A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem versenyautó, nem versenyzünk...

Szöveges ítélet

Ez már a második Suzuki amit használok(az els? céges autó volt), de azt kell mondjam, kellemesen csalódtam benne.
1.0-ás, tehát lámpánál nem érdemes nagy arcnak lenni:) De nem is arra van kitalálva. Városban mászkálni, közlekedni, viszont teljesen jó. Ott úgysem számít annyira a motorer?:)
Beltér:
Az ülések nem annyira rosszak, én egész t?rhet?en utaztam vele autópályán/országúton 200-200 km-t, és nem szakadt le a hátam (És nem vagyok egy kis darab:183 cm, 117 kg). Nem mondom, hogy kényelmes, de túl lehet élni. A hátsó ülésnek rövid a lapja, rövid a támlája, hosszú útra er?ssen ellenjavalt itt az utazás.
A kezel?szervek baromira egyszer?ek, mint a faék. Ha ezt valaki nem érti... A kormány az viszont valami borzasztó, ilyen vékony kis izé, még a 126-os Polskiban is jobb fogasú a kormány, fel nem tudom fogni, ez miért ilyen. Meg lehet szokni, de az elején borzasztóan kellemetlen. Egy el?nye van: két küll?s csak, s a két küll?t fogva kellemesen lehet pihentetni a kezet (nem szabályos, de tényleg kényelmes). Szervó az nincs, de nem nehéz tekerni a kormányt. Természetesen az ablakok sem villanymotor által mozgatottak. Jó öreg teker?s.
A csomagtartó... Egy ismer?som azt mondta, hogy két zacskós tej, meg 5 kifli. Csak kicsivel jobb a helyzet, nagy bevásárlás esetén vagy csak ketten mennyenek a kocsival, vagy a hátsó utasok készüljenek hogy ?k is kiveszik a részüket a csomagok szállításából. A keszty?tartó szintén elég kicsi, de azért pár apróság elfér benne. Az ajtón a térképzsebbe beleraktam a Magyarország/Budapest térképet (spirálos), és...háát....izé...szóval éppen hogy bele fért. Hosszában még maradt egy kis hely, oda raktam az ablakpucolót. A pohártartó(középkonzolból húzható ki) nem tudom milyen poharat tud megtartani. Én csak üdít?s üveggel próbáltam, de miután egy kanyarban majdnem a pedálok közé esett, inkább odaadtam a barátn?mnak az üveget, fogja ?. Viszont az alatta lév? kis mélyedésbe kényelmesen elfér a telefonom:) Tároló rekesz ezen felül nem igazán van, leszámítva egy kis mélyedést a kézifék mögött, amibe én aprópénzt tartok a bevásárlókocsiknak. Cserébe hátul is van hamutartó (amit szívesen lecserélnék egy könyökl?re...).
A m?anyagok kemények, kopogósak, viszont könnyen tisztíthatóak, és olcsóak. Mindenhol m?anyag, textil csak az öléseken van. Illetve van valami kis "sz?rös" bevonat a m?anyag kalaptartón(kalaptartónál vigyázni kell a kis m?anyag alkatrészekre, mert könnyen törnek...tapasztalat:( ).

Küls?:
Nem különösebben jellegzetes jószág. Sajnos egy kicsit rozsdásodgat a jobb hátsó köszüb, de nem vészes. Remélem nem is lesz az. 5 ajtó, az első használható, a hátsó már kevésébé. Elég kicsi az ajtó, meg nem is nyílik ki nagy szögben, nehézkes beszálni. A csomagtartó ajtó teleszkópja kicsit elfáradt, cserélni kéne, de most erre nem akarok költeni:)

Motor, váltó, kuplunk, fütóm?, fék:
A motor köszöni szépen, jól van, az olajat nem eszi, télen sem volt gond az indítással. 3 henger, 998 köbcenti, 53 lóer?. A három henger miatt alapjáraton rázkodik, menet közben pedig úgyis a kátyúkat érzi az ember (magasabb fordulaton azért simább a járása). Autópályán/autóúton eléggé lehangoló.
A váltó sima 5 fokozatú, az 5-ös mögött a hátramenet. Hidegben kelletlenül dolgozik, pár km megtétele után viszont már jó (Neki is kell melegedni egy kicsit). Gyors váltásoknál néha akadozgat, de nem vészes. Könny? kapcsolni, normális tempojú váltásnál nem akad.
A kuplung is könnyen kezelhet?, szinte elég, ha csak oda pillant az ember, már ki is van nyomva.
A füt?m?... szóval, pattog, a hátsó utasok folyton panaszkodnak. Nem igazán jó. Kemény, de a kanyarban azért dölöngél. Viszont nagyon barátságos tud lenni télen, amikor csúszós úton kell közlekedni. A megcsúszásokat szépen lehet kontrollálni, bár én úgy vettem észre, inkább az orrát szereti kitoloni (a padka felé), de ezen egy kis kézifékes rásegítéssel lehet segíteni, és ismét helyes irányba állítani a jószágot.
A fékek t?rhet?ek. Elöl apró kis tárcsákat találunk, hátul a jó öreg dobfék felel a lassulásért. Nem esik ki az ember szeme a féker?t?l, de eddig mindíg elégnek bizonyult a meleg helyzetekben (országútra szép nagy ívben kiforduló biciklis, bokrok közül kirohanó kisgyermek, stb.)

