A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ma is alternatíva

Szöveges ítélet

Az autó 1999. novemberi, metál türkizkék, alapfelszereltség? modell volt. Legnagyobb er?ssége a fogyasztás és a megbízhatóság. A használat során az egyetlen hiba mindössze a jobb oldali m?szerfalvilágításnál jelentkez? rapszodikus m?ködés, valószín? érintkezési hiba miatt, ami 80.000 km után kezd?dött. Kicserélték kétszer, de utána is kiégett, de nem volt életbevágó, eladásig úgy jártunk vele.

Motor, fogyasztás, er?átvitel

A fogyasztásról elmondható, hogy nagyon nehéz volt öt liter fölé vinni, még télen is. Zömében országúti használat mellett (amely vagy kb. 30 km-es egyszeri utat, vagy 100-200 km. közötti egyszeri utat jelent) a fogyasztás nagy átlagban 4,6 liter volt száz kilométerenként, és ez nem sík úton értend? (a Mátrában lakunk). Egyszer sikerült egy 400 kilométeres távon 4,37 l/100 km-t is elérnem, szerintem ennél lejjebb nem lehet menni. Ezért én fenntartással fogadom a 4 literes fogyasztásról szóló pletykákat. Csak városon kívül, sík úton, egy személlyel, maximum 70-es tempóval, végig ötödikben haladva el tudom képzelni, de csak nyáron és ideális nyomású gumikkal. A kocsi a 85-100 kilométeres utazósebességet szereti a legjobban, ekkor a legjobb a haladás/fogyasztás arány. Lassabban nem érdemes menni, nincs számottev? különbség, csak a forgalmat tartjuk fel, 105 km/h felett viszont jelent?sen emelkedik a fogyasztás, 110 km/h-nál kb. 5,5 liter, 120 km/h-nál 6 liter, 130 és fölötte 6,5-7 liter 100 kilométerenként. A végsebesség egy személlyel 140 km/h körül van az óra szerint, de a motor még pörögne, ha lehetne még tovább nyomni a gázt.
Ez akkor derül ki, mikor üzemel az automata szívató, szinte szárnyalt vele a kocsi, ahogy a rendes üzemhez képest több benzint kapott. A váltó kissé hosszú úton jár, és a rükvercet néha csak újrakuplungolás után veszi be, ami szinte új korától így van. Vagy el?ször hármas majd rükverc.
A legjobban eltalált sebességfokozat a harmadik. 50-100 között gond nélkül használható, de igazán 70 fölött kezd éledni, és akkor országúti el?zésekre alkalmas lehet az egyliteres képességeit figyelembe véve. Hegyen jobban kijön a kis nyomaték, 40-60 közötti tempónál nehéz el?zni. A negyedik fokozat szinte teljesen használhatatlan, hegyen nem húz ki, országúton nem segít az el?zésben, 90 körül hiába váltasz vissza, semmi nem történik. Az autó használati értéket nagyban növelte volna egy rövidebb negyedik. Az ötödik jó utazófokozat, el?zésre csak 100 felett alkalmas. A bejáratás után ne féljünk néha meghúzatni a motort, vezettem már szánalmasan ellustított alföldi példányokat is. Az is elég, ha néha harmadikban megyünk 80-90-et, de néha minden fokozatot dolgoztassunk meg egy kicsit. A motort inkább az alacsony fordulaton er?ltetéssel lehet kinyírni, mint azzal, hogy néha felmegyünk 4000-ig. Egy egyenletesen növekv? gázadással pörgessünk le mihamarabb minden fokozatot az optimális fogyasztáshoz. Ne tehénkedjünk a gázpedálon, vagy pörgessük a motort, vagy váltsunk. Tök fölösleges 50-60-al hármasban menni, ha nem akarunk gyorsítani, váltsunk négyesbe. Ez nem egy versenyautó, ha minden alkalmat kihasználunk, hogy toljuk neki, 40-50e km alatt ki lehet csinálni az ezres motort, ahogy egy barátomnak sikerült. Menni megy még, de olyan hangja van, mint egy 200e km-t futott példánynak.

