, (vagy, ha az ember előtte egy fa alatt parkolt,akkor a fáról hulló szemetet,száraz madárkakát)normálisan beállíthatatlan, vagy ide, vagy oda fúj, kombinálni nem lehet, ha az ember a szélvédőre állítja ( mondjuk, mert fűteni akarom, vagy párártlanítani ) akkor kifújja a szemét a huzat, alacsony fokozaton sz@rt sem ér, hatástalan, nagyobbon zajos-huzatos. Télen a fűtésnél az ember válaszhat : vagy kilát az ablakon, és akkor lefagy a lába, vagy leég a lábáról a szőr, és nem lát semmit, középső állásban meg semmit nem ér, mert lefagy az ember háta abban az ülésben, amibe nyáron jól belerohad ( jó műszálas ) előlről meg jön az ezer fok szembe, és csorog a mellkasáról a víz. A futómű és a fék kritikán aluli, a 155-ös virsligumikkal útontarthatatlan, ha jön egy nyomvályú, vagy bucka, vagy gödör, össze -vissza dobálja-rángatja a sztaniolfólia 3kg-os kasztnit, amit a 0 erejű állandóan csikorgó ( folyton berohadó munkahengerek ) és közben nem fogó fékek szépen támogatnak. Kanyarban főleg rossz úton össze-vissza dobálja a hátulját, főleg, ha üres, az emberben olyan érzés van, hogy már-már megelőzi az autó hátulja az elejét, a gördülési zaj jól behallatszik, főleg, ha nincs bent a kalaptartó, és a gyorsan tönkremenő hátsó kerékcsapágyak dobogásától az ember a hortobágyi lovasnapok ménesei közt érzi magát... Hogy jót is írjak : a lámpák jól világítanak, de kb ennyi. A motor nem birkózik meg a sok emberrel és csomaggal, hosszú utakra családosoknak nem ajánlom, főleg ott nem, ahol 1-2 lurkó is van, már csak a biztonsága miatt sem, mert a 0,00015 sztaniolfólia csak úgy ropog, mikor törik. Még egy kis adalék : A fényezés vékony, a madárkakával együtt jön le a nagynyomású mosótól, hamar karcosodik, fakul, és a csodaszerek sem használnak, a műanyagok igénytelenek, sivár, kemény, szürke, törik, rideg, a nap megfoghatatlanná forrósítja a 3mm vastag kemény tömörműanyag kormányt, és az összes műanyagot, télen a hidegben meg minden nyikorog, zörög, meg törik, főleg rossz úton. A kényelme fullfapad, az ülések 0 oldaltartással rendelkeznek, kanyarban az embernek erősen kell kapaszkodnia - amibe tud - hogy ki ne boruljon a székből. A beltér fedetlen festett acéloszlopai undorítóak, tehettek volna rájuk legalább abból a sz@r műanyagból ami egyébként az egész autót elborítja, de oda úgylátszik már nem jutott, mert ez EXTRA, csakúgy, mint a zsigulis korszakból maradt belső "tetőkárpit",ami egy vékony műanyag lepedő. Egy nagyobb buckán áthajtva hátul a magasabb emberek símán kettéfejelik a tetőmerevítőt, ami kb egy 6-os acéldrót,hogy borulásnál biztosan ne legyen sok dolga a mentősöknek, csak a zipzárt kelljen felhúzni azon a bizonyos zacskón... Az ajtókárpitok a szocialista relációban készült autók farostlemezes megoldására hajaznak,csak ezeken nem műbőr, hanem szövet van. Az ajtóbehúzó igénytelen, még az 1980-as gyártású wartburgomban is 100-szor különb volt.Az autót a cég 1.350.000!!!-egységes magyar fizetőeszközért vásárolta, kezdetben a titkárnőnek, majd szervízautó lett belőle. Egyszer biztos ki fog esni a kereke, más miatt még nem állt meg, nem is tud, egyszerű, mint egy faék. Nekem civilben egy 1991-es A vectrám van, és a konzekvencia : minden szempontból olyan messze állnak egymástól, mint makó jeruzsálemtől... és az A vekit megkapni már 160kHUF-ért is, amit lakatolgatni kell néha ugyan de azért összehasonlíthatatlanul jobb autó, főleg egy családnak. Én biztos nem vennék soha stiftet-( gépész-villamos szakemberek lévén mi már csak egymás közt így nevezzük ) nem akarok elhullani vétlen félként egy balesetben, ahol egy megrakott talicska a beste gázoló, vagy nyári vihar által letaszítva a nyomvályús 51-es útról... és másnak sem ajánlom, inkább jól nézze meg, mibe öl bele ennyi pénzt.
Hibalista
- fékmunkahengerek, féktárcsák, betétek, dobok, kerékcsapágyak, üveg szigetelése
Ide hordtam szervizbe
suzuki ász
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | combo 1,7D | Következő autója? | még megvan,mert céges (hál´ istennek) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
