Lélekvesztő
Szöveges ítélet
A rendszerváltáskor vásárolt Trabink után kellett egy új autó, ami (most nem röhög!) erős, gyors, megbízható és olcsó. Apámék több eladó darabot megnéztek, míg ezt megvették. Sikerült egy valószínűleg egyszer megtört darabba beválasztaniuk, valami művészféle, őszintétlen tulajtól vették, utána rá is ragadt egy időre a Borbála név (így hívták a nőt).
A Trabanthoz képes tényleg erősebb volt, gyorsabb, halkabb. Sokfelé elvitt, de a horvát nyaraláskor érezni lehetett rajta, hogy négy személlyel, csomagokkal nem egy lokomotív. Probléma nem nagyon volt/van vele, de már érezhetően öregszik.
Én, kirepülve a szülői házból, egy öreg VW Bogarat választottam magamnak, őseim rosszalló megjegyzéseitől kísérve, majd azóta a céges Astra, majd PUG 307 segítette motorizációs gondjaimat. Vezettem Skoda Fabia -t, Lada 1200 -est is azóta, lett egy öreg Mercim is. Nemrég ültem vissza a Susiba, kíváncsian, mégis hogyan viszonyul a mai és régi autókhoz. Szánalmas. A három henger ráz, mint egy dízel, a váltógomb valami undorító, puha konzisztenciát ért el, a padlón ülünk (beszálláskor bevertem a fejem), gyenge és nyomatékszegény, a kasztni pedig nagyon gyenge érzetű. Az oldalkárpitok (kárpit?) műanyag lapokból állnak, szövet csak az üléseken, hátsó ablakok csak félig letekerhetők. Csomagtérben egy utazótáska fér el. Vicces, de véleményem szerint még az öreg VW -m sokkal "autóbb", sőt a fogyasztáson és végsebességen kívül szinte mindenben jobb autó (merevebb karosszéria, direktebb kormány, fék, futómű, nyomatékosabb motor). Persze ezt az öregemnek nem merem megmondani (ki is nevetne) - szerinte a Suzuki nagyon jó. 5,5 literrel el is jár vele, vidéki rövid utakon még talán annyira nem érződik túlhaladottnak.
Összességében azt gondolom, az autó valóban egy olcsón fenntartható kisautó, de érdemes egy újabb (a legfiatalabb is ötéves - rohan az idő!), nagyobb motorral szerelt darabot választani, ha valaki ilyet szeretne. És beletörődni sok kompromisszumba. Műszaki analfabétáknak különösen ajánlott, a kötelező szervízeken kívül hozzá sem kell nyúlni, csak menni vele.
Tulajdonképpen szerettük az autót, már "nyugati" autónak számított, mindenben megfelelt. Ma már azért vannak jobb használtautók is.
Hibalista
- Féltengely-gumiharang. Apám maga javította.
Ide hordtam szervizbe
Magunk, nem nagyon kell szerelni.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 S | Következő autója? | VW Bogár (régi) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
