Nagyon kellemes csalódás! Doxa!
Szöveges ítélet
Előzményként említem, hogy írtóztam a SUZUKI SWIFT-től ("A Ti autótok!"). Kollégám szerint Isten megtalálta a nekem való büntetést: csóró, bérből és fizetésből tengődő köztisztviselőként, önálló életem első autója egy öreg, de megkímélt 1.0-s SUZUKI SWIFT lett! Abból azonban GL felszereltség: opcionális kalaptartó, hátsó ködlámpa, hátsó ablakfűtés, hátsó ablaktörlő. Egyszóval: extrás a verda. A motortérben űr tátong: hiányzik egy henger, meg legalább 300 köbcenti. A fényezés bemattult, a lemezvastagság a SWIFT-től megszokott (valahol a félfamentes- és a zsírpapír között), full-fapad (szegény halott bányász-tulaj után, a tahó kisfia még a rádiós magnetofont is kiszerelte). Aztán egészen egyszerűen megszerettük, de komolyan. A dizájnt ma sem tartom nyerőnek és a lemez-, illetve a fényezésminőség tényleg siralmas (bár Winkler "doktor" szerint egy fokkal sem végzett rosszabbul a törésteszteken, mint a hasonló kategóriájú kisautók). Azonban mint AUTÓ (egy eszköz, amivel A-ból B-be közlekedünk) tökéletes. Tényleg fürge, ez meglepő volt a 47 pacitól, pláne, hogy egyedül én 140 kiló vagyok. Persze sokat nem kell várni, emelkedőn, megpakolva hamar megtérdel. A futóművei meglepően robusztusak, sokat kibírnak. Egy-két tökös kátyú meg sem kottyan neki. A motor pedig PATENT. Elnyűhetetlen és - kedves OPEL-os autóstársak figyeljenek - NEM ESZIK OLAJAT!! Mert a motor az OPEL technológiájával ellentétesen nem olajjal üzemel, hanem üzemanyaggal! Az olaj kenésre való és nem igaz az, hogy: "Ez ilyen, 10.000 kilométerenként megeszik egy liter olajat.". A SUZUKI SWIFT motorja olajcserekor milliliterre-pontosan annyi fáradtolajat ad le, mint amennyi újat az előző cserekor beletöltöttek. Kell ennél több? Az autó olyan mint egy DOXA-óra. Már az extrák sem hiányoznak, pedig édesapám 520-as BMW-jében megszoktam az olyan földi hívságokat, mint az elektromos ablakemelő, meg a klíma, a központi zár és a szervokormány, hogy a többit ne is említsem. Én azt mondom, hogy városban rohangálni, csóringereknek első autónak nem kell ennél jobb. Városban nem eszik olyan keveset, mint várná az ember, de ha kiszabadul a Nagyvilágba...! Szinte termeli az üzemanyagot. Ez még akkor is autó lesz, amikor a drága OPEL-ek már régen szétrohadtak, mert ugye azt is előszeretettel teszik. A SUZUKI SWIFT ugyanis NEM ROHAD! Igaz a hír! Ez egy - eddig - csillaggarázsos autó volt és SEMMI rohadás!! (Lehet, hogy tényleg papírból van!) Megszerettünk SUZUKI! AZ ÉN AUTÓM!
Hibalista
- belső ajtókilincs könnyen törik (két és fél éves kisfiam első örömében, egy könnyed mozdulattal kitépte)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Skoda Octavia 1.6 | Következő autója? | A SWIFT még megvan, anyagiaktól függően SUZUKI LIANA, vagy SUZUKI SX 4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
