A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GLX 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Modern ember Trabantja

Szöveges ítélet

Csodálozom azokon, akik 1-5000 km után végleges véleményt írnak. Szerintem lakva ismerszik meg az ember. Most végre közel 100e km Swiftezés után rászánom magam én is. Vigyázat hosszú lesz!

Az autó számomra egy közlekedési eszköz, mely elvisz A-ból B-be. Szakmámat tekintve mérnök vagyok (nem egy öreg, gyöpös csóka /korom 28 év/) a járműves vonalon, így sok vasat látok és nem igazán tudom őket személynek, presztishordozónak vagy esetleg faszhosszabítónak látni. Megpróbálom objektívan összefoglalni. (Úgysem megy :))

Egyszerű primitiv és olcsó konstrukció. Amikor tervezték, akkor még nem volt ennyire széles körben ismert fogalom a tervezett avultatás és a halmozott hibaszázalék. (kb. 20 éve tervezték; már amikor magyarországra behozták, akkor sem volt új. Ld. Geo Metro...). Eddig egyszer fordult elő, hogy kicsit nehezen (érsd: nem első pöccre) indult. Az, hogy elromlik valami rajta, számomra ismeretlen. Csak a kopóalkatrészeket kell cserélni (olaj, szűrő).

A családba már ez a harmadik darab, és egészen jól szuperálnak. (Nem gondoldoltam így, ameddig nem vettem egy leharcolt VW-t. Többet akartam, mint a Swift. Szegényre a gattyám is ráment, aztán túladtam rajta, mert nem győztem. Nem bántom azt az öreg vasat, mert én voltam a hülye, hogy pénz nélkül egy 350e-t futott darabot megvettem. Tanultam belőle.)

Kaszni: gyönge, vékony, de amikor oldalbakaptak, meglepően kevéssé tört össze. Azért az Ifa alá nem mennék be vele...

Kényelem: az első ülések egész jók (nekem a 175cm és 75 kg paraméterekkel). Hátul inkább csak kényszermegoldás. A ki és beszállás nehézkes, de nem érdekel, addig is fogy a papírmunkától hízó seggem. 100-ig egészen elviselhető a zajszint, utána megjön a hangja.

Futómű, fék: hát igen. Alkatrész nem kell hozzá, de 120-130 km/h felett se fék, se úttatás. Az óvatosság nem árt, vagy menj lassabban. 150 felett tényleg életveszélyes. Úszik/lebeg az egész. A hátsó felfüggesztés egy gumitányér kispórolása miatt hajlamos ropogni, kattogni (szériahiba).

Motor: nemegész 1000 ccm, 53 ló. Ez papíron kevés, a gyakorlatban viszont kis előrelátással jó kihasználható. Még nem a mostani agyba-főbe vezérelt motor; kissé nyers, de nem döglött 3500-4000 alatt, mint pl. az Opel Twinport motorok. 2000 és 5000 között elfogadhatóan leadja a nyomatékát. 50-60-ig nehéz megfogni (aki elé nem tudok bemenni, az mögött mindig van elég hely :)), de a lendület 80-100 között elfogy. A 130-140-et sík úton kevés teherrel könnyen tartja, telerakva (4 ember + csomagok fullra) téligumival a 125 is jó ha megvan.
Országúton az előzéshez már kell a hely (jó sok :)) és a beláthatóság. A gyorsítóképesség autópályán = 0.
Fogyasztás: 5-8 l/100km. Az 5-ös érték vegyesben, többségében országút; a 8 padlón autópálya padlón (150-160), vagy Budapest télen, dugóban rövid utakon.

Csomagtér: alapból kicsi, de a kalaptartó kidobása után kis rakodási érzékkel 4 felnőtt cucca pont befér. Ledöntött üléssel eddig két költözködést csináltam végig, igaz nem egy fuvarral.

Váltó: darabos, nem szereti a "félig" kinyomot kuplungot; be kell vele tartani a kuplung-kapcsol-kuplung sorrendet, nem lehet csak úgy átlökni. Hidegen recseg, de egy olajcsere sokat segített rajta. A szerelők szerint ez a leggyöngébb pontja a kocsinak.

