A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható, olcsó, igénytelen jármű

Szöveges ítélet

1993 óta van szüleimnek Suzukija. Az egy 1.3-as Sedan. Sose volt vele semmi gond, csak az, hogy állatira nem volt a szervízkönyv szerint cserélve rajta semmi, így a cserélendő alkatrészek hibája az üzemidő 2-3x-osának elteltével jelentkeztek váratlanul. De semmi jelentős, ezek apróságok voltak. (üzemanyagszűrő, stb.)

Ezután saját magamnak is első autóként tavaly nyáron egy Suzukit választottam, ezt legalább ismerem, a palánkon nem fog az eladó átdobni. 96000km-eset sikerült találni. Ez nem volt szerencsés választás, mert a 100e km-es nagyszervíz rám várt. Ebben nyertem meg a két féltengely cseréjét, amit ugyan felújítottak, és garit is kaptam rá, amikor megvettem az autót, de úgy döntöttem, hogy nem vacakolok, a kopó cucoktól jobb most megválni. Így lett agycsapágy csere is. Gyakorlatilag fillérekből meg lehet úszni, más autónál egy alkatrészt adnak itt egy komplett futómű áráért. (ez csak összehasonlítás, nem kellett futóművet cserélni).

Az autó nyilván nem luxusautó, hanem kis igénytelen jármű, de ez az üzemeltetésre is igaz. Beletölteni a benzint meg az ablakmosó folyadékot, és megy. Ez a kettő kellett bele. Az előző 2 tulaj sajna nem törődött a kötelező cserékkel, így fékolajat 110e km-nél cseréltünk először, amit 40-nél kellett volna. Ez volt érvényes a váltóolajra is. De gond egyikkel sem volt.

Lassan érik a fékbetét és a féktárcsák is, de az árát hallva a közüzemi számlák többe kerülnek, szóval nem vészes, de ez is üzemszerű kopás, hiszen minden üzemszerűen kopó alkatrész eredeti, és 110e km-nél járunk. (természetesen a fékbetétre ez biztos nem igaz)

A fogyasztása igen változatos volt. Sokat jártam utána, hogyan lehet extra alacsony a fogyasztás. Hát nagyon egyszerű. Nem Budapesten, nem budapesti stílusban, ellenhangolt forgalomirányító jelzőlámpáknál kell vele padlógázzal, 4000-5000 fordulat körül járni, hanem lehet nyugisan is. Így 6.5-11 liter között változott a fogyasztás. A 8.5 liter feletti fogyasztásnál nem OMV kútnál tankoltam, hanem JET vagy SHELL-nél. Ezekből sokkal többet evett. Az OMV-nél még városi állatkodás is belefért 8.5 literbe. Ráadásul 1-1 út 2-8km volt, azaz ennyinként melegedett a motor (és ugye melegedésnél még sokkal többet eszik). 20km-es egyben megtett útnál már jelentősen visszaesett a fogyasztás. Szóval nem volt gond, csak a vezetési körülmények és a vezetési stílus duplázhatja is a fogyasztást. (de lehet, hogy ez mindenütt így van, csak még nincs tapasztalatom.)

A motor megy mint az állat. Amikor megvettem, a régi sedanunknál jóval gyengébb volt a motor. Megetettem vele egy ProLine angol gyártmányú injektor- és katalizátor tisztító löttyöt, jól megjárattam, és utána párszáz km. után megindult mint az állat (160-170-re gyorsítani még enyhébb emelkedőn sem volt nehéz), a fogyasztása is visszament a helyére. A tisztítólötty vásárlásnál mondták, hogy 50e kmenként érdemes megjáratni egy ilyet. Igazuk lehet.
Nagy autók próbáltak legyorsulni, városi körülmények között ez 3 liter feletti motorokkal volt csak lehetséges. A többiek csak erőlködtek.

Autópályán a 160-170-et szó nélkül bírta tartósan is. Igaz, ezért 10literes fogyasztást kért cserébe. De sajnos sietni kellett. 130-140-nél elég volt neki a 6.5 liter.
150 felett már kicsit lebegő érzése van az embernek, és figyelni kell a széljárást, de nem volt vele gond, komoly beavatkozásokat is jól tűrt. Csak kicsit fura érzés.

