A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.6 GX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis pénz, nagy mosoly

Szöveges ítélet

Hét év Suzukis múlt után (2 stift, 2 wagonerpozitív) egy olyan autót szerettem volna, ami nemcsak felhasználóbarát, nem romlik el, hanem élményt is okoz használójának. Így utánanéztem, hogy kaphatnék 1 lóerőt minél kevesebb pénzért, amivel egészséges oldalirányú G értéket lehet produkálni. 2 hét előzetes tájékozódás után 1 nagy körúttal, több autót megnézve e példány mellett döntöttem. Ócsóé adták meg törve sem volt (nagyon) csak a csücskein a műanyag, meg valamikor kicserélték a motorháztetőt. Nagyon nehezen eladható típus. Amit én választottam 1.5 éve állt a kereskedésben, újkorában pedig 8hónapig várt amíg hazavitte valaki. Nemtudom mindenhol így van-e de mifelénk autóvásárlásnál a lélektani határ az max. 1500 ccm.
De visszatérve a verbális mellékvágányról az autó legjobb pontja a motor, a legtöbb egyhatost simán otthagyja, gyorsulása ugyanolyan mint a 130 lovas TDI Passatnak 190km/h-ig, utána sajnos otthagy. 200km/h a vége óra szerint. Most 195/45 R15 gumik vannak rajta ezzel kanyarodni is egész szépen lehet(tudjátok! G érték). De többet ígérem nem írom le, hogy G. mert még valaki rosszra gondol(pedig az sem rossz). Az eddig megszokott, Felkelő Nap országából származó kisköbcentis motorokkal ellentétben, ebben már 2000-es fordulatnál lehet érezni, hogy az erő velünk van, és nem a sötét oldala!
Az autó legrosszabb pontja a beltér, na nem a kinézete, mer’ az olyan amilyen, hanem a műanyagok nyikorgása, csörgése, nyekegése. De ezt tudtam előre. Szivacsozással, rongytöméssel, papírbedugdosással gyógyítható a baj. Amúgy a szolgáltatások rendben vannak: 4 villannyablak, villanytükör, Á per Cé, és a kötelező zöld háttérfényű kvacóra. A volt tulaj váltózárat és spéci riasztót is szereltetett bele (ami kétszer rámhozta a szívbajt). Figyelem! 186.5 cm-nél magasabbak ne vásároljanak ilyet, mert nem fognak benne elférni! E magasság alatt viszont tökéletes az üléspozíció. 180cm-es ember (én) által történő gépkocsivezetés időtartama alatt a mögöttes ülőhelyen 170 cm-nél magasabb egyéneknek nem javasolt a tartózkodás. A sima üvegek szörnyű mértékben áteresztették a nap sugarait, így sötétítés áldozatává váltak, azóta a klíma is könnyebben végzi a dolgát, meg én is (de nehogy valaki félreértse).
Futómű, fék: Először assztem, hogy uo. mint az 1.3 Stifté, de nem! Keményebbek a rugók, gátlók, nagyobb átmérőjű fékek vannak elöl-hátul. Jobban is fognak. A régi 1.3 Stiftemnek 120-130-nál légpárnás feelingje volt, de állítom, a halálközeli élmény sem volt túl messze. Ezzel az autóval is megjön ez az érzés de csak 180-nál. Kaszni: mindenki által jól ismert light karosszéria (910 kg) rozsdásodásnak nyoma sincs, csak egy érdekes helyen: ahol az első szélvédő gumija találkozik a tetőlemezzel. De ezt még régebben orvosolták javító festékkel, alig látszik. Az „A” oszlopból előráncigálható antenna nem túl erős jelet ad, de valószínű a baj az, hogy olyan helyen lakom ahol a domborzati viszonyok tisztességesen beszólnak a vételi minőségnek. A csomagtartó nagy, és a nyílása sem olyan béna mint néhány új kategóriatársáé, csak a lengőzsanérra kell figyelni, hogy mit teszünk alá pl. dobozos sört, tojást semmiképpen!

Összegzés: Kis pénzért nagy élményfaktorú, viszont alacsony fogyasztású autó. Eddigi felhasználói tapasztalataim alapján reménykedem, hogy az eggyel lejjebb leírt munkákat abszolválva nagyon sokáig nem kell majd hozzányúlni.
Az eddig mért fogyasztási értékek:
• 140 km/h 1 fő, klímával: 6.5 l/100km
• 100km/h 1fő , klíma nélkül: 5.2 l/100km
• 120km/h 5fő+cucc klímával:6.5l/100km
• város normál üzemmód: 8l/100km
• város vaddisznó üzemmód: 9.5l /100km
Eltelt 1,5 év és 25.000Km még mindig imádom annak ellenére, hogy rendszeresen komolyabb vasak is a kezem közé kerülnek.

Hibalista

- Még semmi, viszont úgy vásároltam, hogy ezeket kellett elvégezni: osztófej gumigyűrű csere, 2 db lökhárító fényezése, klímatisztítás, olajcsere. Később apróbb karosszériás munkák.
- Még 2 helyen elkezdett rozdásodni: az egyik torony (felületi), a csomagtartó aljában (az átrozsdásodott) a kédergumi öregedése miatt befolyt a víz (nem kevés). Mindkét probléma orvosolva lett. A motor olajfogyasztása 1 L/15.000 Km, ez lehet, hogy saját hülyeséges történet, egyszer meghajtottam hidegen.

Ide hordtam szervizbe

Én

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 75000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Wagonerpozitív Következő autója? valami tespedős
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)