Majdnem Toyota - nagyon megbíztam benne
Szöveges ítélet
Az autómat egy Lada Szamara után - kissé megkeseredve az állandósult hétvégi szerelőprogramok hatására - gyors döntéssel választottam ki. Elsősorban a megfizethető hitelkonstrukció miatt, másrészt a Suzukiról mindenfelől a legendás megbízhatóságot hallottam. Az információk szerintem is valósak, mert kis szépséghibától eltekintve tökéletes kisautó és sosem hagy cserben.
Az említett probléma a következő volt: kb.30000 km után figyeltem fel egy furcsa zörejre a motortérből, melyet leginkább a kopott szelepemelő tőkék hangjához lehet hasonlítani. Mivel autósboltban dolgozom, ezért szerencsémre kikérhettem egy márkaszervízes, ismerős szerelő véleményét, aki rendesen rámijesztett. Azt mondta, hogy kevés ilyennel találkozott, de előfordult már hasonló 1000-es motorral, hogy a gyárban, az összeszereléskor elcserélték a dugattyúk színmintáját, más méretű került a motorba, mint a megfelelő. Hát nem igazán jutottam szóhoz, hittem is, meg nem is a hallottakat, de mivel megnyugtatott, hogy jó kezekben lesz az autó egy ilyen komoly megbontáshoz, ezért belementem a javításba. Pár nap alatt elkészült, de hazafelé menet más hang bosszantott, melyről kiderült, hogy összeszereléskor túlfeszítették a vezérműszíjat, újból vissza, újabb javítás...
A fenti márkaszervízt szándékosan nem említem, mert ismerősömet nem szeretném kellemetlen helyzetbe hozni. Egy másik, kisebb volumenű, de bosszantó hiba volt újkorától, hogy főleg nedves időben idegesítő nyekergés hallatszott a hátsó futómű felől, amire azt mondták a Suzuki Hollós szervízben, ahol vettem az autót, hogy ők még hasonlóról sem hallottak. Nem hagyott nyugodni az elutasítás és végül - szintén ismerős által -
kötöttem ki az Autóklub Suzuki szervízében, ahol érdekes módon
azonnal tudták, mia gond és a hátsó spirálrugók alá gumitányért szereltek, mellyel teljesen megszűnt a jelenség.
A fentieket leszámítva nem kellett a természetes dolgokon kívűl - szűrők, gyertyák, olaj, fékbetét+tárcsa - az autóra költeni és a fogyasztása, biztosítása az nagyon pénztárcabarát. Negatívumként még: kárpit és oldalablakzörgés, gyenge karosszéria és igaz, ami igaz az 1 literes motorral jól teszi a tulaj, ha csak városban közlekedik (biztonsággal lehetetlen előzni nagyobb sebességnél)...
Nagyon szeretnivaló autó és nem bántam meg, hogy nem sokat teketóriáztam a vásárláskor, jó döntés volt.
Aki hasonló használt autóban gondolkodik, annak nyugodt szívvel ajánlhatom, nem fog csalódni!
-----------
------------
-------------
6 és fél évesen megváltunk egymástól, de a búcsú fájdalmas: eddig ez volt a legkedvesebb autóm, sok örömet okozott az eltelt évek alatt.
Hibalista
- -Hátsó spirálrugó nyekergése - alkatrészár+jatt 6000.-
- -Motorhiba - garanciális javítás kevés botlással
-
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós Bp.XXII. kerület
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Autóklub Suzuki szervíz XI. kerület
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Szamara | Következő autója? | Fiat Grande Punto |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
