Nesztek...
Szöveges ítélet
Előszó:
2000-ben egy lakásfelújítás után maradt némi pénzem, úgyhogy lecseréltem az 1500-as 25 éves Ladámat erre az autóra. Hogy miért pont erre? Az öcsémé volt, és tudtam, hogy totálkárosból lett visszaépítve. Így legalább nem lettem átverve :). És nem volt drága. Ez az első valamirevaló négykerekűm - bár mondjuk az ezeröcsivel sem volt sok bajom, az út szélén egy kalapáccsal és kombifogóval megjavítottam egyszer, de ez az iromány most nem erről szól - az első hónapokban a párom mindig rámszólt, hogy hova száguldozok, a Lada után túl halk volt... A GLX kivitel sajátossága a 2 motoros tükör, 4 elektromos ablak, központizár, manuális klíma - na ez az enyémből hiányzik, öcsikémnek egyszer elfogyott a zséje és eladta :(. Amióta megvan, tervezem, hogy rakatok bele klímát, de eddig nem jött össze.
Szervokormány nincs, de nem is hiányzik, 15"-os alufelnin 195-ös gumival sem lett számottevően nehezebb a kormányzás.
Elbeszélés:
Nos. 98 lóerő,895 kg. Elég jó. És elég rossz. Megy mint atom, alig fogyaszt - átlagban 7 liter körül, de hosszútávon volt már 5,5 is, mindez egy olyan autótól, amiben 300.000 km van... nesztek. Viszont 140 felett tökre olyan érzése van az embernek, mintha az út felett menne 20 centivel, kész halálfélelem. De városban tökéletes. Egy négytagú család elfér benne csomagostól, két gyereknek hátul simán van elég hely, de ennyi. Ez a járgány nem öt személyes. Hosszútávon nem is igazán kényelmes. Mivel azonban az esetek 95%-ában városban használom, 50%-ban egyedül, racionálisan szemlélve a dolgot, sosem kellene jobb autó. Fenntartási költsége minimális, ami eddig elromlott, az betudható a korának és a némiképp hányatott előéletnek. Két éve észrevettem, hogy ha a lábam a fékpedálon tartom és nem taposom erősen, elkezd beesni a pedál - főfékmunkahenger csere, pár aprósággal 35 ezerért, egy éve atomjaira hullott a kipufogó, hosszas keresgélés után találtam egy öreg szakit a XVI. ker.-ben, aki katalizátorral együtt lecserélte a teljes rendszert 35 ezerért, szintén ekkor jött el a lakatolás ideje, sajnos ismerős lakatosra bíztam a munkát, két küszöb és hátsó sárvédőív csere volt 50 ezer, de a srác iszonyat kókány munkát végzett, a belső merevítőt nem cserélte ki, pedig szanaszét van rohadva és egy pár kisebb lyukat is sikaflexxel tüntetett el... Direkt mondtam neki, hogy nem érdekel, mennyibe kerül,de még vagy 5 évig használni akarom a kocsit... Most vagy kezdem elölről a lakatosmunkát, vagy tudomásulveszem, hogy két év múlva megint rozsdásodni fog. A fényezés is odavan, de ez a régebbi sérülés miatt már nem gyári, viszont legalább gány munka. Gyakorlatilag pereg le a lakk az egész autóról.
A futómű viszont Budapest álló, a motor pedig kinyírhatatlan, csak meg kell adni neki, ami jár. Olaj - és szűrőcserével sosem szabad spórolni.
Prológus:
Mivel nincs lém másik autóra, hitelből meg kocsit nem veszek, még pár évig biztosan megtartom. Még az is lehet, hogy tőlem fog az örök vadászmezőkre távozni, tekintve, hogy az értéke erősen konvergál a nullához. Szóval költeni fogok rá az elkövetkező időkben és biztos vagyok benne, hogy meghálálja.
Hibalista
- Főfékmunkahenger, néhány tömítés, gömbcsuklók, mindkét oldalon küszöb és hátsó sárvédőív. Komplett kipufogó a leömlőtől, katalizátorral. Ja és elszakadt a bal hátsó ablakemelő egyik vezetéke. A többi csak kopóalkatrész...
Ide hordtam szervizbe
Volt egy műhely Csömörön, na oda soha többet.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
XVI. ker.-ben egy volt Suzuki szervízes, most saját műhelye van, korrekt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 1500s | Következő autója? | Valami nagy... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
