Sebességsárga Suzuki :)
Szöveges ítélet
Első autóm volt ez a kocsi. Előtte 190-es Merciket néztem nagyon, de akkor (2008.) már a legfiatalabb is erősen tinédzserkorú kocsi volt azok közül, a kínálat legtöbbjét pedig (sajnos) eléggé lefingott darabok alkották.
Nézegettem más kisautót is, 500 ezer körül, de nem találtam olyat ami igazán megfogott volna.
A konkrét ötajtós példány egy Renault szalon hátsó udvarán állt, közel a szülői házunkhoz, így mikor elmentem megnézni, egyből meg is vettem.
A színe citromsága volt, barátammal el is neveztük Sebességsárga Suzukinak. Az utcaszürke képbe beleolvadó, tömegével látható ezüstös kocsik sosem tetszettek igazán, ezért valami élénk színűt szerettem volna.
Később (a pimpelés kimaxolásaként a fehér, belső tükörre akasztott plüssdobókocka mellé) kapott fekete fóliázást is, úgy elég vagányul nézett ki. :)
Utólag visszagondolva elkapkodtam a vásárlást, szinte minden első autót kereső lelkes fiatal naiv hibájával együtt.
Nem néztem meg sokkal több modellt, pedig választék lett volna dögivel, és kicsivel több pénzért akár klímás, ABS-es kocsit is kaphattam volna. Viszont légzsákok és első villanyablak volt benne, használni szerencsére csak az utóbbit kellett. :)
Nem izgatott nagyon, hogy látszólag törött volt, mert az első két ajtó csukottan elállt a kasztnitól, hátul pedig a műanyag burkolatok féloldalasan voltak a csomagtartóban, ráadásul az utastérben is furcsa karcok díszítették pár helyen a berendezést.
Nem tudtam, hogy egyszer vagy kétszer fordult-e benne át az ötszámjegyű óra, ami a vételkor 00503-on állt, bár a kormány és a váltógomb szép rücsis volt még - ismerős Suzukikon láttam tükörfényeseket is.
Még rádiót is mi tettünk bele, és ovál hangszórókra cseréltük a kalaptartóban lévő, szakadt membrános régieket.
Nagyrészt egyedül használtam a két év alatt, míg megvolt, így az 1,3 68 LE-s motor mindenhol elboldogult, a kocsi könnyű és fürge volt és szinte öntenem kellett bele a benzint, hogy egyen valamit. Sokat nem cuccoltam vele, de ha kellett, döntött ülésekkel elvitt egy nagy hűtőt is.
Szumma szummárum első autónak jó választás volt, országúton és városban gyűrtem, évi 12000 km-t tettem bele, problémamentesen tette a dolgát.
A színe, a sötét fólia és az első autóság tudata miatt némileg közelebb állt a szívemhez, mint a következő kocsim, de lecseréltem, mert kicsit nagyobbra - komolyabbra vágytam (lásd az "Auto Emocion... maradjunk az autónál", SEAT Leon népítéletet).
Hibalista
- Semmi, de tényleg semmi (a kopó-fogyó alkatrészeken kívül, persze) - Amikor vettem, kapott egy rendes nagyszervízt, olajak, szűrők, gyertyák, vezérlés, utána évente olaj-szűrő, kétévente fékfolyadék, ahogy kell. - - Csak az akkumulátor ment időközben tönkre, de kész csoda volt, hogy 9 évesen, egy zárlatos cellával addig bírta ameddig. Kapott újat. :)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki márkaszervíz volt Tatabányán, de a nevére nem emlékszem.A válság elsodorta... sok derék társa (is) odaveszettNormálisak voltak, megfizethető áron
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Otthon, autószerelő édesapámmal - nem volt egy bonyolult szerkezet, mindent meg tudtunk oldani :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 101000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Leon 1,4 16V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
