A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem olyan rossz, mint sokan hiszik

Szöveges ítélet

Jó napot mindenkinek!

Nem szerettem a Suzukit. Sokat változott a helyzet mióta elmentem majd megvettem eme példányt. Nem volt másra pénz - ilyen korú, állapotú (22500 km! VALÓS) autó 1000000 Ft-ért egyszerűen nincs, ha nyugati márkában gondolkozik az ember... és ugye a Suzuki megbízható (állítólag) - majd kiderül :)

Eddig kb. 1500 km-ert mentem vele. Tapasztalataim a következők:

Előljáróban annyit, hogy fiatalember révén szeretem az autókat, egyesek szerint rajongok értük, sőt autóbuzi vagyok még magam is elismerem.
Szeretem ha egy autó fürge. Nos ez az 1.3-as 16V-es masina, nem teszi rosszul a dolgát, de azért nem egy rakéta:
Első talán legfontosabb dolog, hogy a 86 LE, ill. a 108 Nm-es nyomaték, kissé nehezen varázsolható elő a hétköznapi használathoz szokott vezető számára. Ez a gyakorlatban a következőket jelenti: Városban utasok nélkül 2500 ford./perc körül váltva a forgalom kényelmesen tartható. Ez alatt nem ajánlatos kapcsolni, több okból kifolyólag is. 1. 1700-1800 ford. alatt a motor a könnyű - forgalmi szerint 802 kg-os autóval nem igazán tud mit kezdni. Araszolásra városi dugókban történő vánszorgásra ideális, bár az ember ekkor mindig hallja, hogy valami nem stimmel; nem ez az ő világa. Viszont ennek fényében kellemes meglepetéssel is szolgált mégpediglen azzal, hogy a kis magyar-japó: alapjárattal 1-esben (kb 5km/h) , s kettesben (8-12 km/h) is elcsordogál anélkül, hogy a gázpedálhoz hozzáérne az ember /persze induláskor azért érdemes minimális gázt adni, utána el lehet venni a lábakat a pedál felöl/
1000-1500 között lényegéban ugyanúgy teljesít a motor - azaz szinte sehogy (ugyanezt tudja a kb 206-os Peugeot 1.1-es motorral ebben a fordulatszámtartományban pedig az ugye 60 Le-s és 900 kg-os autó!)
Szomorú, de ez van. 3000 felé már vigan viszi a kasznit, 4200-4500 körül érezhetően rátesz még egy lapáttal, ekkor már a hangja is megjön ami egyébként elég kellemes. :)
Már egyesben túl lehet lépni a városi megengedettet - kettesben megfutja a 100-at hármasban óra szerint 140-150-ig volt szívem húzatni. Érdekesmód 110 körül ez utóbbi fokozatban igencsak vehemesen húz. Ez nem vicc. Itt már jól érezni az erőtöbbletet, a korábban vezetett autókhoz képest (Micu Colt 1.3 92-96, 96-2002; Honda Jazz 1.4 LS)
Azonban a Honda alul sokkal nyomatékosabb (pedig ha a nyomaték viszonyokat nézzük az önssúlyhoz viszonyítva kb, ugyanazt tudják, ráadásul majd azonos ford.szám mellett!) felül viszont szinte nem is lesz erős.
A Jazz-t kényelmesebb vezetni - bár a késedelemmel reagáló motort meg kell szokni) A Swift bármilyen forgalmi helyzetben állva hagyja (feltéve, hogy a fordulatszámmérő elérte a 3000-es értéket.
De ezt a 16 szelepes Suzukit sajnos azért NEHÉZ MEGSZOKNI, mert jóval többet kell váltani az átlagosnál, ha nem akarjuk hallagatni a motor nem tetszését. Gyakorlatban 3 személlyel 3000-3300 alatt nem érdemes váltani - és akkor a városi tempót vettük még csak fel.
Persze a papírformát vélhetőleg tudja, ami azt jelenti, hogy 11 sec. körül van százon, tehát tudja szedegeti a lábát, csak hát ugye taposni s váltogatni kell. (Valóban sok mai 1.4-es autó nem ellenfél neki, sőt még néhány 1.6-ossal is lépést tud tartani a lámpás startoláskor) De ennyi... nem több. Szóval nem igazán dinamikus. A váltó egyébként nem rossz, de japán mércével felejthető. (Még egy 12 éves JAPÁN Micrának is fényévekkel jobb a váltója, a Jazz-ről nem is beszélve, de persze a francia autók többségének sokkalta rosszabb ezen része.)

