Morgó a legenda
Szöveges ítélet
Nos, az elején leszögezném, hogy én voltam az a srác akit az autós társadalom "Suzukis Boyracer"-nek hív. Tehát aki azon gondolkodik hogy ilyen autót vegyen az ne ezt az értékelést olvassa el.
Előnyök:
Bármikor elindulnék vele a tajgára, nem fázol benne, nem ázol el, ketten elfértek benne csomagokkal együtt.
Kitaposhatod a lelkét, nem tudod elrontani, pályán tartósan 160-as átlagot tudsz autózni vele, persze ehhez némi bátorság kell és az utazás végéhez számolva még egy óráig mellőznöd kell a hallásodat. Széria motorral a fogyasztása városban 6-6.2 literből megáll.
Szenzációs futómű, elöl hátul MacPherson.
Hátrányok:
Menetkomfort nincs, nem is lesz. Hátul kínzásnak minősíteném utaztatni embert. A kalaptartót utáltam a legjobban, de miután sikerült szerezni egy hangszoró nélkülit, úgy egész csendes lett.
Suzukiban a sebességérzet az exponenciálisan növekszik.
Egy bizonyos kilóméterszám után zörög az egész, félelmetes. :D
Nos, amikor megkaptam dugattyúszoknya töréssel rendelkezett, ekkor már ismertem az autót ,19 évesen teljesen "belegyagyultam". Szétszedtem a motort, hengerfejből síkoltam 2mm-t, csatornákat políroztam, új szelepvezetők, új szelepek, új dugattyúsor. új csapágyak stb. Gyártottam hozzá fokolótárcsát, könnyített főtengelyt ékszíjtárcsát, könnyített lendkereket, 1.0-s váltó raktam rá az erősebb differenciálművel. EGR-t és kartelgázt lekötöttem, kipufogó eleje átmenő cső volt, a hátsó rész gyári. GTI nagyobb nyomású AC-t raktam bele. Sok ideig finomhangoltam, sok sok munkaóra után jó lett.
A futóműve sokféle volt, a vágott rugós, állítható Koni-s, Katona féle Bilstein-ig midnen. A végső ami már használhatóan volt kemény és autózható, tehát Budapesten is használható, az a 0 azaz 0 mm-es ültetés. Hátul kemény Katona Bilstein, elöl középkemény állítható kisrugós általam gyárott gátló volt. Azzal lehetett veretni mint a barom, leszíjaztad magad az ülésbe, és a világ legolcsóbb "száguldásába" kezdtél.
A kocsin nem volt semmi olyan amitől feltűnő lett volna, volt még benne csővázas kagylóülés, meg Momo kormány hogy teljes legyen a kép. Vonóhorog is volt rajta. :D
Élmények:
-Remélem fogod már a fejed, nos én ezt így imádtam. Nagyon jó volt, a fejek amikor 180-nál a dízel Puntós értetlenül néz át és látod hogy rájön hogy ez bizos GTI, de te tudod hogy ez csak 8 szelepes és otthagyod, jó azért nem úgy vágtába de otthagyod :D
-Kifejezetten utaztam a nagy komoly Audi-ra BMW-re Mercedes-re. Végtelen udvariassággal elengedem őket az egyenesben mert ő jön sokkal, nagyon sokkal többel, és a felüljáró kanyarban külső íven csúnyán körbeautózod és miután egyenesbe áll az ő kormánya beletapos a gázba.... 1001 eset volt így, baromi jól szórakoztam.
-Egyszer öten telepakolva Pécsről 90 perc alatt értünk haza.
-A jármű neve Morgó lett, mert terhelésen szívta le a pokolba elégetni a levegőt, jellegzetes hangzása az elfokolt tengely és a szívórendszer hangcsillapításának teljes hiánya miatt volt akusztikailag érzékelhető.
Fék:
Egyszer meg tudsz vele állni 160-ról, többször egymásután nem, beesik a pedál.
A erre a célra a gyári Tokico fékbetét a legjobb az bírja a legtovább, a hőterhelést.
Futómű:
Az általam használt verzió a végén már annyira élvezhető volt, hogy egyszerűen ha elindult akkor is egyszerre az eleje és a hátulja, ha nagyon megindult akkor meg csak a hátulja, mondhatnék helyeket és számokat hogy mi mennyivel fért el, de úgysem hinné el senki. :D
Motor:
Városban 100-120-ig 2000ccm-ig turbó dízelt, szívó benzinest 1600ccm-ig , döntő többségében ott tudtam hagyni, de ha egy egált elhiszel az is elég.
Nem szerettem gyorsulni, inkább a gumikat pusztítottam.
150Le-s 4 motion Passatnál gyorsabb, azt próbáltam.
Alul meglepően nyomatékos és egészen 5500-6000-ig érzi jól magát a gyári tengellyel, utána már csak forog, de semmi erő.
7.4-7.8 liter körül evett városban, Kakucsringen 12 litert. Nagyon sietős 180-190 tempónál 7.2 l.
Váltó:
Példaértékű, törtem el kúpfogaskereket a diffiben, ment tönkre csapágy benne, jó hát nem szlalomversenyre való.
Karosszéria:
Minden alkatrész kiszolgálna legalább még egy karosszériát.
Nagyon hasonlít a kialakítása a Hondákra és a korabeli japán autókra, biztos vékonyabb is a lemez bár nem mértem, meg a korrozióvédelme is megkérdőjelezhető. Csavarodik a karosszéria, talán ezért is volt jó a futóműve. Az enyém menthetetlenül rügyezett, minden második év nyarából két hetet lakatolással tölteni nem jó móka.
Mindazonáltal, hogy volt hengerfejrepedéstől kezdve, még két dugattyú szoknyatörésem, váltójavítás, rengeteg futóműalkatrész csere, és rengeteget kellett szerelni, azt gondolom én magamnak generáltam ezeket a dolgokat.
Kivéve a lakatolást.
Tehát ha az egyenletből kivonnám az általam elkövetett módosításokat és rendes polgári módon használtam volna egy széria autót, akkor is az lenne a véleményem, hogy ez új áron 1.3MFt körül kapható autó ennyire jól sikerüljön az baromi ritka.
És az hogy egy akkora múltú gyárat mint a Suzuki valaki az itthon sztereotípiaként felépített "SZUZUKISSÁGA" miatt bármilyen módon derogálja, azt szívesen megkérném, hogy üljön a tervezőasztal mögé és tervezzen, gyártson ennél jobbat, ennyiből.
372 532 km-nél elengedtem a kezét, menthetetlen volt a karosszéria.
Hibalista
- - utángyártott lengőkar 2-3x cseréltem - - riasztó - - utángyártott AC pumpa 2x, gyári Denso 20 évig ment....
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Passat, ő választott engem. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
