Semmilyen, amúgy meg Büdös Dög bosszantó hibákkal
Szöveges ítélet
Olcsó használható autót kerestem, sokan dicsérgették is a Swiftet így emellett döntöttem.
Ami tetszett:
Ha esett az eső, nem áztam el benne.
Nem maradtam 1szer sem az út szélén.
Egész jó a fűtés benne télen.
Ami nem tetszett:
-motor: 0-100 –ra elfogadható, menetdinamika azonban nagyon rossz, hiába pakolja vissza az ember, nem megy csak nyíg. Előzni szigorúan csak lendületből.
-Beltér: mindenhonnan visszaköszön az olcsóság, nagyon látszik a profitorientált tervezés. Amúgy a beltér alapból zajos, ezt megfejeli még a mindenhonnan jövő csörgés zörgés. Minden zörög benne, leghangosabban talán a középkonzol. Eleinte próbáltam megszüntetni a zajforrásokat, tömködtem a szivacsokat, de egy idő után feladtam. A zenehallgatás a zajok miatt élvezhetetlen, a gyári „hifi” meg alapvetően szar.
A hátul szélen ülők veséjét nyomja valami vasdarab ami a háttámla szivacsában van. A kapaszkodók is kiválóan vannak elhelyezve, az utasok rendszeresen lefejelik a jó magyar kátyus úton való haladáskor.
Az ablakemelő kapcsolóknak találhattak volna jobb helyet is. A hátsó ablaktörlő működtetését is elég hülyén oldották meg.
-Kaszni: gyenge papírvékony lemezből készült, nyeklik csavarodik. Nem szeretnék karambolozni vele. Egyszer télen elcsúsztam az autó mellett és bevertem a könyökömet az ajtóba. Mit mondjak eléggé behorpadt (nem a könyököm). Ha felparkolok a járdára pattanva nyílik csak az ajtó.
-Futómű, fék: a fék tragikus, először azt hittem nem szervós úgy kell taposni. A virsli gumik könnyen megcsúsznak a vizes úton. Futómű se nem sportos se nem kényelmes, pattogós. 100 fölött egyszerűen halálfélelmem van az autóban, úgy érzem mintha lebegne az út felett. Csak városban közlekedve viszont OK.
-esős időben erősen párásodik a beltér, a hátsó ablakfűtés elég erőtlenül végzi a dolgát.
-végül nem esett jól az autóstársak folyamatos megvetése.
Összegezve nekem nem jött be a Swift. Nem értem miért szeretik olyan sokan ezt a típust. Igazából egy olyan semmilyen-jellegzetesen-jellegtelen-lelketlen szarkupacnak ismertem meg. Nem akarok senkit sem megbántani, de sajnálom bennem ez alakult ki.
Családi autónak meg aztán végképp nem alkalmas, mert egyszerűen nem merném beleültetni a leendő családomat. Egy normális autó mellé második autónak el tudnám képzelni munkába járásra, városhatáron belül. (Azt is csak azért, hogy ne a jó autó amortizálódjon a rövid útszakaszokon).
Az előző autómat szerettem, negyedennyi baja sem volt.
Amikor átültem a Swift utódjába, úgy éreztem eljött a kánaán, egész más feeling, pedig csak egy lenézett olasz… Na de ez már nem ide tartozik.
Hibalista
- Hibák, a teljesség igénye nélkül:
- -kopó alkatrészek (de ez nem hiba).
- -hátsó lengéscsillapítók cseréje.
- -alapjárati állítómotor elromlott: valami kis műanyag tolórúd elkopott rajta, ez eléggé fájt (kb50000HUF)
- -ablaktörlő rudazat műanyagperselyei szétkoptak, komplett csere.
- -akkut 2szer is kellett cserélni.
- -bal első lámpa rendszeresen bepárásodott. A hátsó lámpának a rögzítőcsavarja meg úgy berohadt, hogy kinyalódott a kereszthorony, a végén lakatosmunkával lehetett csak kiszedni (pedig csak 1 égőt akartam kicserélni).
- -hangos kotyogást lehetett hallani a futómű irányából, amikor jobbra fordított kerékkel mentem át úthibán. Más suzukis (baj)társaktól is hallottam hasonlókat, szerintük együtt lehet élni vele. Idegesített, végül kiderült hogy a kormányműben a fogasléc-fogaskerék kopog ilyenkor, egy bontóból szerzett cseredarab megoldotta a problémát.
- -gyújtáselosztó alól erősen folyt az olaj.
- -kicsit fogyott a hűtővíz annak ellenére hogy szivárgást nem láttam sehol.
- -egyszer sikerült beletörni a kulcsot a hátsó ajtó zárjába.
- -ablakemelő kapcsoló elromlott, bontóból csere.
- -az indexkapcsoló egyszer a kezemben maradt.
- -rozsda: szélvédő-tető találkozásánál, motorháztető rögzítőszeme szó szerint lerohadt (ahol bekattan a zárba), tanksapka környékén is nyomta föl a festéket, na meg a padlólemez. Amikor alánéztem elrettentem, több helyen át lehetett bökni rajta a csavarhúzót. Erre az autóra mondják hogy nem rozsdásodik?! Dehogynem, csak nézzenek a sajátjuk alá bátran…
- -a végefelé reggelente indítás után egy ideig csúnyán kopogva járt a motor. Suzukis szakik azt mondták, valószínűleg el van repedve 1 vagy több dugattyúnak a palástja. Állítólag típushiba…
- Nem tudtam meg ez igaz-e, a fa***m tele lett vele, betelt a pohár így túladtam rajta, bajlódjon vele más.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős maszek szerelő + jómagam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Fiat Stilo 1.9JTD |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