Alkatrészekre azt tudom mondani, hogy körbe kell nézni. Természetesen márkaszervízben sokkal drágább minden, ha az ember kicsit utánanéz, akkor akár a gyári alkatrész árának a feléért is(vagy még olcsóbban) meg lehet vásárolni ami kell. Így már elég barátságosak az árak, f?leg ha azt is figyelembe vesszük, hogy ritkán kér belülük az autó.

A fenttartási költségek tekintetében pedig szintén jónak számít. Ilyen autót amúgy is az vesz, akinek a költségek és a megbízhatóság az els? két szempont, és hajnaldó kompromisszumra. A kötelez? biztosítás egy évre 65e Ft egy 21 éves 2 éves jogsival rendelkez? embernek, ~35e Ft egy 40 év körüli, húsz éves jogsit birtokló hölgynek(utána lehet nézni, kb ez a valóság:) ). Összehasonlítás képpen az el?z? Galantomra 115e volt a kötelez? egy évre, az alkatrész árak horrorisztikusak voltak, s a fogyasztás olyan 10-12 liter környékén alakult. Kényelmesebb, gyorsabb, tény, de nem is olcsó. A kis Swift 6 liter környékével szokott menni, télen 6,5 környéke. ( a legutóbbi számítás szerint 5,7 volt a fogyasztás, 70% belváros-20% külváros-10% városon kívül). Egyszer egy kutas srác tankolásnál odajön, és azt kérdi, hogy nem tankolunk é a csodabenzinükb?l, mert hogy attól jobban menne a szekér...mire drága jó apám erre azt felelte: Nem versenyautó, nem versenyzünk...

Ez a kis jószág azoknak fog bejönni, akik keveset szeretnének költeni az autóra, nem járnak túl sokat hosszú útra, és nem 5-en mennek nagybevásárolni. Vagy akinek második autónak kell valami kis olcsó lóti-futi jószág. Ez egy kis igásló, ami megbízhatóan teszi a dolgát. Erre találták ki.

2006.04.18.

Az autó pár hónapja kapott új légszűrőt, friss (de leginkább tiszta) olajat és olajszűrőt. Az egész 10 darab ezres volt ha jól emlékszem. Legutóbb a fékeket kellett megnézetni, az első fékbetét valszin csere lesz nem is oly sokára, a hátső dobot csak ki kellett pucolni. Sikerült is letesztelni a hétvégén, amikor egy anyuka a Honda Accord komival kihúzott a szélső sávba, aztán irányjelző nélkül úgy gondolta visszajön. Tükörbe nem hiszem hogy belenézett... az eredmény pár méteres gumicsík az aszfalton, meg némi női rokonság szidalmazása...:)

Több alkalom is adódott, hogy pályán kellett menni, sík útón sikerült felmenni 160 fölé (óra szerint), s nem volt sem lejtő, sem hátszél:) (S volt benne csomag is, rendesen).Nem mondom, hogy szereti, de a 110-130 környékével el lehet gurulni.

Tény s való, hogy nem egy jól felszerelt kényelmes csodaautó, de hogy mennyire pofátlanul nem hajlandó elromlani, az hihetetlen. A szerelő mesélte, hogy egy ugyan ilyen 1.0-ás swift-el volt náluk egy nő, aki állítása szerint 1 évet használta az adott állapotban az autót. El voltak törve a gyűrűk... Megcsinálálták, köszöni jól van...

Lehet hogy perverz vagyok, de egyre jobban szeretem. Úgy vettem észre, hogy akinek élvezeti cikk is az autó, azok sosem tudják megkedvelni, akinek viszont közlekedési ezköz, az egy idő után megkedveli. Persze vannak kivételek:)

Hibalista

- A hátsó kipufogó dob el?tt elfáradt a cs?. A három hengerrel így valami iszonyat hangja van:)
- Ezen kívül semmi gondja nincs.
-

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1994
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Galant Következő autója? Kia Rio dízel, Ford Fiesta TDCi, vagy nem tudom:)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)