S.W.I.F.T.........a legenda...
Szöveges ítélet
4 éve amikor "meguntam" a Ladát,azt hogy sokat evett,sokat kellett rá költeni(ha nem,akkor is kitaláltam valami pénznyelő tuningot=zsuk rugó+kemény gátló+60-as rendszer+316-os tengely+"A"-s karbi...meg még sorolhatnám...),az volt a célom,hogy a Lada után legyen egy megbízható,olcsón fenntartható,kisfogyasztású kocsim,ami nem kerül 3 millába,meg 1500ccm alatt kell hogy legyen...
Akkoriban az általam favorizált 93-95-ös Corollákért sima 1-1,2 millákat kértek,hasonlóan a megegyező kategóriás Mazda Nissan meg Honda modellekhez....ezek nekem akkoriban magyon drágák voltak,ezért lett a Suzuki.Megnéztem 10 autót,ez volt a "best buy" szerintem.Megvettem!!! Nem bántam meg azóta sem összességében,megérte.A Ladára 1-2 hónap alatt költöttem volna ennyi,mint erre a 4 év alatt,úgyhogy csak ezért is...
A Ladával minden téli melóbamenetel kérdéses volt,volt azzal elég szívás,esküvőn nem beindulós fehéringbenszerelős...szóval abból elég volt
155/70....ez volt az első probléma...nagyobb kellett,mert azzal életveszélyes.Most épp 7x15 ET38-on 195/50R15 van...így már egész más...
Amikor megvettem hihetetlen gyengének tűnt a több mint 100LE-s 2107-hez képest,de meg lehet szokni...lehet?...kell
100-ig nem nagyon van gond,mert csak 900kg teli tankkal,utána viszon a nagyon hosszú 5.(100nál a nagykerékkel 5.ben 2200-at forog) miatt nem élvezhető.
A bódé az vicc..olyan szinten csavarodik illetve"alakváltozik",hogy az már kellemetlen,minden zörög...ha nem akkor nyöszörög vagy serceg,meg minden ilyesmi...hiába 15 év....
A motort mindenféle módon álítgattam,de óriási különbség sosem jött elő.Az viszont tény,hogy ezek a motorok(1,3 8V) szeretik a kicsit nagyobb előgyújtást(gyári 5+-1 fok helyett 10-12 fok)Szepephézagra érzékeny(0,15 a legjobb beállítás 20-25fokon)
Szinte minden dolgot állítgattam rajta,amit lehet(gyújtás,benzinnyomás,lambda szonda jele,víz és levegőhőmérséklet,fojtószelep potméter stb..)de egetverő eredmény soha nem jött ki...
Ezek a motorok elpusztíthatatlanok,amennyiben megkapják a helyes karbantartást,láttam már félmillió km-t futott céges,nem kímélt darabokat,nagyon strapabíróak.
Nem fogyaszt túl sokat,nekem 4,8 és 10,5 liter között zabált.
NEGATÍV csúcs : sz@r lambda szonda+ -20C a cseh télben + 5km -re volt a melóhely+melegítés 10 percig minden indulás előtt+városi forgalom+nagyrészt 4-5 személy...340km 36L benya
POZITÍV : Alföldi túra+3személy+90-100km/h 4,8L 627km 30literrel
ÁTLAG:6,5-7,5 liter normál körülmények között,fele város,fele országutat meg lehet úszni 7 liter körül télen is,pedig én nem kímélem....
Szereti a jó olajat,10W-40 járok vele általában Castrol Magnatec,de sajnos legutóbb nagyon olcsón jutottam s.Hell Helix 10W60 Ultra Racing olajhoz(1320/L),és most az van benne,de nem vagyok megelégedve vele,mert irdatlanul kokszosodik,senkinek nem ajánlom...most állítottam szelephézagot,tiszta fekete lett tőle a motorom,és keserű égett olajszag van,mint amikor a villanyrezsóra csöppen egy kis olaj...ennyit a s.Hell-ről!
Olajat sohasem evett,amennyit beletöltöttem,kb annyit engedek le belőle 10ezer után,szerintem a 10W-40 félszinti vagy szinti az optimális,jobbnak nincs értelme...rosszabat sem kell használni,mert habár autószerelő vagyok,nem sok swift motort láttam szétmenni,ami szétment,az nagyrészt a rossz minőségű olajtól főként a GM logóval ellátott kétes eredetű olajtól....
Fékalkatrészekből nem túl jó a legolcsóbb(sima fehérdobozos suzukijeles),mert nagyon kemény a fékbetét...igaz 2-3000Ft,de sz@r is....
Nem megy túl jól,fogyasztása sem a swift-legenda szerint alakul,minden létező dolog zörög, 0,5-0,7es(tudjátok,mint a rotring) lemezből van,no contact autó.......
VISZONT:hihetetlenül megbízható,olcsó fenntartani
Tőlem már annyit kapott ez az autó,amennyit egy nyugdíjas papitól 1563 év alatt sem kapna,de meg és megy,és -25ben is pöccre indul a nagyobb pincérpénztárca mértű játékakkumulátorral,és lehúzok 3 kábelt poénból,és habár világít a CHECK ENGINE felirat,de akkor is megy....szolgának született...
Ami kimaradt:
Fék:Alulméreteztt a rásegítés mértéke...átülök egy "rendes" autóba,és az első pár fékezésnél megnyalom a szélvédőt becsatolt övvel:) Érdemes a legjobb cuccokat megvenni hozzá(ATE,Ferodo,Lockheed,Kashiyama esetleg Textar)
A Bosch rendszerű fékekkel(96 vagy 97utáni asszem)már más a helyzet,kisebb pedálerő kell hozz,de hamar blokkolnak...
Hibalista
- Amit tényleg cserélni kellett:
- Kipuffogó hátsó dob kirohadt ...feltettem egy "sportdobot",két évig rajta volt,majd visszatettem a gyárit megfoltozva....most végre kuss van! a 4 év alatt kb :7000 Ft
-
- kartergáz visszavezető szelep:4000
-
- Szelepfedél tömítés megadta magát:1000
-
- Gyújtáselosztó fedél(áthúzott,mert repedt volt))+kábelek(nem volt szükséges,de szebben jár így...)összesen :4000
-
- Küszöb 7000/2db+lakatos+fényező:kb 25000
-
- Kopóalkatrészek+kötelezők:
- Kuplungtárcsa : Japcsi 5500
-
- Komplett fék : 2tárcsa,betét,fékpofa dob szabályozás 15000
- Szereztem hozzá ATE betétet(nagyon jó,mindenkinek ajánlom) ez ingyen volt,csak ki kellett cserélnem.
-
- 3x4l Olaj(5-6000/4l)+3 oljaszűrő(800/db)+3 levegőszűrő(1000/db)+1 garnitúra gyertya(NGK:3500/4db)
- kb ennyi
Ide hordtam szervizbe
csak én szerelem
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Márkaszervízbe ne vigyétek,autószerelő vagyok,de összesen 2-3 hozzáértő ember dolgozott márkaszervízben,pedig vagy 20 szervíz százakárhány szerelőjét ismerem személyesen....aggasztó a helyzet!
Drága,nem értenek hozzá,és csak azért 1-es,mert nincs 0 vagy negatív szám......
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 21074 | Következő autója? | nem lehet tudni,de Corollát szeretnék |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |