A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GTI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Örömautó szinte ingyen

Szöveges ítélet

Volt egy 7 éves mondeom, jó kis autó volt, de uncsi volt. 2007 novemberben eladtam és megvettem helyette az én kis gyönyörűségemet (a tulaj egy miskolci postás srác volt, szerintem nagyon rendben tartotta az autót). Amikor először elvitt a tulaj egy körre és meghallottam a hangját tudtam, hogy meg fogom venni. 600 e HUF volt alku nélkül. A kipufogó elég ramaty állapotban volt, de azóta proexes srácok csináltak rá egy új dobot, meg kicserélték a katalizátortól hátra a csövet (a középdobot hanyagoltuk:). Lecseréltettem a vezérműszíjat, akksit meg minden kopó vackot, volt cakli-pakli 60 e HUF (anyag+munka), vettem 4 használt acél felnit meg 4 új téli gumit (ez is 60e volt). Azt hiszem amikor cserélték a szűrőket nem figyeltek oda, mert elengedett az a bilincs ami a kábelköteget tartja, ezért az ékszíjtárcsa kidörzsölte (30 e HUF-om bánta a cserét). Mivel csak 5 számjegyű a km számláló ezért csak annyit tudok, hogy 34 e km +x százezer km volt benne, amikor vettem. Kora alapján 200.000-re tippelek. Ezért a pénzért azt hiszem nem nagyon vehettem volna olyat amibe jobban beleszeretek.Lényeg a lényeg, átírással mindennel együtt kb. 800e HUF-volt az autó. 24 éves budapestiként sincs 40 e HUF a kötelező, a fogyasztása városban, ha csak keveset nyírom megáll 7,5-nél. Amíg szar volt rajta a kipuffaddig azért sikerült egyszer 13 lityi is:D, de akkor gyakorlatilag mnden lámpánál gyorsultam vele. Országúton szerintem 100-120-as tempónál max 6 lityit ehet. Ezt még Japánban gyártották, gyári gti motor van benne, ami egyrészt elnyűhetetlen, másrészt irdatlanul jól mozgatja az össz-vissz 830 kilós kasztnit. A gyári gumiméret 175/ nem tudom mennyit, de 185/55-ös van rajta (195-ösnél már necces szerintem a parkolás). Szervó nuku, ABS nuku, itt még érzed, hogy mi történik az autóval. Gyárilag 7800-nál szabályoz le, de ami hihetetlen, hogy vidáman le is forog addig. Az áttételezését nagyon eltalálták 1-esbe 60, 2-be 120, 5ben 190 a vége. Tekintettel a nyitott dobra és a 0 zajszigetelésre, mondjuk nem mondanám, hogy autópályára való ez igazi városi rosszalkodásra termett autó. Ha egyszer kihúzatod felváltásnál sem esik 4000 alá a fordulat, úgyhogy lehet vele gyorsulni tisztességesen. Az ülések jól tartanak. Le van ültetve, így kanyarokban sem kell beszarni, de demszki bácsinak köszönhetően szerintem két évente biztos, hogy kuka egy csomó futómű alkatrész. Persze vannak problémák (pl. az első ajtók beáznak, ezért amíg ezt nem oldom meg nem lesz benne rádió (pont a hangszórók ehlyére szíivárog be a víz), de úgyse hallgatok zenét, elég ami jön a kipufogóból. Ami néha kellemetlen, hogy az első tompított fényszórók néha nem világítanak (kb. havonta egyszer fordul ilyen elő, aztán másnapra minden zsír, majd ha nagyon ráérek megnézettetem, ha találok végre egy hozzáértő villamosságis szerelőt). Persze nyiszog itt-ott meg vannak ujjnyi illeszztési hézagok a kasztnin, de nem rohad sehol a motorja és váltója meg hibátlan. Az első bő 3 e km alatt összesen talán 7 deci olajat fogyasztott, ez szerintem bakfitty és ha nem gyilkolod biztos nem is eszi. Egy csomó alkatrész azonos a sima swifttével, így gyakorlatilag ingyen van (pl. olajszűrő 280 Ft:D). A legnagyobb előnye egyben a legnagyobb hátránya is szerintem a kocsinak, ez pedig a tömege. 830 kg az önsúlya, így piszok jól megy, de karambolozni nagyon nem szeretnék vele:D, mert papírvékony lemezekből van. Summa summarum, imádom, reggel melóba mellett kihúzatom egy-két lámpánál és vigyorgok mint a vadalma. Majdnem olyan jó, mint motorozni.

Hibalista

- Az ékszíjtárcsa kidörzsölte a vezérlés kábeleit, bontott cuccból 30 e HUF-ért csinálták meg.
- Amikor vettem kicseréltettem elől a lengőkarokat, a stabilizátor rudat, meg minden kopó betétet/folyadékot.

Ide hordtam szervizbe

Budaörs, Bitler Gábor, ő korrekt.
Budaörs,(villamosság) Hartmann (ő szerintem nem az igazi)

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Kőbánya Proex (kipufogó)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 234000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mondeo, 1,8 benzines Következő autója? az biztos, hogy valami GTI lesz, vagy talán egy integra
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)