Mi szerettük...
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen ez egy kiváló autó, csak arra kell vigyázni, hogy ne legyenek nagyok az igényeink bizonyos területeken. Nyugodtan lehetünk nagyigényűek a megbízhatóságot illetően: a három év használat alatt semmi hibája nem volt. De tényleg semmi. Én rendszeresen elvittem az autószerelőhöz minden 10000 km után, ő pedig kicserélte mindig, amit kell: olaj, légszűrő, fékolaj, gyertyák stb.. Mindig megúsztam 20 rugó alatt, és az autó láthatóan meghálálta a gondoskodást.
Ami a kényelmet illeti: nekem megfelelt. Igaz, Skoda 110-ben, bogárhátúban és 2105-ben szocializálódtam két testvéremmel, tehát nekem az elektromos ablakemelő a luxus netovábbja. Mostanában, ahogy öregszem, időnként azt érzem, hogy hosszabb utakon fáj a hátam, de ez valószínűleg más autókban is így lenne. Nyilván a hozzáértő, szőrszálhasogató autóbuzik kifinomultabban tudják elemezgetni a kérdést, de nekem tényleg megfelelt. Az tény, hogy vannak benne furcsaságok, pl. a kézifék mögé helyezett ablakemelő-kapcsolók. Ezek miatt röhögték ki a nővéremet, mert egyszer kölcsönkapta a kocsimat egy hétre, és a parkolóházban mindig az egész ajtót ki kellett nyitnia a jegyért, ugyanis egy álló hétig nem találta az ablak kapcsolóit. De ezeket meg lehet szokni.
Kiválóan megy. Ugrik (1.3-as motorral) – legalábbis sok más autóhoz képest. Vezettem már sokféle autót (amolyan normális középkategóriásokra gondolok), de ez ebből a szempontból tényleg elég jónak mondható. 120-nál 3000 a fordulatszám, ezzel lehet menni tartósan a pályán is. Megy akár 160-at is, de az már elég bizonytalan érzés. Nem az utak királya, nagy sebességnél kicsit labilissá válik, tanácsos szerényen vezetni, és odafigyelni, hogy a motor sokkal többet tud, mint a futómű és az autó úgy egészben. Ha óvatosan nyomjuk, városon kívül akár 5.5 literrel is beéri (egyenletes 90 km/h). Városban sem lesz több 7 liternél télen sem. Szóval jó.
Zörög? Igen. Legalábbis zörgött. Emlékszem, félórányi zörgéskoncert után egy-egy hosszabb úton üvöltve rugdostam és ütöttem menet közben, ahogy csak értem. Ezt egy idő után az ember abbahagyja, mert a zörgés így sem szűnik meg, meg mert kinyílhat a lufi, meg mert balesetveszélyes és talán azért is, mert hülyének nézik. Meg mert a felesége kéri rá. Aztán kb. egy év alatt megszűnt a zörgés. Ez van.
A Suzukiban két dolog zavar: a biztonság megnyugtató érzésének teljes hiánya és az, hogy az embert gyakran semmibe veszi a többi autós. A biztonság tudata lehet, hogy csak illúzió és még a sokcsillagos nagy autókban is csak a reklámok és ügyes marketingüzenetek hatására érezzük magunkat biztonságban, ebben az autóban viszont még ez az illúzió sincs meg. És persze úton-útfélen hallani, hogy mennyire vékony anyagból van és hogy mennyire össze tud törni. Hát… én sajnos befolyásolható vagyok, ezért ez nagyon beleette magát a fejembe. Azt azért hozzáteszem, hogy a Suzukit általában az szokta szidni, akinek még nem volt ilyen autója. Valami önigazolásfélét látok egyébként a többi autósban, hiszen drágábban vettek nem biztos hogy jobb autót, ezért nyilván kialakult bennük a bizonyítási kényszer.
Ez még nem lenne baj, az viszont sokkal rosszabb és veszélyesebb is, ahogy a szuzukisok lenézése tettekben is megnyilvánul: a „Nehogymá köcsögkisszsuzuki megelőzzön.” és az „Ezcsakegyfossuzukimindjárlenyomom.” mentalitás rettenetes. Autópályán megyek stabil 120-szal, utolérek egy autót, szépen megelőzöm (továbbra is 120-szal). Már előzés közben eszmél, hogy Suzuki előzte meg, már kezd gyorsítani, de lehet, hogy csak fél perc múlva előz vissza. Sokszor előfordult. Olyan is volt, akit én 4-szer előztem le, anélkül, hogy a sebességemen változtattam volna, ő pedig ugyanennyiszer visszaelőzött, majd utána persze csökkentette a sebességet.
Feleséget többször leszorították. Igaz, ő különösen irritáló jelenség, mert a fehér szuzukiban ülő kicsike, szemüveges nő legyalulásának melyik szőröshátú kamionos vagy babafejű agybajnok tud ellenállni…
A szuzukis mint állatfaj egyébként valóban létezik, de érdemes különbséget tenni a Skodát Suzukira cserélő prémessapkás, csíkoscekkeres, piacon tolakodó taták és a pályakezdő fiatalok között. Akinek ennyi pénze van, ajánlom jó szívvel.
Ma foglalóztam le egy 3.5 éves 1.6-os Astra G-t. Minden van benne, mi szem-szájnak ingere. Meglátjuk, jobb-e, mint szeretett szuzukink, akitől érzelmes búcsút veszünk (tényleg szerettük, de az élet kegyetlen.)
Hibalista
- Nem romlott el ezen semmi...
Ide hordtam szervizbe
Megbízható maszek autószerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | Opel Astra G 1.6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
