A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mi szerettük...

Szöveges ítélet

Tulajdonképpen ez egy kiváló autó, csak arra kell vigyázni, hogy ne legyenek nagyok az igényeink bizonyos területeken. Nyugodtan lehetünk nagyigényűek a megbízhatóságot illetően: a három év használat alatt semmi hibája nem volt. De tényleg semmi. Én rendszeresen elvittem az autószerelőhöz minden 10000 km után, ő pedig kicserélte mindig, amit kell: olaj, légszűrő, fékolaj, gyertyák stb.. Mindig megúsztam 20 rugó alatt, és az autó láthatóan meghálálta a gondoskodást.
Ami a kényelmet illeti: nekem megfelelt. Igaz, Skoda 110-ben, bogárhátúban és 2105-ben szocializálódtam két testvéremmel, tehát nekem az elektromos ablakemelő a luxus netovábbja. Mostanában, ahogy öregszem, időnként azt érzem, hogy hosszabb utakon fáj a hátam, de ez valószínűleg más autókban is így lenne. Nyilván a hozzáértő, szőrszálhasogató autóbuzik kifinomultabban tudják elemezgetni a kérdést, de nekem tényleg megfelelt. Az tény, hogy vannak benne furcsaságok, pl. a kézifék mögé helyezett ablakemelő-kapcsolók. Ezek miatt röhögték ki a nővéremet, mert egyszer kölcsönkapta a kocsimat egy hétre, és a parkolóházban mindig az egész ajtót ki kellett nyitnia a jegyért, ugyanis egy álló hétig nem találta az ablak kapcsolóit. De ezeket meg lehet szokni.
Kiválóan megy. Ugrik (1.3-as motorral) – legalábbis sok más autóhoz képest. Vezettem már sokféle autót (amolyan normális középkategóriásokra gondolok), de ez ebből a szempontból tényleg elég jónak mondható. 120-nál 3000 a fordulatszám, ezzel lehet menni tartósan a pályán is. Megy akár 160-at is, de az már elég bizonytalan érzés. Nem az utak királya, nagy sebességnél kicsit labilissá válik, tanácsos szerényen vezetni, és odafigyelni, hogy a motor sokkal többet tud, mint a futómű és az autó úgy egészben. Ha óvatosan nyomjuk, városon kívül akár 5.5 literrel is beéri (egyenletes 90 km/h). Városban sem lesz több 7 liternél télen sem. Szóval jó.
Zörög? Igen. Legalábbis zörgött. Emlékszem, félórányi zörgéskoncert után egy-egy hosszabb úton üvöltve rugdostam és ütöttem menet közben, ahogy csak értem. Ezt egy idő után az ember abbahagyja, mert a zörgés így sem szűnik meg, meg mert kinyílhat a lufi, meg mert balesetveszélyes és talán azért is, mert hülyének nézik. Meg mert a felesége kéri rá. Aztán kb. egy év alatt megszűnt a zörgés. Ez van.
A Suzukiban két dolog zavar: a biztonság megnyugtató érzésének teljes hiánya és az, hogy az embert gyakran semmibe veszi a többi autós. A biztonság tudata lehet, hogy csak illúzió és még a sokcsillagos nagy autókban is csak a reklámok és ügyes marketingüzenetek hatására érezzük magunkat biztonságban, ebben az autóban viszont még ez az illúzió sincs meg. És persze úton-útfélen hallani, hogy mennyire vékony anyagból van és hogy mennyire össze tud törni. Hát… én sajnos befolyásolható vagyok, ezért ez nagyon beleette magát a fejembe. Azt azért hozzáteszem, hogy a Suzukit általában az szokta szidni, akinek még nem volt ilyen autója. Valami önigazolásfélét látok egyébként a többi autósban, hiszen drágábban vettek nem biztos hogy jobb autót, ezért nyilván kialakult bennük a bizonyítási kényszer.
Ez még nem lenne baj, az viszont sokkal rosszabb és veszélyesebb is, ahogy a szuzukisok lenézése tettekben is megnyilvánul: a „Nehogymá köcsögkisszsuzuki megelőzzön.” és az „Ezcsakegyfossuzukimindjárlenyomom.” mentalitás rettenetes. Autópályán megyek stabil 120-szal, utolérek egy autót, szépen megelőzöm (továbbra is 120-szal). Már előzés közben eszmél, hogy Suzuki előzte meg, már kezd gyorsítani, de lehet, hogy csak fél perc múlva előz vissza. Sokszor előfordult. Olyan is volt, akit én 4-szer előztem le, anélkül, hogy a sebességemen változtattam volna, ő pedig ugyanennyiszer visszaelőzött, majd utána persze csökkentette a sebességet.
Feleséget többször leszorították. Igaz, ő különösen irritáló jelenség, mert a fehér szuzukiban ülő kicsike, szemüveges nő legyalulásának melyik szőröshátú kamionos vagy babafejű agybajnok tud ellenállni…
A szuzukis mint állatfaj egyébként valóban létezik, de érdemes különbséget tenni a Skodát Suzukira cserélő prémessapkás, csíkoscekkeres, piacon tolakodó taták és a pályakezdő fiatalok között. Akinek ennyi pénze van, ajánlom jó szívvel.

Ma foglalóztam le egy 3.5 éves 1.6-os Astra G-t. Minden van benne, mi szem-szájnak ingere. Meglátjuk, jobb-e, mint szeretett szuzukink, akitől érzelmes búcsút veszünk (tényleg szerettük, de az élet kegyetlen.)

Hibalista

- Nem romlott el ezen semmi...

Ide hordtam szervizbe

Megbízható maszek autószerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 2105 Következő autója? Opel Astra G 1.6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)