Nem fesztivál autó ez
Szöveges ítélet
Életem els? 10 év alatti autója volt, másfél éves, zsír verda! Minden tökéletes, csak nem ment úgy, mint az előző autóm (kocka ´87-es Suzuki GTi). Hiába került bele sportlégsz?r?, rövidebb áttételezés? váltó, motorvezérlés-módosítás, került ki a katalizátor, csak nem ment úgy, mint ahogy szerettem volna. Aztán hosszú keresgélés után egy ´90-es évjáratú GTi Suzuki a szívátültetéshez az életét adta. A nagyrészt felújított alkatrészek között maradt jócskán az akkor 190ezret futott motorból is alkatrész, amikkel azóta sincs gondom.
Az ítélet írása óta eltelt 2 évben és még 30000 km alatt kicseréltük a futómű elemeit is GTi-re, megint nem kellett csalódnom. A közel 20 éves fényergek hibátlanul működnek, a fékerő nagyon szépen adagolható, és a gyári rendszerhez képest nagyon harapós. A plusz erőtartalék főleg 100 fölött érezhető.
Az autó alá nemrég került egy 50-es kipufogórendszer is. A kamrás dobokat, kötelező fojtást szajkózó kipufogósoknak ajánlom, hogy nézzék egy kicsit át a tankönyveiket, mert a GTi nyitott rendszerrel nagyságrendekkel jobban megy és még a fogyasztása is kedvezőbb. Üzenem ezt különösképp a Kipufogó Klinikás kóklereknek.
Hibalista
- 45000 km-nél felkeményedett a kuplung, a szervízben nem mondták meg mi a baja, viszont kicserélték az egészet, ami 50000 ft-omba került, azóta saját szerelőhöz járok :-)
- 72000-nél elkoptak az első féktárcsák és betétek, ezért munkadíjjal együtt kb. 30000 Ft-ot hagytam a szerelőnél.
- 110000-nél felújítottuk az ajtózsanérokat, mert már zörögtek az ajtók és le is voltak szállva (3 ajtós betegség).
- A lengéscsillapítók 105000 környékén ki lettek cserlve keményebbre. Még elmentek volna pár tízezret, de már nem volt százas, főleg a hátsó kettő.
- A motorban a termosztátot kellett kicserélni, mert sokat járt a ventillátor. Mint kiderült téli, 88 fokos termosztát volt benne a 82 fokos helyett. A hűtőrendszer dícséretére váljon, hogy az előző termosztáttal sem fort soha a vizem, pedig ez nem egy tötymörgésre termett kocsi és voltak 40 fokos nyári napok is...
- A 250.000 km-t futott elosztófedélben kicsit elhalt a szimmering, ezt egy komplett gyújtáselosztó-cserével orvosoltam. Bontva vettem 5000-ért, majdnem új állapotút, de a másikat is meg lehet csinálni. Most van tartalékom.
Ide hordtam szervizbe
Zambelly György, abszolút mestere az autószerelésnek, nem hiéna és csak azért kér el pénzt, amit kicserélt :-)
Etitech Race Technology: még szolídabb árak, szinte már könyörögnöm kell, hogy fizethessek az alkatrészárakon felül :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Suzuki Varró márkaszervíz. Kedvesek, gyorsak, de mindent cserélnek ha kell-ha nem...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | kocka Swift GTi | Következő autója? | Honda ITR, CTR, S2000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
