A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 8V SEDAN 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

S.W.I.F.T.........a legenda...

Szöveges ítélet

4 éve amikor "meguntam" a Ladát,azt hogy sokat evett,sokat kellett rá költeni(ha nem,akkor is kitaláltam valami pénznyelő tuningot=zsuk rugó+kemény gátló+60-as rendszer+316-os tengely+"A"-s karbi...meg még sorolhatnám...),az volt a célom,hogy a Lada után legyen egy megbízható,olcsón fenntartható,kisfogyasztású kocsim,ami nem kerül 3 millába,meg 1500ccm alatt kell hogy legyen...
Akkoriban az általam favorizált 93-95-ös Corollákért sima 1-1,2 millákat kértek,hasonlóan a megegyező kategóriás Mazda Nissan meg Honda modellekhez....ezek nekem akkoriban magyon drágák voltak,ezért lett a Suzuki.Megnéztem 10 autót,ez volt a "best buy" szerintem.Megvettem!!! Nem bántam meg azóta sem összességében,megérte.A Ladára 1-2 hónap alatt költöttem volna ennyi,mint erre a 4 év alatt,úgyhogy csak ezért is...
A Ladával minden téli melóbamenetel kérdéses volt,volt azzal elég szívás,esküvőn nem beindulós fehéringbenszerelős...szóval abból elég volt
155/70....ez volt az első probléma...nagyobb kellett,mert azzal életveszélyes.Most épp 7x15 ET38-on 195/50R15 van...így már egész más...
Amikor megvettem hihetetlen gyengének tűnt a több mint 100LE-s 2107-hez képest,de meg lehet szokni...lehet?...kell
100-ig nem nagyon van gond,mert csak 900kg teli tankkal,utána viszon a nagyon hosszú 5.(100nál a nagykerékkel 5.ben 2200-at forog) miatt nem élvezhető.
A bódé az vicc..olyan szinten csavarodik illetve"alakváltozik",hogy az már kellemetlen,minden zörög...ha nem akkor nyöszörög vagy serceg,meg minden ilyesmi...hiába 15 év....
A motort mindenféle módon álítgattam,de óriási különbség sosem jött elő.Az viszont tény,hogy ezek a motorok(1,3 8V) szeretik a kicsit nagyobb előgyújtást(gyári 5+-1 fok helyett 10-12 fok)Szepephézagra érzékeny(0,15 a legjobb beállítás 20-25fokon)
Szinte minden dolgot állítgattam rajta,amit lehet(gyújtás,benzinnyomás,lambda szonda jele,víz és levegőhőmérséklet,fojtószelep potméter stb..)de egetverő eredmény soha nem jött ki...
Ezek a motorok elpusztíthatatlanok,amennyiben megkapják a helyes karbantartást,láttam már félmillió km-t futott céges,nem kímélt darabokat,nagyon strapabíróak.
Nem fogyaszt túl sokat,nekem 4,8 és 10,5 liter között zabált.

NEGATÍV csúcs : sz@r lambda szonda+ -20C a cseh télben + 5km -re volt a melóhely+melegítés 10 percig minden indulás előtt+városi forgalom+nagyrészt 4-5 személy...340km 36L benya
POZITÍV : Alföldi túra+3személy+90-100km/h 4,8L 627km 30literrel
ÁTLAG:6,5-7,5 liter normál körülmények között,fele város,fele országutat meg lehet úszni 7 liter körül télen is,pedig én nem kímélem....
Szereti a jó olajat,10W-40 járok vele általában Castrol Magnatec,de sajnos legutóbb nagyon olcsón jutottam s.Hell Helix 10W60 Ultra Racing olajhoz(1320/L),és most az van benne,de nem vagyok megelégedve vele,mert irdatlanul kokszosodik,senkinek nem ajánlom...most állítottam szelephézagot,tiszta fekete lett tőle a motorom,és keserű égett olajszag van,mint amikor a villanyrezsóra csöppen egy kis olaj...ennyit a s.Hell-ről!
Olajat sohasem evett,amennyit beletöltöttem,kb annyit engedek le belőle 10ezer után,szerintem a 10W-40 félszinti vagy szinti az optimális,jobbnak nincs értelme...rosszabat sem kell használni,mert habár autószerelő vagyok,nem sok swift motort láttam szétmenni,ami szétment,az nagyrészt a rossz minőségű olajtól főként a GM logóval ellátott kétes eredetű olajtól....

Fékalkatrészekből nem túl jó a legolcsóbb(sima fehérdobozos suzukijeles),mert nagyon kemény a fékbetét...igaz 2-3000Ft,de sz@r is....

Nem megy túl jól,fogyasztása sem a swift-legenda szerint alakul,minden létező dolog zörög, 0,5-0,7es(tudjátok,mint a rotring) lemezből van,no contact autó.......
VISZONT:hihetetlenül megbízható,olcsó fenntartani
Tőlem már annyit kapott ez az autó,amennyit egy nyugdíjas papitól 1563 év alatt sem kapna,de meg és megy,és -25ben is pöccre indul a nagyobb pincérpénztárca mértű játékakkumulátorral,és lehúzok 3 kábelt poénból,és habár világít a CHECK ENGINE felirat,de akkor is megy....szolgának született...

Ami kimaradt:
Fék:Alulméreteztt a rásegítés mértéke...átülök egy "rendes" autóba,és az első pár fékezésnél megnyalom a szélvédőt becsatolt övvel:) Érdemes a legjobb cuccokat megvenni hozzá(ATE,Ferodo,Lockheed,Kashiyama esetleg Textar)
A Bosch rendszerű fékekkel(96 vagy 97utáni asszem)már más a helyzet,kisebb pedálerő kell hozz,de hamar blokkolnak...

Hibalista

- Amit tényleg cserélni kellett:
- Kipuffogó hátsó dob kirohadt ...feltettem egy "sportdobot",két évig rajta volt,majd visszatettem a gyárit megfoltozva....most végre kuss van! a 4 év alatt kb :7000 Ft
-
- kartergáz visszavezető szelep:4000
-
- Szelepfedél tömítés megadta magát:1000
-
- Gyújtáselosztó fedél(áthúzott,mert repedt volt))+kábelek(nem volt szükséges,de szebben jár így...)összesen :4000
-
- Küszöb 7000/2db+lakatos+fényező:kb 25000
-
- Kopóalkatrészek+kötelezők:
- Kuplungtárcsa : Japcsi 5500
-
- Komplett fék : 2tárcsa,betét,fékpofa dob szabályozás 15000
- Szereztem hozzá ATE betétet(nagyon jó,mindenkinek ajánlom) ez ingyen volt,csak ki kellett cserélnem.
-
- 3x4l Olaj(5-6000/4l)+3 oljaszűrő(800/db)+3 levegőszűrő(1000/db)+1 garnitúra gyertya(NGK:3500/4db)
- kb ennyi

Ide hordtam szervizbe

csak én szerelem

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Márkaszervízbe ne vigyétek,autószerelő vagyok,de összesen 2-3 hozzáértő ember dolgozott márkaszervízben,pedig vagy 20 szervíz százakárhány szerelőjét ismerem személyesen....aggasztó a helyzet!
Drága,nem értenek hozzá,és csak azért 1-es,mert nincs 0 vagy negatív szám......

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lada 21074 Következő autója? nem lehet tudni,de Corollát szeretnék
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)