Nem minden Swift megbízható
Szöveges ítélet
Mindenki ódákat áradozik a Swiftről, hogy milyen megbízható, sose romlik el, milyen olcsó satöbbi satöbbi. Hát nálam elromlott. És nem is volt olcsó fenntartani.
A történet úgy kezdődött hogy gyorsan kellett egy autó, max 300ezerért, persze hogy a Swift ugrott be egyből. Volt választék dögivel, de kényelmi szempontból a két utcával odébb lakó autószerelő 97-es Sedánját választottam. Azt hittem az autószerelő tulajdonos jót jelent, de nem így történt. A kilométerszámláló óra 41ezret mutatott, és a tulaj szerint ez 141000 km-t jelent, de persze ez ordas nagy kamu, mivel épp előtte hencegett vele, hogy most tettek egy 8000 kilométeres nyári túrát Törökországba vele, és évente beiktatnak egy ilyet. Így évente alsó hangon kb 25000 km, az 15 év alatt annyi mint 141000. Vagy nem.
Mindegy elhoztam, mert nem értettem az autókhoz akkor még, kívül nem rohadt, és be is indult (4-ik próbálkozásra, dehát én naív azt hittem csak valami apróság).
Sok jót nem tudok írni róla, kényelmetlen, hangos, a fék pocsék, valószínűleg csak a súrlódás miatt állt meg nem a fékek miatt, kanyarban pedig mindig fel akart dőlni. A váltó az 1-est csak harmadik negyedik próbálkozásra vette be, a hátramenetet meg inkább csak ötödikre. Rendszeresen előfordult hogy elfordítottam a kulcsot, kattant egyet az indítómotor, és semmi sem történt. Ilyenkor várni kellett 4-5 percet amíg lehűl a motor, és utána indult csak be. Több szerelő is megnézte, nem tudta az okát megmondani (az utánam következő tulaj is szív ugyanazzel, még mindig nem tudni mi a baja). Jó móka volt amikor vasúti átjáróban pirosnál leállítottam a motort, és amikor a elment a vonat nem tudtam újraindítani, és feltorlasztottam vagy 25 dudáló/anyázó autóst. Volt olyan eset is, hogy esőben a felfröccsenő víz belement a gyújtáselosztóba, mert rossz volt a tömítés, meg is állt az egész (természetesen a legforgalmasabb belváros közepén). Gyújtáselosztó csere. Az olajat ette rendesen, 1000km-en fél litert töltöttem utána, azt mondták ez normális. Hát nekem nem az. Aztán kiderült hogy a hűtő alatti kereszttartó rohad, de nagyon durván, ez is típushiba állítólag. És végül az utolsó ami után úgy döntöttem, hogy elég volt belőle, és soha többé Swift: egyik reggel egy csinos kis tócsa keletkezett a hátsó kerék előtt, kiderült, hogy a fékerőelosztóból szivárog a fékolaj. Bontottan 25000, újonnan 40000 egy ilyen. Na ekkor lett elegem, mennie kell. 240ezerért vitték el, egy év alatt buktam rajta 60 ezret, plusz amit anyagokra meg olajra költöttem, vagyis mínusz 100ezerrel szálltam ki belőle egy év után. Vettem inkább egy Lancert, és és föld a különbség, pedig csak 50ezerrel volt drágább.
Hogy valami jót is mondjak róla: nem fogyasztott sokat, 5,5 literrel mindig elment. Elég dinamikusan gyorsult, de ez nem meglepő a 68 lóerő és a 840 kg kombónál. A méretéhez képest egész nagy a csomagtartója, és elől is egész szellős (hátul viszont szűk nagyon)
Hibalista
- - generátor - - gyújtáselosztó
Ide hordtam szervizbe
magam szereltem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mitsubishi Lancer |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
