Öntisztuló, termeli a benzint, de örökre rajtadmarad
Szöveges ítélet
Az autót azért vásároltuk, mert messzire költöztünk Budapesttől (70km), de munkába még napi rendszerességgel bejártunk hétköznaponként. Kellett egy olcsón szervizelhető. alacsony fogyasztású autó, amihez lehetőleg minden szerelő ért, tehát vagy közel vagy itthon gyártják. Csak a Suzuki került szóba. Pénzük sok nem volt, így egy régebbi típusra esett a választás. Elkezdtük nézni a hirdetéseket, de pár elég sikertelen autónézés után úgy döntöttünk, hogy inkább végigmegyünk pár kereskedésen, ott azért csak nagyobb a felhozatal, nem kell sokat utazni miattuk. Hiba volt. Annak üzenem, aki most keres: Soha ne vásároljon autókereskedésbe, hacsak nem ismerőse dolgozik ott, de még akkor is óvatosan! Meg is találtuk kis autónkat, jött is a marketingduma: gyerekesek lecserélik, kevés kilométert futott stb. Már elnézést, de jól besz**tuk. Budapesten, az Üllői úton az AutóBox (Bluebox volt korábban) nevű kereskedésben vásároltuk kint a világ végén, kaptunk hozzá ajándékba téli gumit, minden rendben volt. Örültünk. Most mikor 2 éve nálunk van, eldöntöttük, hogy lecseréljük és rögtön kiderült minden. Kiderült, hogy törött volt, hogy az órája biztosan vagy 40ezerrel kevesebbet mutat, tehát most van kb. 200ezer futott km-nél. Na ezeknek a kocsiknak ilyenkor jön ki az igaza. Hogy bírja-e vagy sem. Tény, hogy nem kellett annyit rákölteni, mint egy francia kocsira, de Suzukihoz képest sok volt. Az első évben semmi baja nem volt, tökéletesen kiszolgált minket. Ha lehetne kapni teljesen újonnan, máskor is vennék, de 2 dolog, ami egyben az előnye, az a hátránya is: Suzuki így olcsó az alkatrész: olcsó, de túl sok a lehetőség. Suzuki így sok szerelő ért hozzá: sok szerelő ért hozzá, van aki házilag szétkókányolja! Ha Suzukit veszel, akkor a magyar típusoknál sajnos nem lehetsz biztos benne, hogy ki mit csinált rajta. Eredeti Japán típust lehet venni, de már azt is megbabrálják. Nekem ez a benzinadagolós probléma betette a kaput és inkább a csere mellett döntöttem, de csak akkor vegyél régi Suzuki-t, ha elhatároztad, hogy addig használod, míg ki nem vonják a forgalomból! Mert eladni már korántsem lesz olyan egyszerű, mint megvenni!
Hibalista
- Gyújtás elosztó: 4-5ezer Ft. - Féltengely csukló: 20ezer Ft. - Akku csere: 16ezer Ft. - Hátsó kipufogó rész: 10-12ezer Ft. - Vizsga:féktárcsák, fékdobok, küszöb hegesztés: vizsgadíjjal együtt: 70ezer Ft. - Benzin befecskendező szelep: utángyártott: 35ezer Ft. - Vákuum szelep: 6ezer Ft. -
Ide hordtam szervizbe
Makó: Kerekes SándorJó, megbízható és olcsó. Mindenben segítőkész, nem csak autó technikai kérdésekben, hanem karosszéria, gumi vagy akár autóvásárlási témákban hasznos tanácsokat tud adni. Én budapesti létemre oda hordtam le a nagyobb karbantartási, szerelési munkák miatt, már csak azért is, mert az óradíja is feleannyi, mint a fővárosi szerelőké. Egyetlen egyszer nem tudtam lemenni vele, meg is jártam. (lásd: köv. szerelő)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Budapest: XV. EuroGé Suzuki SzervízAz autóm sajnos kezdett kicsit lerobbanni. Menet közben akadozott a benzinellátás és volt, hogy lefulladtam a Hungária körút közepén. Felhívtam a legközelebbi Suzuki szervizt (én balga), ahol megállapították, hogy a benzin-befecskendező szelep ment benne tönkre. Ez ugye újonnan 60ezer, de felajánlották, hogy tudnak bele rakni használtat 25ezerért, amire nincs garancia tőlük. Én szereztem utángyártottat 35ezerért, amit ők +20ezres munkadíjjal honoráltak. Kifizettem, mondván, a lényeg, hogy legalább most már rendben megy. A szervizben átvételkor magyaráztak valamit az alapjáratról, hogy nem megfelelő, de én tudtam, hogy Suzukinál a generátor gyengébb teljesítményű, így tudtam, hogy hidegben nem muzsikál egyenletesen a motor alapjáraton, így tudattam velük, hogy rendben, ezt tudom. Elhoztam de már a hazaúton olyan volt a hangja, mint egy kanos mamuté. Gondoltam majd beáll vagy lehiggad, biztos a hihetetlen benzinmennyiségtől kergült meg, de másnap megint lefulladt munkába menet. Rögtön hívtam őket, mire közölték, hogy az alapjárathoz nagyon sok mindent ki kéne cserélni, több tízezer forintokért, ami pedig a lefulladást illeti, biztos nálam van a hiba, idézem: "Lehet, hogy nem jó a kuplungtechnikád!" - Na mondom, akkor ennyi. Ott volt náluk a kocsi majd 2 napig és ennyire jutottak, hogy én nem tudok vezetni, de a kocsi változatlanul szar és lefullad! Elvittem egy másik szerelőhöz (XV. Pál autóház), ahol 3 óra alatt KÉSZre megcsinálták, mert kiderült, hogy a vákuum szelep is hibás. Ennyit a márkaszervizről és az EuroGé-ről!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 101 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 65 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW vagy Opel |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