Karosszéria és utastér
Hát bizony ez egy kisautó, túl sokat nem lehet várni. De az azért megoldható lett volna, hogy az els? üléseket hátrább lehessen tolni, elvégre nem mindig szállít az ember utasokat! Így 190 centisen sajnos a leghátsó állapotban sem tudom kényelmesen nyomni a gázt, 150 km. után feszül a combom. Elül a fejtér megfelel?, más gond nincs. A pedálok elég közel vannak egymástól, néha beakad az ember lába a fékpedálba, pláne ha 45-ös. A kormány kicsit vékony, de hozzá lehet szokni. A duda túl érzékeny, néha véletlenül is meg lehet nyomni. Az indexkapcsoló kicsit nehezen jár, f?leg ha a kormány nincs egyenesben. Az ablaktörl? OK, a f?tés lehetne jobb, dehát kicsi és jó hatásfokú a motor. A nyitott hamutartóból rossz úton kirázódik a tartalma, mert nem elég mély, illetve nincs megdöntve. Az ablak egy-két centire leengedve rezonál. A napellenz? kicsit szorul a járatában, de ez egy körömreszel?vel javítható. A tükrök elég jók, nagyok és jól beállíthatóak. Hátul nem sz?kebb a hely, mint más ilyen kiskocsiban, s?t szerintem több, mint egy Corsában vagy egy Citröen C3-ban (ezeket próbáltam már).

Fékek, gumik, menettulajdonságok

Én nem hiszem, hogy a 780 kilóhoz ezek a fékek gyengék lennének. Ha gond van, er?sen kell taposni, de megállítja a kocsit. A fékbetétek hálásak a motorfék használatakor, de mivel a maga a hatás elég gyenge, ezt els?sorban csak hegyen tudjuk kihasználni. Az üresben kigurulás nem vezet tapasztalhatóan nagyobb fékbetétkopáshoz, igaz túl nagy fogyasztáscsökkenéshez sem. A fékbetéteket ritkán kellett cserélni, persze ritkán jártunk vele városban. A kocsi az eredeti Michelin nyári gumikkal ment kb. 110e km-t, annyira nem autózom a határon, hogy b?vebben nyilatkozzam róla, de nem volt vele gondom. Az utolsó két télen egy Semperit télivel jártunk kb 10e-t, márkától függetlenül mindenkinek ajánlom, nagyon érdemes beruházni egy téli gumiba. Nem havas úton nyújtja a legnagyobb el?nyt, mint sokan gondolnák, hanem jegesen, olvadt majd lefagyott felületen, stb. A Mátrában egyszer sem csúsztam meg vele lejt?n lefelé jelent?sebben, csak felfelé gázadásra eltekert kormánnyal pörögtek el a kerekek. Hát a futóm? bizony eléggé ráz, de ami még nagyobb baj, a hátulja rossz úton kanyarban elpattog, 5-15 centivel is hajlamos arrébb tenni a farát, ami forszírozott kanyarvételkor nem jön jól. A karosszéria kanyarokban eléggé billeg, de még mindig jobb, mint a WagonR+.

Költségek
Mellette szól a csekély fogyasztás, alacsony adó és biztosítás, és az olcsó szerviz. Ellene, hogy ha törik, nagyon törik, pl. a miénk kétszer törött, egyszer sem nagyon, és egyik alkalommal 480.000, másik alkalommal 280.000 volt a számla, de szerencsére nem nekünk kellett kifizetni. Ez ahhoz képest érdekes, hogy igaz, hogy teljes alkatrészeket cseréltek, de a kocsi összesen is csak 900.000-et ért kb. eladáskor, és ez így már nevetséges. A házi szerviznek vastagon fogott a ceruzája.

Összegzés

Munkába járó kocsinak ideális, mindig indul, nem fogyaszt sokat. Ebb?l vagy az utolsó szériából egy példány gond nélkül elmegy 200-250e km-t. Annak ajánlom, aki többnyire egy-két f?vel közlekedik, nem vágyik kiemelked? menetteljesítményre. Kifejezetten ajánlom friss jogosítványosoknak, kezd? vezet?knek, megtanít a felel?sségteljes vezetésre. Nem ajánlom hegyes részen lakóknak, illetve akik gyakran járnak teljes terheléshez közel, még az 1.3-as motorral sem. Nem meglepetés, de szintén nem ajánlott rendszeres autópálya-használóknak. Sztrádára csak a gyorsaság kedvéért érdemes vele felhajtani, a fogyasztás inkább több lesz, mint országúton. Az egyliteres változatot nem érdemes gázosra átszereltetni, mert úgy már végképp nem elég a teljesítmény. Ennyi. remélem valakinek tudtam segíteni.
Amit elfelejtettem, ismerem a mostani tulajdonosát, a kék metálfény még hat év után is szép.
Mág valami, olvasgattam az egyéb márkák ítéleteit, a mai 2millió körüli új autó vásárlóknak azt tanácsolnám, gondolják meg, nincs-e olyan kett?-öt éves használt autó, ami alkalmas lehet számukra, és most nem a suzukikra gondolok.

Hibalista

- m?szerfalvilágítás jobb oldali izzója

Ide hordtam szervizbe

Autó-Agria Eger
Kötelez? szervizek rendben.
Egy átlagos karambol után gazdasági totálkárt súroló summákat gomboltak le a vétkes biztosítójától a javítás után.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 2103 Következő autója? ignis
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)