Kis mokány
Szöveges ítélet
Tavaly nyáron vettem. 3 ajtós 1.3-as GLS. Nézegettem más hasonló kategóriájú márkatípusokat is (pl. "régi" Opel Astra, Fiat Punto), de csak Suzukiban találtam klímásat. Ez eldöntötte a kérdést. Egyébként van benne elektromos ablak, központi zár, riasztó is. Ennyi nekem bőven elég egy autóban (szervó egyébként sem kell bele, annyira könnyű a kormányt tekerni álló helyzetben is).
Az előző tulaj valszeg nem sokat törődött vele, mert az első nagyszervíznél elég sokmindent ki kellett cserélni ill. beállítani. Ezek főleg kopó alkatrészek (ablaktörlő, vezérműszíj, komplett fékek elöl-hátul, gyertyák stb) plusz olajcsere váltóban is. Kapott új négyévszakos gumikat /városban bőven elég/. Szóval rendbe kellett tenni a kicsikét. Ez kb. 180000-be került összességében - a vásárlásnál 70000-et lealkudtam az árból éppen ezért. Egyébként a kereskedés is megéri a pénzét: nyáron a kánikulában téli gumival árulták az autót, bár még mindig jobb mint fordítva.
A belső is tetszik: minden kézreáll, egyszerű kezelni, kényelmes plüss ülés. Igaz kemény műanyag a belső borítás, de hát ki kezdi el tapogatni...
Általában Budapesten használom és erre a célra tökéletes. Könnyű vele parkolni, jól gyorsul, elsőre indul télen-nyáron, sehol sem hagyott cserben.
Persze minden autóval kapcsolatban itt is vannak negatívumok.
A fogyasztása lehetne kevesebb, városban 8-8.5 is eszik. Hátramenetet nem mindig veszi be elsőre, de ez - olvasva a többi ítéletet - típushiba lehet.
Az alacsony ülésmagasságnak köszönhetően sokszor nehéz az előttünk levő elé látni ami kissé zavaró.
Összességében meg vagyok vele elégedve. Most a vizsgák és a szervíz után sokáig nem kell vele foglalkozni. Illik az elcsépelt mondat a Suzira: Aki olcsó és megbízható autót szeretne, ilyet vegyen. :)
Update
2009.jan.23.
Szinte semmi különös nem történt az elmúlt fél év alatt egy kis jelenséget leszámítva: kb. 1.5 hónapja elkezdett ingadozni az alapjárat, de csak bekapcsolt lámpánál ill. ventillátornál. Már majdnem szervízbe vittem (szerencsére nem tudták vállalni a sok munka miatt), egyszer csak elmúlt magától. Először az akksira gyanakodtam, de az ok volt. Sokat használom Bp.-en és valszeg bekoszolódott valami. A légszűrőt lecseréltem. Fél év alatt nagyon koszossá tud válni. Szerintem ez segített. Utána kivittem a városból és egy kicsit meghajtottam. Ezt szinte igényli néha a sok bp.-i tötymörgés után.
Év végén kell vizsgára vinni, addig nem számítok különösebb eseményre.
2009.júl.
Sajna előjött megint az ingadozás. Érdekes módon a szerelő sem tudta megmondani, hogy mi volt a baja, de megjavította. Ő arra gyanakodott, hogy fals levegőt kapott. Nem tudom.
Ezen kívül a generátoron kellett javítani és gumiharangok újra le lettek cserélve.
Autópályán 140-et simán tartja (ami ugye kb. 130-nak felel meg) még légkondival is. Szélzaj persze már van ilyenkor, de nem vészes. A fogyasztása ekkor lecsökken 7 liter körülire.
Hibalista
- katalizátor
- középkonzol, rendszám világítás
- féltengelyek (mivel a gumiharangok tönkrementek, előző tulaj "sara")
- fura alapjárati bajok (nem derült ki miért)
Ide hordtam szervizbe
maszek szerelő
márkaszervízeket messzire kerülni kell
példa: saját hibából letört visszapillantóra (elektromos) márkaszervíz alapból huszonezreket kér, bontóban csak a "nyakát" cserélik: 7000 ft...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiat 126 | Következő autója? | egyelőre nem tervezem |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
