Lúdtalpas,béna,érzéketlen de szolgál becsületesen
Szöveges ítélet
Először is,szerettem volna egy jó fogyasztású,alacsony fenntartási költséggel bíró autót.Előtte volt egy Uno-m.Nagyon szerettem,annak még volt lelke,ellenben a stiftel...Mondjuk az is hozzátartozik,hogy nem múlt el úgy 1 hónap,hogy ne kellett volna hozzányúlni,de nem mai gyerek volt,kopó alkatrészek folyamatosan jelentkeztek.Persze a hazai utak minősége is rátett egy lapáttal.Szóval döntöttem.Fiatalabbat,megbízhatóbbat,de nem 1 literes 3 hengeres Corsat vagy stifet,hanem ami legalább hozza azt a kis pörgősséget mint az 1.4-es Uno.Kis utánajárással,ismerős segítségével,sikerült szert tennem egy 2002-es 16 szelepes 5 ajtós verzióra.24.000 az órában,még új szaggal,jah és adtak rá 1 év garit is.Nem haboztam,megvettem.Azt hiszem már nyilatkozhatok az ügyben több mint 20000 km után...Nos a belső tér,hogy is mondjam.Olcsó,nagyon olcsó anyagokból készült,hiába az enyém GLX.A műszerfal jobban zörög,mint anno a 14 éves Uno-nál amiben már 160.000-et nyaldosta az óra.GLX-nél elektromos az első ablak+ tükör.Istenem mit nem adnék érte,ha legalább egy szar szervót raktak volna bele a semmire sem jó elektromos tükör helyett...A motorral meg vagyok elégedve.Lelketlenül pörög 6700-as leszab.-ig...3-4 ezres fordulattól élénken reagál a gázra (1-3 fokozat).Váltó:szerintem szar...B.nőm egy fabiat nyúz,v.mikor én is vezetem,de utána ha átülök a swift-be már előtte rosszullét kerülget ha váltani kell,pláne gyorsan váltani...Esélyem sincs rá 2-es,3-as között vidámakat reccsenek (nem az én hibám,nincs botlábam),persze 1 és 2 között szintén.Ezzel a váltó alaposan lehúzza az amúgy pörgös kis 1,3-as mocit...Áttétel hosszú mint franc.Ez nem baj,legalább pályán nem őrülök meg annyira a majd zéró szigetelt utastérben és a fogyasztás sem szökik az egekbe.Emiatt a végsebességet is 4-ben éri el az autó kissé izzadó tenyerem alatt...A futóművet nem tudom,hogy hozták össze...Kemény mintha szekéren ülnék,úthibákon szépen felüt,de legalább kanyarban úgy dől be,mintha nyúlós takony lenne,erre rátesz még 1 lapáttal a 155/70-es 13 colos "malomkerék"...A kormány kb annyi visszajelést ad az útról,mintha egy vízihullát használnék kapásjelzőnek a horgászbotomon.Erős fékezésnél (erős alatt nem azt értem,hogy kirepülnék a szélvédőn)az autó eleje bizonytalanul bolyong az éterben.Satu fék mellett amúgy sem tudnék feltapadni az első szélvédőre és nem amiatt,mert minden alkalommal bekötöm magam...Egy szó mint száz:ez egy olcsó kisautó ami megbízhatóan elvisz A-ból B-be.Olvasgattam pár ítéletet.Lehet,hogy csak az én kocsimmal van baj,de aki azt mondja,hogy lámpánál aláz kimdenkit és penge verda az azt hiszem még nem ült modern,normális kocsiban.Vagy akár egy 90-es évek elején gyártott Uno-ban sem,amiben viszont a modern szarokkal ellentétben egy nagy lélek lakozik...Nem bántam meg,hogy megvettem,mivel a világ végéig elmehetek vele,de a motoron,megbízhatóságon,fogyasztáson és olcsóságán kívül más pozitívumot nem tudok felhozni.Vezetni szerető autóbuziknak felejtős a gép,kivéve ha szánnak még rá egy kis pénzt.Nem az idióta szárnyakra,meg sportauszpuffra,matricákra,neonra gondolok.Most tervezek egy normális futművet kerekekkel alárakni+erősebb GTI fékrendszert...Egy biztonságosabb,vezethetőbb Suzukiért...
Hibalista
- Semmi,csak izzót cseréltem...
Ide hordtam szervizbe
Szabó Suzuki (Kazincbarcika).Korrekt,gyors nem drága.Nem akartak lépten-nyomon átb...-ni.Manapság ez ritka egy márkaszervíztől
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Uno 1.4 IE | Következő autója? | Jövő zenéje... |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