Presztizs, megbecsülés: Ez a legrosszab dolog a Swiftbe.
A lentiek nem csak a saját tapasztalataim! Több kollégám is swiftezik és ők is hasonlóan vélekednek mind a hozzáállásról, mind a jellemző típusokról.
0, esetleg mínusz. Egyébként nem értem, hogy miért jó az a sok Astrásnak, Meganosnak és Civicesnek, hogy mindenáron le akarják szorítani?! Pedig tényleg nem megyek lassan, a sebesség korlátokat sosem tartom be. Az S-mercis és a 7-es bimmeres ilyet nem nagyon szokott csinálni. Elmegy úgy, hogy nyomát sem látom, de a kormányt akkor sem húzza rám és nem lassít le szándékossan miután megelőzött, hogy előzhessem újra vissza! Köszönet mindenkinek akibe még szorult egy kis kultura. (A fenti három típust normálisan használó ritka kivételektől pedig elnézést a kirohanásért, de Magyarországon a közlekedéskulturálatlanságon még lenne mit javítani.)

Összeségében: egyszerű, primitív, de teszi a dolgát. A belseje zörög, de engem nem érdekel; a teherautók sokkal rosszabak. (Csak viszonyítási pont kérdése. :)) Ha valaki nagyon akarja, két hétvége alatt pár flakon purhabbal és gumicsíkkal el lehet hallgatatni. Egy barátom megcsinálta... Zajszigetelés nuku (3500 rpm vagy 100 felett már hangoskodik).

Kis összehasonlítás /1.0 vs. 1.3 (egy darabig jártam egy egyhármassal is)/: A gyengébbik motor nem bírja el a klímát (1.0 ccm). Az 1.3-asnak nagyon el van nyújtva a végáttétele (lerontja a dinamikáját, és nem biztos, hogy jót tesz a fogyasztásnak; műszakilag teljesen indokolatlan megoldás). Egy bevásárlókocsi elméleti végsebességének szerintem nem kellene 250 km/h-nak lennie; és kettesben sem szükséges 100-110-ig gyorsítania. Fogyasztás különbság csak városban van köztük (de ott jó sok; 1-1,5 liter) országúton gyakorlatilag ugyanannyit esznek.

Én megszerettem. Teszi a dolgát és nem kér sokat (benzint azt slussz).
Aki szereti a flancolást, a kényelmet, az erőt és a szomszédnak vesz autót (mint, ahogy azt egy kedves Daewoo-tulaj írta; ezúton is gratulálok a találó megfogalmazásért) az NE ezt vegye. Aki szimplán csak közlekedni akar, az megveheti, ha van türelme a sok paraszthoz, aki mind le akarja szorítani. (A leszorítósdi inkább csak Budapesten jellemző. Vidéken kicsit javul a helyzet.)

Hibalista

- - 3.5 évesen, amikor megvettem, akkor beleért a jobb első féktárcsába a védőlemez. (15 percem és egy rossz csavarhúzó bánta)
- - 4 évesen fékolaj és akkumlátor csere (nagy hiba :-))
- - 6.5 éves korára lerohadt a hátsó kipufogó dob. Csere 30e. (Bosal-ra)
- - 70e-nél fékbetét, tárcsa (nem elkopott, hanem elöregedett a 8 év alatt)
- - 75e-nél vezérműszíj, feszítőgörgő, mikroszíj (8,5 éves, ezzel is a kor végzett, nem a kilóméter)

Ide hordtam szervizbe

Becsületes szaki a sarkon, illetve csináld magad.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Az előző tulaj (egy nyugdíjas bácsi) márkaszervízbe hordta (Suzuki Center). 13000 km alatt 4-szer! Egyszer nem cserélték ki benne az olajat. Azt a trutyit, ami lejött belőle 20e-nél!
Az, hogy a takarólemez beleért a féktárcsába és a légszűrőbetét törött volt fel sem tűnt nekik.
Szégyeljék magukat a "szakemberek". Szíven szerint nullát adnék, de olyan opció nincs.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 57000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Először Swift utána pedig VW Következő autója? Majd elválik.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)