A kormányzása viszont kiváló, alacsony építése miatt a kanyarstabilitása igen jó, a hátuljának "kicsúszása" jól koordinálható, betervezhető az igen extrém kanyarodásokba is (természetesen utasok nélkü, mert azok kilapulnának a szélvédőn ilyenkor). A kormány nem szervós, téli guminál még könnyű tekerni, de a Pirelli P3000-res, 2005-ös ADAC tesztgyőztes gumik tapadnak, mint az állat, és tekerni kell a kormányt, mint egy Ladánál... ezért a fékezésre nincs is panaszom, megáll az, csak jó gumi kell hozzá. A kemény kormányt pedig kifejezetten élvezem.

Széthajtani nem lehetett, az összes létező gödörbe belemegyek, és röhögök a "nagy" autókon, meg a kicsiken is, hogy hogy félnek a gödörtől. A futómű nagyon nagyon bírja a nagyon nagyon kibírhatatlan magyar utakat. Nem is értem, miért nézik le a Suzukit. Ezt vidéken nem érezni, inkább főváros és környéke feeling. Pedig pont őket lehet sajnálni, mert 10x annyit költenek az autójukra, mint én, még a féltengelyek cseréjével együtt is. A karambol meg félig meddig azért szubjektív is. Csak nem kellene elfelejteni, hogy ez egy 1989-es modell, és nem a 2005-ös autókhoz kell hasonlítani. A korabeli járművek között anno igen előkelő helyen volt törésteszt szempontjából...
Volt már rá példa, hogy tűzoltóautó ütközött a régi swifttel, és a swift tulaj karcolásokkal úszta meg, a tűzoltókocsi vezetője pedig meghalt! Hihetetlennek tűnhet, de igaz. Az összes híradóban benne volt pár éve. Nem a suzuki miatt halt meg, de akkor is... ezt nem azért írtam le, hogy milyen erős autó a suzuki, hanem hogy az egyoldalú karambolismeretetések mellett ez is egy megtörtént eset.
Én eddig megúsztam, és remélem, meg is fogom. Nem az autó típusa miatt, hanem mert ki szeretne egy összetört autót?

Jó autó ez, olcsó, kényelmes (kagylóülésekkel vettem, azok teljesen kényelmesek...), a csomagtér igen nagy, ha csak 2 ember utazik (hátsóülések ledöntésével) Egy nagy Merci terepjáróba nem fér annyi cucc, mint ebbe... a Merci tulaja is nézett nagyot, pedig előtte is pozitív véleménye volt a Suzukiról)

Hibalista

- Két féltengely, agycsapágyak, műszerfalvilágítás, és a szokásos üzemszerű dolgok: (olajcsere, ablaktörlőgumi, gumik, vezérműszíj stb.)

Ide hordtam szervizbe

A vásárlásnál volt 1-2 érdekesség rajta, amit örököltem. Az első szervízben (nem szakszervíz), azt mondták, hogy valószínű a váltó folyik, volt is már szétszedve. A második, hivatalos márkaszervíz, ott csak hümmögtek. Aztán egy hivatalos szerelőnél maszekban profi válasz jött. A féltengelyből kirepülő zsír felmelegszik a motoron, és lefolyik. A váltó nem volt szétszedve, csak azon folyik le a zsír. Az illesztés és tömtés még gyári...

ennyire nagy a szórás. Verézműszíj cserénél a nem szakszervíz, de hivatalos autószervíz az olajnyomásjelző kábelét ODACSÍPTE az egyik csavar alá. Így kamu olajnyomás jelzés lett belőle 3 hónap után. A profi szerelő telefonon elmondta, mit kell megnézni, és persze nem volt semmi gond.

A tanulság: az autószerelők többsége totál amatőr. Gondolom, ez típusfüggetlen. Sokan nem is tudják, hogy nagy szervizekben hol vágják át...

A pontszám a profi magánszerelőre vonatkozik. A többieknek minusz száz jár...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? az még odébb van
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)