A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Semmilyen, amúgy meg Büdös Dög bosszantó hibákkal

Szöveges ítélet

Olcsó használható autót kerestem, sokan dicsérgették is a Swiftet így emellett döntöttem.

Ami tetszett:
Ha esett az eső, nem áztam el benne.
Nem maradtam 1szer sem az út szélén.
Egész jó a fűtés benne télen.

Ami nem tetszett:
-motor: 0-100 –ra elfogadható, menetdinamika azonban nagyon rossz, hiába pakolja vissza az ember, nem megy csak nyíg. Előzni szigorúan csak lendületből.
-Beltér: mindenhonnan visszaköszön az olcsóság, nagyon látszik a profitorientált tervezés. Amúgy a beltér alapból zajos, ezt megfejeli még a mindenhonnan jövő csörgés zörgés. Minden zörög benne, leghangosabban talán a középkonzol. Eleinte próbáltam megszüntetni a zajforrásokat, tömködtem a szivacsokat, de egy idő után feladtam. A zenehallgatás a zajok miatt élvezhetetlen, a gyári „hifi” meg alapvetően szar.
A hátul szélen ülők veséjét nyomja valami vasdarab ami a háttámla szivacsában van. A kapaszkodók is kiválóan vannak elhelyezve, az utasok rendszeresen lefejelik a jó magyar kátyus úton való haladáskor.
Az ablakemelő kapcsolóknak találhattak volna jobb helyet is. A hátsó ablaktörlő működtetését is elég hülyén oldották meg.
-Kaszni: gyenge papírvékony lemezből készült, nyeklik csavarodik. Nem szeretnék karambolozni vele. Egyszer télen elcsúsztam az autó mellett és bevertem a könyökömet az ajtóba. Mit mondjak eléggé behorpadt (nem a könyököm). Ha felparkolok a járdára pattanva nyílik csak az ajtó.
-Futómű, fék: a fék tragikus, először azt hittem nem szervós úgy kell taposni. A virsli gumik könnyen megcsúsznak a vizes úton. Futómű se nem sportos se nem kényelmes, pattogós. 100 fölött egyszerűen halálfélelmem van az autóban, úgy érzem mintha lebegne az út felett. Csak városban közlekedve viszont OK.
-esős időben erősen párásodik a beltér, a hátsó ablakfűtés elég erőtlenül végzi a dolgát.
-végül nem esett jól az autóstársak folyamatos megvetése.

Összegezve nekem nem jött be a Swift. Nem értem miért szeretik olyan sokan ezt a típust. Igazából egy olyan semmilyen-jellegzetesen-jellegtelen-lelketlen szarkupacnak ismertem meg. Nem akarok senkit sem megbántani, de sajnálom bennem ez alakult ki.
Családi autónak meg aztán végképp nem alkalmas, mert egyszerűen nem merném beleültetni a leendő családomat. Egy normális autó mellé második autónak el tudnám képzelni munkába járásra, városhatáron belül. (Azt is csak azért, hogy ne a jó autó amortizálódjon a rövid útszakaszokon).

Az előző autómat szerettem, negyedennyi baja sem volt.
Amikor átültem a Swift utódjába, úgy éreztem eljött a kánaán, egész más feeling, pedig csak egy lenézett olasz… Na de ez már nem ide tartozik.

Hibalista

- Hibák, a teljesség igénye nélkül:
- -kopó alkatrészek (de ez nem hiba).
- -hátsó lengéscsillapítók cseréje.
- -alapjárati állítómotor elromlott: valami kis műanyag tolórúd elkopott rajta, ez eléggé fájt (kb50000HUF)
- -ablaktörlő rudazat műanyagperselyei szétkoptak, komplett csere.
- -akkut 2szer is kellett cserélni.
- -bal első lámpa rendszeresen bepárásodott. A hátsó lámpának a rögzítőcsavarja meg úgy berohadt, hogy kinyalódott a kereszthorony, a végén lakatosmunkával lehetett csak kiszedni (pedig csak 1 égőt akartam kicserélni).
- -hangos kotyogást lehetett hallani a futómű irányából, amikor jobbra fordított kerékkel mentem át úthibán. Más suzukis (baj)társaktól is hallottam hasonlókat, szerintük együtt lehet élni vele. Idegesített, végül kiderült hogy a kormányműben a fogasléc-fogaskerék kopog ilyenkor, egy bontóból szerzett cseredarab megoldotta a problémát.
- -gyújtáselosztó alól erősen folyt az olaj.
- -kicsit fogyott a hűtővíz annak ellenére hogy szivárgást nem láttam sehol.
- -egyszer sikerült beletörni a kulcsot a hátsó ajtó zárjába.
- -ablakemelő kapcsoló elromlott, bontóból csere.
- -az indexkapcsoló egyszer a kezemben maradt.
- -rozsda: szélvédő-tető találkozásánál, motorháztető rögzítőszeme szó szerint lerohadt (ahol bekattan a zárba), tanksapka környékén is nyomta föl a festéket, na meg a padlólemez. Amikor alánéztem elrettentem, több helyen át lehetett bökni rajta a csavarhúzót. Erre az autóra mondják hogy nem rozsdásodik?! Dehogynem, csak nézzenek a sajátjuk alá bátran…
- -a végefelé reggelente indítás után egy ideig csúnyán kopogva járt a motor. Suzukis szakik azt mondták, valószínűleg el van repedve 1 vagy több dugattyúnak a palástja. Állítólag típushiba…
- Nem tudtam meg ez igaz-e, a fa***m tele lett vele, betelt a pohár így túladtam rajta, bajlódjon vele más.
-
-

Ide hordtam szervizbe

Ismerős maszek szerelő + jómagam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 2107 Következő autója? Fiat Stilo 1.9JTD
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)