A futómű nekem egy kicsit inbolygósnak tűnik - a Honda Jazz ehhez képest érzésre stabilk - pedig mennyivel magasabb nála!)
A kormány nem igazán informatív, s sokat kell tekerni (3,5 ford a két végállás között)
A fék csapnivaló. Plussz személlyek hozzáadásával drasztikusan nő a lassításhoz szükséges pedálerő! (Komolyan mondom: leejtőn lefelé már volt olyan érzésem , hogy nem biztos, hogy időben megállok!) Ráadásul hajlamos a seggét riszálni. A hátsó fékerőszabályzás nem igazán jól van megoldva. Félrehúzásra hajlamos: Vigyázzunk vele!

Menetkomfort:
Kipróbáláskor meglepődtem, mert nem tűnt igazán zajosnak, nos azt kell, hogy mondjam, tévedtem... ill. mihez képest? :)
A keréksurrogás elég jelentős - bár lehet, hogy gumicserével jobb lehetne - anno jóatyám Coltján cseréltük ki a gyári Semperit gumikat Toyo-ra és nem hittem a fülemnek annyival hallkabb volt utána! (Bár szerintem itt csodák nincsenek: minden vékony filigrán, ami vezeti a rezgéseket, a hangot felerősíti a papírvékonyságú lemezből készült kaszni is. Jódarabig meg akarom tartni? Egyszer kiderül majd...)

A fűtés elég zajos, de jó. Az ülések rövidtávon kényelmesek - kagylós gyári "sportülések" - egybefejtámlásak) ,de hosszútávon azonban nem tartják rendesen a derekat!! 300-330 km-es Balatoni oda-vissza út után már igencsak fészkelődtem - itt mértem amúgy a fogyasztást (5.37 - odafelé taposva, visszafelé megbékélve az esti ködös útviszonyokkal) is.

Két felnőtt számára, vagy kis családnak (ld. magasság családtagonként nem több 170-175 cm-nél) ideális. A csomagtartó nem a legnagyobb, de azért eddig még nem volt pakoláskor gond.

Üzemeltetés:
A fogyasztással elégedett vagyok: városon kívűl országúton 5 liter (+- 0.5) el lehet járni. (Taposva sem megy nagyon 5.5 fölé.)
Városban (Bp.) 7-et, inkább 7.5 litert evett eddig - igaz tél volt, hideg volt, valamint "dugózás" és néha "taposás" is volt. Majd meglátjuk nyáron hogy alakul.
Az alkatrészárak elég kedvezőek: ld. lent
A biztosítás is elfogadható. Meglátjuk később hogy viselkedik.

Amint van valami új fejlemény írok még.

További jó utat:
P.B

Hibalista

- Légszűrő - 1200 Ft
- Olajszűrő 800 Ft
-
- Gyertya, NGK javasolt 900 Ft/db
-
- Olaj: szereti a 10W-est - most épp Castrol TXT (akciós volt: 8000 Ft/4L)
-
- és ami sajnos tört: Motorháztető: kb 24000 Ft (gyári)
- Sárvédő: 8000 utángyártott, 12000 (gyári)
-
- Első lámpa, motoros 9000 Ft (akciós, utángyártott)
- Első index 1700 Ft (utángyártott)
- Első lökhárító felső rész 6500 Ft
-

Ide hordtam szervizbe

Megbízható srác a II. ker ben.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (4) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 22500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? JAPÁN - talán Suzuki... s lehetőleg valami korszerű kisköbcentis dízel!
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)