Mezőgazdasági vontató
Szöveges ítélet
A verda ´95-ben került a családhoz, újonnan, egy lepukkant Trabant után. Akkoriban még sem ?, sem mi nem sejtettük, milyen élet vár rá. Én ´98-ban kaptam meg a jogsit, húgom 2003 elején. Mindkett?nk kezdeti pancserkodásait zokszó nélkül t?rte, kezdve a váltó szolid reccsentéseit?l a gyorsulási és végsebességi teszteken át egészen a vizes füvön, vagy hóban tartott vezetéstechnikai tréningekig.
Nagyjából az elmúlt 7 nyarat azzal töltötte, hogy heti 3-4-5 alkalommal 8-10 mázsa dinnyét vontattunk el vele a piacra.
Azt talán nem számolnám ki, hogy ez a 3 hengeres motor esetében hágy kg/LE-t jelemt, de eddig mindig odaértünk. Bár azért lyukas kipufogóval a Keleti-f?csatorna hídjára felfelé olyan hangja volt, mint egy vásáros Barkasnak.
Évente egyszer a vet?búzát is vele visszük ki a földre - ami óhatatlanul teli utánfutós füldutazást jelent. Ehhez képest a sima, szóló járm?ves határszemle egyenesen felüdülés neki.
Ha a tervezés végs? stádiumában a japán mérnöknek szóltak volna, hogy ilyen igénybevételre is számítson, biztosan sírva tépte volna szét a rajzokat, és harakirit hajtott volna végre a Fujiyama lábánál. Mindenesetre eddig még úgy-ahogy bírja a gép az igénybevételt.
Persze a család kin?tte, ezért folyamatosan próbáltam hatni az öregekre, hogy le kellene cserélni. Ez viszont eddig meghiúsult. Ennek két oka is van:
1. Ilyen igénytelen kocsit, aminek a csomagtartóját büntetlenül és lelkiismeretfurdalás nélkül tele lehet rakni koszos dinnyékkel, vagy éppen a disznónak valami zölddel, már nem lehet kapni. Úgy meg még használtan sem, hogy valami kis el?relépés is legyen, tehát a dolognak legyen egy kis "ötr?l a hatra" szaga
2. A szül?k komondor-üzletpolitikája (más autóra rá se néz! Csak a Suzuki...)
Az eddigi hibákról:
- Féltengely: ld. a használat körülményeit, plusz a méteres gaz leszaggatta a gumikat és telement porral
- Kipufogó: Szintén a használat körülményei - No comment
- Kis sérülés az orrán: szintén a használat körülményei, de ezúttal a vezetéstechnikai blokk.
- 35 Ah-s aksi elég hamar és hirtelen le tud dögleni. Legutóbb például dinnyeföldön tette meg, mivel a világítás kb. 3 percig rajta maradt. A rakott utánfutót lecibálni, majd egyedül bokáig ér? porban betolni egy élmény volt.
Ekkor tervbe vettem, hogy egy számmal nagyobbat veszek bele, de nem volt sok kedvem a saruk után is járni, pedig azokat is cserélni kellett volna.
Ami meglep?:
A kasztni sehol nem rohad. Pedig a küls?-bels? takarítás is olyan néha, mint az olajcsere, hogy 10000 kilométerenként.
plusz van egy horzsolás rajta ´97 ?sze óta, egész a fémig tart, és azóta sincs lefestve. Mégis rendben van.
Akkor valami negatívumot is:
Most, hogy átültem egy 1.3-as kettes golfba (ami vagy 10 évvel öregebb, mint a Suzuki), már egy kicsit lélekveszt?-érzésem van benne, meg azt a negyedik hengert is hiányolom.
Hibalista
- - féltengely
- - kipufogó
Ide hordtam szervizbe
Helyi Katonajóska
(miután apám megtudta, hogy csak az els? átvizsgálás ingyenes, a márkaszerviznek tájékára sem ment)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
én - de ez kimerül az olaj- és izzócserékben, meg a rádió bekendácsolásában
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
