Milyen autód van? Ja CSAK suzuki? Ja, csak SUZUKI
Szöveges ítélet
Megvettem életem els? új autóját, és örültem neki, mint a majom annak a bizonyosnak, aztán leh?töttek : amit vettem az csak egy SUZUKI. Aztán pár nap célirányos Suzukis böngészgetés után megtudtam, hogy "...külön állatfaj"-ként tartanak nyilván, és fajomból a legveszélyesebb a "kalapos szüttyög?s". Fogadalmat tettem tehát, hogy se kalap, se szüttyögés. Tovább böngészgetve aztán ismét új tudásra tettem szert. Az sem jó, ha lendületes vagyok, mert akkor is az állatfaj egy csoportját képviselem, méghozzá a "men?z?s, helyét nem ismer?s, mi a rossebet képzel?s" fajtát.
Friss tudással felvértezve vetettem hát magam a forgalomba, és hamar rájöttem, többnyire azok szidják, akiknek sohasem volt. Kellemesen lehetett vele autózni, és pár ezer km után az el?ször magasnak t?n? fogyasztás is lejjebb ment. Persze azért nem kezdte termelni a jó kis 95-öst, de nem ment rá a gatyám a tankolásra. Autózni jó vele, dinamikus el?zésekre képes, amit nem lehet vele megel?zni, azt valszeg nem is kell. (?si dakota közmondás :-))) A gyári Michelin gumik nagyon jól bírták, viszont a gyári fékbetét garnitúra elég hamar kikopott a jószág alól. Akkor Lockhead betéteket kapott el?re, amik azóta is bírják. M?szaki vizsga el?tti állapotfelmérésre 100 ezer km-el és nagy önbizalommal érkeztem, de aztán közölték, az autó nem vizsgaképes mindaddig, míg a kabalamaci a tükrön lóg. Id?t és költséget nem kímélve a maci el lett távolítva a vizsga idejére, így másnap csont nélküli volt az esemény.
Az els? hiányosságát akkor észleltem, mikor családunk egy f?vel gyarapodott, és a csimota közlekedési nehézségeinek enyhítésére való tekintettel a mély kocsivá alakítható babakocsi a Suzuki tartozékává vált. Na ezt nehezen viselte a jószág, mert ilyenkor a kalaptartó a garázsban kellett hogy maradjon, a csomagok pedig az anyósülésre kerültek. Ekkor jelentkezett a második probléma. Nejem egyszer?en fapadosnak nevezte a hátsó "fotel-rendszert". Nem igazán hittem neki, így kipróbáltam én is. Azóta nem támogatom a jogosítványszerzési ambícióit :-)).
A m?szerfalon történt némi otthoni átalakítás, mégpedig ki lettek a zörg? elemek hézagai tömve polifoam szivaccsal, így a zörgések zöme elt?nt az utastérb?l. A zörgések megsz?ntetésének másik hatékony módja az els? igazán meleg nyári napon vihet? véghez. Kicsit kinnt felejteni a kicsikét a t?z? napon, és elmegy a kedve a zörgést?l októberig.
Szeretem ezt az autót mert velem volt az elmúlt négy év fontos pillanataiban. Ez volt pl. a felvirágozott-menyasszonyszállító hófehér limuzin az esköv?nkön, valamint a 15-20 centis hóban eljuttatott bennünket a kórházig az éjszaka közepén a kisfiam születésekor. De ha csak a mindennapokat nézem, akkor sincs okom panaszra. Mindig elvitt mindenhová és a ami a legfontosabb, haza is hozott. (El?tte egy ´83-as Fiat Uno 1.1 -em volt, aminek a hatótávolsága 20 km, mert azon túlról mindig haza kellett húzni. Ennek az el?nyeként a változatosságot említeném...)
Ami az autóval kapcsolatos csalódásokat jelenti, az a vételkor valamint a szervizeléskor tapasztalt bánásmód volt - Generál Kft Zalaegerszeg - ez viszont nem az autó hibája.
Hibalista
- Nem romlott el, de szerel?i javaslatra a vízpumpát cserélték le a vezérm?szíjjal együtt.
Ide hordtam szervizbe
Generál Kft. Zalaegerszeg
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | UNO 1.1 | Következő autója? | Ford Focus vagy Fusion |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)