Pacemaker - kis vacak Buzuki
Szöveges ítélet
Tökéletesen igénytelen, olcsón szerelhető, hihetetlenül megbízható masina. A km-erek 2/3-át Budapesten tettem bele, az ottani kátyúhalmokon. Néha versenyeztem vele, és ritkán kíméltem. Pár szabályt azért betartottam, hideg motornál nem padlóztam le, és jó sokat váltogattam, olyan 2500-3000 körül tartva a fordulatot. Olajcsere 15000-enként, csak félszint minőségi olajjal. Egyszer ijesztett csak rám, 2003-ban asszem Terpesi elág-Egerbakta szakaszon voltunk pályabejárni, amikor lefelé elfüstölt a fék. Ha lenne benne klíma, és nem lenne ilyen kicsi, sosem válnék meg tőle. (bár egy erősebb féket azért szerkesztenék rá...) Amúgy olyan, hogy leálljon vagy ne induljon be bárhol, bármikor, sosem fordult elő. Ennyire strapabíró, megbízható masina a családban csak az RG28S jelű 30 éves NDK-s narancssárga habverő van.
A fő problémája a mérete, hátul nincs benne hely, a csomagtartó egyrészt eleve kicsi, másrészt a magas perem miatt rakodhatatlan. Főként egyedül használtam, így a 68 lóerő sem volt annyira vészes.
8 évesen gyári futóművel (értsd: szilentek, gömbfejek, stb. gyáriak), eredeti katával, gátlókkal, stb. simán átment vizsgán és ZK-n, semmit sem kellett javítani rajta. Nincs rohadás, beázás, kopogás. Igazából a kora csak a fényezésen és a beltéren látszik.
Hogy rosszat is írjak, az ülések rémesek. Azt, hogy alacsonyan vannak, szeretem, de a hátfájást 2 óra vezetés után már nem.
Hibalista
- Fogyóeszközök főleg. 30000-enként fékbetét (8000.-, Ferodo), 60000-enként tárcsa (brembo, 11.000.-), 80000-nél kuplungszerkezet + tárcsa (30.000.-), 75000-nél beömlő levegő hőmérséklet szenzor (2000.-, bontott). Kipufogó 100000-nél eltört, új első dob + összekötő 25.000.-, hátsó dob javítással (ProEx). Műszerfalvilágítás néha megszűnik itt-ott, de ütögetésre idővel megjavul. Féltengely gumiharang néha elszakad, 2500.- A kalaptartó emelő cipőfűzők folyton elszakadnak, de ezt betudom a beleépített hangszórók súlyának. A legbosszantóbb hiba, hogy kb. 4 évenként elkopik a kulcs.
Ide hordtam szervizbe
Első szervíz: Suzuki Tafák (itt vettem). 5000-nél kellett fékbetétet cserélni, mert elkopott. 25000 volt, inkább vettem egy szervízkönyvet és magam szereltem mindent.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Haver műhelye
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Corsa | Következő autója? | Opel Astra F caravan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
