Nem szeretem, de megbecsülöm...
Szöveges ítélet
Nem régóta betyárkodok vele (családi jármű), de már eléggé összeszoktunk, ezért úgy gondolom, hogy megengedhetek magamnak egy "ítéletet". Mindenek előtt, ez egy igazi "party autó" számomra (városi suhancos). Ezt nem kell félteni, soha az életbe nem rottyan meg, csak megy, megy, megy és tűri a gazdi f@szságait (bocsánat).
Nem egy csajozógép, de lehet vele hülyülni, állatkodni, diszkó előtt támasztani, 5-en beleülni és "krúzolni", stb. Ha már itt tartunk, elöl kifejezetten jó az ülés pozíció (én szeretek alacsonyan ülni), egyből belőhető 190 centire. És ha már így belőttük az első üléseket, akkor a hátul ülők sűrű káromkodására is fel kell készülnünk, ugyanis ott rövid az ülőlap és szintén a padló felett 1 arasszal ülnek (rosszul törik meg a láb), ezáltal nem csak, hogy hosszabb úton fárasztó és kényelmetlen, de még a belüket is kirázza a hátsó futómű, ha rossz az út (errefelé csak az van). Nos, Én nem vagyok zenész, ezáltal nem is dobolok állandóan a műszerfalon ("jajj kopogós műanyagokkal van tele az autó jajj jajj kitérek a hitemből..."), könnyen takarítható, viszont nagyon sérülékeny, erre vigyázni kell. A kezelőszervek jók, japánosan örökdarabok. Ennyi elég is a beltérről, a külcsínyről meg nem érdemes beszélni, akit érdekel az nézzen szét az utcán (nekem amúgy tetszik, CW értéke 0,32). Szerencsére még nem próbáltam élesben, de nagyon törékeny a karosszéria (az első ajtók már 7 évesen kezdenek "lógni", járdára parkolásnál csavarodik rendesen, ha valakit vígasztal legalább nem rohad). A futóműve jó, illetve nem rossz. Jól veszi a kanyarokat, ha mégis megindulna, akkoris kiszámíthatóan tolja az elejét (vagy éppen sodródik a 13"-os kerekeken), terepen sem gáz (ehhez hozzájárul a normális hasmagasság is). A fékek nem a legjobak, de eddig mindig megállt (ja, egyszer tudtam blokkolásig feszegetni a fékerőt, 20 fokban a gyári (nagyon rossz minőségű) Michelin gumiknak köszönhetően). A fékerő jó, csak a hegyekben hamar melegszik (bár van motorfék is a világon). Mi maradt még ki? Hmmm... Mi is? Tudom, hogy van még valami... ááá hát persze, a motor... ha-ha-ha, na jó ezen nem viccelődünk, tisztességes 993 köbcentiméteres echte japán motor, amit a szorgos hazai kezek szereltek bele, ez a lelke. Nos, 53 darab japán harcipaci, 76 NM-es csúcsnyomaték (figyelem, 3300-as fordulatszámon). Hazudnék, ha azt mondanám, hogy jól megy... de akkoris hazudnék, ha aztmondanám, hogy lomha... fogalmazzunk úgy, hogy pörgősen közép-gyenge. 3000 alatt is nyomatékos (ez városban nagyon jó). Viszont, ha sietni kell, esetleg előzni, akkor ne sajnáljuk 4400 felett tartani a fordulatot (4400-5500- ig van ereje teljében), nyugalom, ettől nem fog tönkremenni, éppenhogy szereti és igényli a pörgetést (akárki akármit mond, ez így van). Fogyasztása változó: város(nem BP, normális tempó): 5,8L; város(nem BP, parkettázva, dugózgatva): 8L; országút(normál): 4,5-5L; sietős menetbe ugyanez lehet akár 7,5 liter is (ha tartós padlógáz és 120 alatt nincs a mutató). Szervíz ciklusok: 1 év/15.000 km és általában 14-16 ezer Forintból megvan egy évre. KGFB és CASCO is olcsó rá (még A0-ba is). Fogyasztás is jó. Mi kell még? (Nekem az ötös lottó heti nyereménye) Azt azért megsúgom: ne sajnáljátok a pénzt a nagyobb motorra (1,3; 1,6), azok teljesen másak, ég és föld. Bár fiataloknak, vagy öregeknek ez is tökéletes. Szeretni nem szeretem, de becsülöm. Elvitt mindenhova (volt, hogy szószerint árkon-bokron), soha meg nem torpant, csak megy rendületlenül.
Hibalista
- -a kipuffogó lerohadt a dobról (4 évesen)
- és ennyi...
Ide hordtam szervizbe
Ez egy jobb hírnevű Suzuki szalon (volt?) a környéken (nevet nem írok, de annyit elárulok, hogy Debrecenből Mikepércs felé kell menni és pont a város vége táblánál van). Régen jó volt, de újabban trehányak, drágák és bunkók. Ha 2-3 évvel ezelőtt kérdezik meg tőlem, akkor 10-est adtam volna, de már nem.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
A másik is jó hírnevű (nevet nem mondok ismét, város ugyanaz, csak a Balmazújvárosi úton lévő márkaszervíz). Kultúrált fogadtatás, emberi hangnem, lelkes szerelők és a legfontosabb, hogy szerelés közben is ott lehetek az autóm mellett. Nekem bejött, mostmár oda lesz hordva. Ja, és az árak is sokkal barátságosabbak.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
